Acik mendapat satu tulisan tangan tentang salsilah keluarga abah acik lama dulu, lalu acik simpankan di laman web
ini.... agar tidak hilang... penulisnya, salah seorang bapa saudara yang acik kenal sikit2...kenal..tpi tak rapat... anak2nya pun tk kenal... hingin ke anak2 dia kenal acik??? hentahlah.... aku hanya seorang yang dhoif dan marhaen....
Hidupku hanya untuk membesarkan anak2ku... seketika cumer di alam yg fana ini.
(hari ni jaga kaunter... tk ramai berkunjung ke pejabat ni lagi...so, acik sempurnakan deraf entry ini.....)

Acik, ekau berketurunan daing ropa-ropanya. Ishh.. ish..
ReplyDeleteNi nak kono mintak ampun ko ni sobab slalu nyakat acik wakaka...
famili arwah ayah sey kek johor pun sey tak kona kak..hehehe
ReplyDeleteacik baguslah sekurang2 ee tau gak.. tapi kan cik elok juga kalau tau sapo sedara mara.. sobab sok2 bila org tuo dah takdo mmg lupolah semua suku sakat sedara mara tuh..
ReplyDeletedulu arwah endon tuh dua pupu ngan mak den.. sobab mak dio tuh sepupu ngan nenek den.. kito samo lah kak tak nak carik glemer.. nenek ngan atok poeilah maso dio ninggal tuh.. den pun tak poei setakat tgk kek tv yo ;)
kPah,
ReplyDeletetk do makno eeh kPah.. susur galur kuarger tu kan asalnya duo tu yoo..
Adam dan Hawa...
ungkunor,
poiee lah konal....
Acik skrg ni cubo nk ingat klu jumpo kat memano...masalah ehh...acik ni pelupo...skali jumpo...tk ingat muko pun..
iina...
sogan la iina...sobab salu org kato.. bilo kayo..smuo ngaku sedaro..smua nk mintak tolong..
tu kalo yg kayo..
kalo yg tk baper nk kayo tu pun samo..kok kito yo tegedeng2 nk kona dio...
tpi sepupu2 acik belah abah tu pramah2 gak senonya..smua dh tua2...acik yo mudo..ahaks..
nnt acik nak poiee lagi rayo kat umah diorg..tpi idak ler yg kat brunei tu..jauh bobona lak nk jongok...hehhe..
sey lak ado kono mengono mo sultan perak, pahang, kelantan...dan lain2 lagi. bau2 bacang la org koba. huhuhu
ReplyDeletehahhah tekezut sy kak chah, igt tu family tol,mostly pakai shorts lak tu, hehhe gambar google rupanya..
ReplyDeleteerm akak Bugis ke...proud, u should proud..(tp sy bukn bugis, tmpang bangga jeee)
Acik
ReplyDeletelupo nak khabar.. ado org ponah khabar kek den.. org bugis nie mudah dapek mimpi.. kalau ado apo2 yo.. selalu dapek mimpi.. bukan apo.. teringat sobab mak den selalu nar dapek tanda2 kek dlm mimpi.. dan den pun kdgkala dapek gak.. (yo cik.. kita sesamo darah bugis)
wow! acik berdarah international giteww
ReplyDeletesalam tijah..
ReplyDeleteado dolat la gamak ehhh kannn....hehehe
ieqa...
akak tau...ieqa bedarah aper....
haaa...mesti bedarah KOREA kannnkannnkannn...
haha...
iina..
ReplyDeletemimpi??? memang...acik jarang ingat mimpi. tapi klu ingat mimpi tu..mang biasanya cam alamat....ado petando...errr..iyo ko ni...hehe..
biarlah rasia...
wahh...iina pun bugis??? okeh...giv me 5....
BUGIS FOREVA....
IDUP BUGIS..
err...iina, ong kato, org Bugis ni barannn...sobab keturunan lanun???? camno?? hahah...
Maksuu...
segalanya memang International...wakakaka...