Sunday, May 24, 2009
Di manakah ini..
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
Kesian pokok kelapa tu....
ReplyDeleteBerjuang untuk hidup
Terasing
Dengan cara yang lain
Dari komuniti dia...
Tidak berpijak di bumi nyata....
Eh..silap...
ReplyDeleteDah ter 'personifikasi' untuk pokok kelapa kerana memberikan sifat manusia kepada dia...
Bukan 'berpijak'
Tetapi
Tidak 'berakar umbi' di bumi nyata...
sy hari2 klu boleh nak masuk lab je kat utm ni. sbb ade ekon! wahaha, panas oke skudai... sib baik xmekap. klu x mmg sia2 la, kua umah je mekap cair! hehehee
ReplyDeleteangin kuat... takut diterbangkan...
ReplyDeleteckLah,
ReplyDeleteckLah,
gitulah...bukan kehendaknya hidup menumpang di bangunan kongkrit itu...
kemungkinan benihnya di bawa beburung yg terbang...
Mesti ada hikmahnya kan...
sekurang-kurangnya, kita tahu, ada benarnya pepatah yg mengatakan ulat dalam batupun blh hidup...
Sesuatu yang luarbiasa, blh berlaku...dgn izin Tuhan..
bygkan...biasanya pkok hidup di tanah...
tapi...lihat...pokok itu blh hidup juga di simen kongkrit...mcm tk pcaya gak...Subhanallah..
CUkup dengan zat matahari...siraman air hujan...
agaknya laa....klu pokok tu bukan sengaja manusia tanam..hehe..
klu manusia tanam...diorg la yg jaga dan baja pokok tu...rasanyer?
hanim,
ReplyDeletepanas2 gini, kesihatan pun mau jaga tau... acik ni dah 2 minggu sakit tekak...tk hilang2 gak lagi...
kuina,
pegang kat pokok tu klu takut diterbangkan angin......
camner la gaknya mangsa2 ribut topan yg diterbangkan angin tuh...
klu rumahpun berterbangan...orang pun mesti terbang cam superman gakkan...pehtu terhempas, tersadai kat mana2...idup atau mati...antara dua tuh.
ok la tu cik. bleh gak feeling seperti berada di dubai kan?
ReplyDeletemata acik dah semakin 'tajam' rasanya..ha ha ha
ReplyDeletesalam. mak oi lamo e kakpah tak datang sini. Osah botul bizi e cik. kalah najib wakaka..
ReplyDeleteHati tu meruntun nak memblog tapi apokan dayo fizikal tak mongizinkan. namo e pun dah uwan kan. Ponek yang amek. Malam tadi kol sombilan dah tobungkang. Sampai ko subuh. Nak suruh bibik ngurut, dio pun dah tobungkang gak ha..ha..
Acik apo koba. Sehat ko. Tengok gamba pokok nior tu toringat kek kampung. Maso akak kocik marin pokok nior molambak ke ghumah. Skang dah tak ado. Asek kono panah potir yo. Apo cik? kau nak bosantai bawah pokok nio tu? Elok yo tu cik..... Kakpah galakkan.
tijah,
ReplyDeletekat dubai jah??? tk yah la bayangkan DUbai...dubai pun dah banyak bangunan tebengkalai...heheh
cikgooden,
mata acik makin tajam??? hmmm...adakah setajam duri ? hehhe
KakPah,
sesamo tebungkang kak??? Bahayo nih..klu dipukau org...satu tk tinggal kak...nauzubillah..
akak ni jaat tawww..suka la klu acik kono panah petir gak kat bwh pokok nior tuh...hehhehe..
salam...urban agriculture tuh..ahaha
ReplyDeletesy ingt pokok penang..hehhehe nyior rupanya..lawak gile ade pokok atas bgunan tu, kalu lumut ke, logik gaks, hehehe
ReplyDeletearsaili,
ReplyDeletesalam...kemajuan di Malaysia kan...
ieqa...
tanam sayur, pokok dragon fruit...akak penah tgk kt atas bumbung....
tapi klu tanam nyior...tk penah lagi...heheh..
err...tk komfem la...tu pokok nyior atau pinang..tk leh zoom dah tu...
salam acik...
ReplyDeletemsa bca mula2..mati2 dok ingt tepi pantai.bca sekerat je..x hbs...
msk x ke dua..rupernya ...masyallah..mcm x caye je..betoi ka?
aikk..tk tdo lgi ye..ingatkan acik sowang2 je di maya pada ini..heheh
ReplyDeletebetui la tu...klu tk caye...gi kat stesen komuter serdang..pandang ke arah mines resort...gunakan mata zoomm...hahah..baru blh nampak pokok nih...
inna kat mana nih?
1st time tido kol 3..sib baik abe dh hnyut x sedaq..he..he..
ReplyDeletetntu dh tau kat ane kan?nun..di utara .Sempdan..trcmpak dr timur ke utara...hu..hu..
heheh...peghelih kaa...
ReplyDeletenaper la masa acik gi sana aritu tk kenai lagi kan...
tertipu den! mati-mati ingat kat pantai mana tadi!
ReplyDeleteya..ka?..xpa2..lps ni mai lg ek..tp cti sklh ni nk blk besut.nk blk cium mak!hu..hu..rindu banget wei...
ReplyDeleteirbika..
ReplyDeletepantai anganku semata...heheh
inna AB
Baguih anak mak...wokeh..balik kg jgn lupa bawak balik kepok bebanyak..heheh