Saturday, May 9, 2009

selamat petang cikgu..

Salam....dan selamat petang cikgu. Biler terpandang jejak cikgu di shoutbox tdi, acik teringat nk letakkan gambar ni kat n3 kedua acik hari ini... bukan niat acik nak mengsohorkan empunya gambo...err...

Tgk tu..si Ely yg salu jerit2 kat acik di shoutbx acik... org lain bedevar2 nak di temuduga...tpi dia duk sengehhhh je... suka..dan langsung tk gabra... bagusss...bagusss cikgu... keyakinan diri boleh membawa kejayaan dalam hidup... doa acik tuh.. acik pasan... keyakinan cikgu ni...sbb dpt jumpa acik kankankan...heheh.. dusyuuuummmm... lepuk kat kapla sendiri...!!!

Senornya kita patut amek gambar bedua aritu kan.. tpi acik tlupa...ato acik tkut kener wrning sbb bebaik dgn calon tmuduga...wakakakakaaaaaaa.. Senornya lagi ...acik tk kenalpun minah ni... tetiber je dia tegur kat shoutbx tu.. masa acik duk citer pasal tmuduga biasiswa cikgu.. acik apa lagi.. jadi inspektor sahab..siasat latar blakang dia... err..acik kan suka jadik penyiasat sambilan cam Conan tu kannn.. niat baek weeii..

Pehtu hari yg cikgu Ely ni kata nk dtg temuduga...acik purposely mintak jaga kat bilik dia.. (stetmen toksah pecaya..)..dan pepagi lagi acik tgk sorang yg jdi suspek acik...da dtg.. tgk kat nametag dia ler.... agak2 ada eli...ato ely tu..misti inilah orgnya..lalu acik purak2 garang dan tegas dgn dia... (stetment rekaan) ..

Da lama baru acik tanya dia... (sbb dia tkut gaknya nk carik acik..heheh..kelengkunggg..! kener katuk ngan senduk Ely..) Lalu kami beramah mesra la..hingga dia telupa yg tujuan dia ke situ adalah untuk ditemudugakan.. sebab awal2 acik dah temuduga dia . Piah...ehh....Ros....amacemmmm...?? biler kau nk set deting ngan acik pulak... hehhehe..

Kau tk yah ajak tijah... sbb dia tk hengen jumpa acik pung.... ye lah ...acik ni bkn 'sambodi' pn.. hnya sorang janda tua yg selekeh... tk der roper...tk der reter.. budi bahsa pun beterabor... huhu.. Sib baek mas ngan kuina tk de... klu tk...lagi kener kutuks acik nih...wakakaka...

Oklah...acik masih dilemma ni..tpi tekad buat satu keputusan muktamad...... akan pergi dedua tempat... hantar zirah dulu..pehtu cecepat balik putrajaya.... untuk di temuduga...dan watak Ely dalam entry ini menjadi satu suntikan semangat gak untuk acik, di samping doa rakan2 yang lain...tima kasih kawan.

Ada rizki kalu, acik akan sempat ..klu tk...lenkali jer lah...I will never regret... Tuhan dah tentukan rezeki setiap hambaNya...(kan elok klu acik pikirkan ni dari awal lagi...idakler meleleh2 air liur acik becerita tadi...!!!! &%&*%^)

 Alamak...smua blogger citer pasal Hari Ibu...acik je idak kannn...oklah...di sini, jimat tempat..acik tempelkan lagu kegemaran acik nih...untuk menghargai pengorbanan semua ibu2 di dunia..tmasuk ibu rimau yg perah susu kt daun tu....ibu ikan paus..ikan guppy, ibu kambing.... Dengan ucapan.. Pengorbananmu, di kenang... kasih sayangmu, dihargai...

 

8 comments:

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

oooo...dulu aku pi opis tak tegoq pun....saja!

kakpah said...

oo, jadi gak lah acik poi pilah yo. Ok drive carefully. kek terachi tu ado roadblock. jangan kono saman lai plak hehe..

jangan lupo makan cendol bustand pilah cik. Monyosa kok tak makan wakaka..

lupekanje said...

bilo lak cikgooden ni...hehhe
attee...cikgu tk habaq biler nk mai...

klu habaq, blh saya ajak sembang2 kat bilik tamu tuh..

lagi best klu masa saya on duty jaga kaunter... boleh citer2 kt dopan tu yo....
(nk kono joling ngan bos la ni....kekeke..)

lupekanje said...

kpah,
jadiiiiiikkk...
InsyaAllah...berkat doa kpah...acik akan memandu dgn pnuh kesopanan dn kesusilaan...
cendol??? alamakk...tk minat la kpah...
akak doakan la acik sompek koja masa nk poi interview pulak nnt....

kakpiah said...

alemak acik..
saya belek2 henpon tadik..
kompem saya lupo nak save nombor acik!!
huwaaa!!
ya amponn...

tlg kol saya skalik lagik sebaik sahaja anda habis membaca komen ini..
kerjasama anda saya dahulukan dgn ucapan tima kaseh cikgu!

lupekanje said...

piahhh...piahhhh...acik da tipon..klu skali lagi ko kata tk ada gak..acik antar santau terbang kat kau...hehhe..
nnt la kiter bincang kat mano dan bilo nak deting yoo...acik nak copek nih..

zino said...

selamat hari ibu utk acik.. dan semua ibu 2 di dunia ni..

lupekanje said...

tima kasih zino...tk dtg putajaya lagi?? .

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-