Wednesday, May 20, 2009

Jejak kasih keluarga Bugis ini..


Acik mendapat satu tulisan tangan tentang salsilah keluarga abah acik lama dulu, lalu acik simpankan di laman web 

ini.... agar tidak hilang... penulisnya, salah seorang bapa saudara yang acik kenal sikit2...kenal..tpi tak rapat... anak2nya pun tk kenal... hingin ke anak2 dia kenal acik??? hentahlah.... aku hanya seorang yang dhoif dan marhaen....
err..senornya salah acik gak..klu kenduri kendara, tk nak pi.... sbb tk der org nak bawak..tk tau jalan...(stetmen alasan smata.. )..
Hidupku hanya untuk membesarkan anak2ku... seketika cumer di alam yg fana ini.
(hari ni jaga kaunter... tk ramai berkunjung ke pejabat ni lagi...so, acik sempurnakan deraf entry ini.....)

10 comments:

kakpah said...

Acik, ekau berketurunan daing ropa-ropanya. Ishh.. ish..

Ni nak kono mintak ampun ko ni sobab slalu nyakat acik wakaka...

Ungku Nor said...

famili arwah ayah sey kek johor pun sey tak kona kak..hehehe

iina said...

acik baguslah sekurang2 ee tau gak.. tapi kan cik elok juga kalau tau sapo sedara mara.. sobab sok2 bila org tuo dah takdo mmg lupolah semua suku sakat sedara mara tuh..

dulu arwah endon tuh dua pupu ngan mak den.. sobab mak dio tuh sepupu ngan nenek den.. kito samo lah kak tak nak carik glemer.. nenek ngan atok poeilah maso dio ninggal tuh.. den pun tak poei setakat tgk kek tv yo ;)

lupekanje said...

kPah,

tk do makno eeh kPah.. susur galur kuarger tu kan asalnya duo tu yoo..
Adam dan Hawa...


ungkunor,
poiee lah konal....
Acik skrg ni cubo nk ingat klu jumpo kat memano...masalah ehh...acik ni pelupo...skali jumpo...tk ingat muko pun..


iina...
sogan la iina...sobab salu org kato.. bilo kayo..smuo ngaku sedaro..smua nk mintak tolong..
tu kalo yg kayo..

kalo yg tk baper nk kayo tu pun samo..kok kito yo tegedeng2 nk kona dio...

tpi sepupu2 acik belah abah tu pramah2 gak senonya..smua dh tua2...acik yo mudo..ahaks..

nnt acik nak poiee lagi rayo kat umah diorg..tpi idak ler yg kat brunei tu..jauh bobona lak nk jongok...hehhe..

Tijah said...

sey lak ado kono mengono mo sultan perak, pahang, kelantan...dan lain2 lagi. bau2 bacang la org koba. huhuhu

sabiqahAnuar said...

hahhah tekezut sy kak chah, igt tu family tol,mostly pakai shorts lak tu, hehhe gambar google rupanya..

erm akak Bugis ke...proud, u should proud..(tp sy bukn bugis, tmpang bangga jeee)

iina said...

Acik

lupo nak khabar.. ado org ponah khabar kek den.. org bugis nie mudah dapek mimpi.. kalau ado apo2 yo.. selalu dapek mimpi.. bukan apo.. teringat sobab mak den selalu nar dapek tanda2 kek dlm mimpi.. dan den pun kdgkala dapek gak.. (yo cik.. kita sesamo darah bugis)

Mak Su said...

wow! acik berdarah international giteww

lupekanje said...

salam tijah..
ado dolat la gamak ehhh kannn....hehehe


ieqa...
akak tau...ieqa bedarah aper....
haaa...mesti bedarah KOREA kannnkannnkannn...
haha...

lupekanje said...

iina..
mimpi??? memang...acik jarang ingat mimpi. tapi klu ingat mimpi tu..mang biasanya cam alamat....ado petando...errr..iyo ko ni...hehe..
biarlah rasia...
wahh...iina pun bugis??? okeh...giv me 5....
BUGIS FOREVA....
IDUP BUGIS..

err...iina, ong kato, org Bugis ni barannn...sobab keturunan lanun???? camno?? hahah...



Maksuu...

segalanya memang International...wakakaka...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-