Tuesday, May 19, 2009

Bengkel yang Dingin

Acik menghadiri bengkel ini..... Sungguh sejuk dalam dewan ni.. rasa cam bawah tahap beku.... cam berada di Glasgow taw iina....errr.. Air mineral dalam botol ni pun cam nk jadi air batu dah... iyerr...ni botol air mineral... sungguh membosankan.. hingga aku capai kamera dan snap gambar sana sini.. Duduk kat sebelah pegawai acik.... camni lah dia... penuh dengan inovasi yang tak boleh ditahan-tahan.... adeiiihhh... Hari ni sehari lagi.... terpaksa menggigil dalam dewan ini... tak aper lah..demi kerja penambahbaikan untuk pendidikan pendidik negara jua.... aku korbankan tulang temulangku yg hampir kereputan ini....lebih membengangkan lagi... di sini tiada disediakan pc atau laptop utk kami... tapi ada wifi.... uwaaaaaaaaaaahh.. aperkah ertinya.. kerana acik tiada laptop, mahupun hengpong yg berteknologi tinggi pencapai wifi itu... kalaulah ader.... tentu penuh konsentrit...err...err... ehh... sib baek tak de... hehehhe...

12 comments:

  1. haha.. mosti kau boring dan asek meng'yes'kan apa orang cakap kan? Kpah ni kalau donga coramah ko, memang angguk-angguk sobab konsenterate. Kadang-kadang terangguk sampai ko lutut.
    Osah lah setan ni goma mongganggu. Kok time makan, conggolang plak bijik mato tu.

    ReplyDelete
  2. kpah..
    tu la dia kak...tepaksa lah yes kan...nanti penceramah kecit ati..hehehe...
    (setan kito yg bosa betenggek kat mato ni kan....)

    conggolang kak??? pers taim donga nih..heheh...mekasih..tambah perbendaharaan kato...
    makno eehh...torang bondorang mato yoo..?

    ReplyDelete
  3. sejuk sejuk sgt, bila panas panas sgt yer... cuaca kat luar panas kan..., panas tul zaman sekarang ni. katanya ada tompok merah atas langit kita sbb tu kita rasa panas melampau. camno tu, takut baca berita2 jenayah dan maksiat menjadi2.

    ReplyDelete
  4. oo..patut la henpon sey asek masuk sms yo..

    acik tongah sojuk kosan eh..hehehe

    ReplyDelete
  5. masa nilar mula ingat kawan kawan lama , pak we lama , cerita lama ....

    ReplyDelete
  6. salam..
    kat opis ni pun sejuk giler..nak beku dah ni

    ReplyDelete
  7. kteh,
    hehe..dpt gk mencelah ni..
    sojuk bena dlm dewn ni kteh..speechless..

    ungkunor,
    heheh..buhsan..tatau saper lagi yg sanggup menerima racauan acik..hehe.


    pB,
    uwaaahh..tingat tuhhhh...




    irfa,
    dah beku lom...hehe..acik rsa sendi acik dah nk krem nih...hehhe.

    ReplyDelete
  8. signature tu mcm signature artis ler :D

    ReplyDelete
  9. kuina,
    hahah...kau nii cam tatau je...
    gulo Hack hitam paler botak tu dah sepuluh bijik abih...


    maksu,

    errr..ni artis jaman 60an...wakakka..
    pepandai je mak su nih...isk...hehe.

    ReplyDelete
  10. menggigil sejuk kerr.. ehehe

    ReplyDelete
  11. salam en_me,

    sejukkkk....arini tk baper...sbb pakai baju lebih tebal..huhu..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-