Wednesday, April 14, 2010

Cerita Panas yg tak panaspun

Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin dengan bekas YB gak... Biasalah kawin cerai ni semua.... tapi acik udah lama senornya kenal gitu2 dgn bekas YB nih. Suami dia...atau bekas suami dia ni dulu belajar sama ngan acik...pangkat adik2 la.. acik kan da tua baru sambung blaja... Msa belajar tu lah kami kenal dia klu ada majlis2 atau jamuan pelajar. Dah lama tk jumpa kawan acik tu. Sebab tu agak gempar bila kuar sokaba arini pasal orang yang kami kenal sebagai isteri dia tuh. Tah haper la kabo dia ye... hmmm..tak per la... Hal rumahtangga diorang... biasalah...klu udah kaya dan popular...payah nk elak rumahtangga berantakan. *boley komen centu?? Hanya insan popular terpilih sahaja yg boleh kekal bahagia rumahtangga diorg. Tu pun entah baper banyak ujian yang tepaksa dilalui. Mana ada idup yang tidak diuji. Popular atau tidak popular....di uji jugakkan... Ada satu kenangan yg menyebabkan acik tk boleh lupakan pasangan ni... pasangan kawan acik dengan bekas YB nih sebenarnya......... memalukan...tpi nk citer jugak...ahakkkss.... Satu hari.... *sila siapkan snack super ring...sebab citer bru nk mula.. Sepupu acik ajak acik pegi main boling. Kalau tk silap, ini kali kedua acik main boling...kali pertama, kat podeksen...atas The Store tu...dgn knkawan dari sekolah jiran tempat acik keje dulu. Ni kli kdua...dekat Parkson Somban masa tu. Kami pun masuk la telangak-langak mencari tempat nak duduk, nak carik lane yang disewa... Tup tup....nampakla sorang yang sgt familiar...eh..bukan sorang... 2 org la... En F....kawan acik tu. Acik yg tk reti nak sombong nih, gi la mendekat dan menegur mereka. Diorg tu pun main boling gak... terrer ooo... acik main cam orang kampung je...mang org kampungpun..huhu.

Acik main kat sebelah lane diorg je...

Banyak kali gakla acik dapat buat strike yang tk disangka2....

Sampai ketika sewaktu acik nk buat balingan golekan penuh bergaya dengan bola yg beratnya 12lbs itu.....

Tiba-tiba..... acik tergolek jatuh terduduk dengan penuh gayanya...dihempap bola 12lbs tersebut...!! Camner boleh jatuh ehhhh??? ...acik terpijak atas lane yang lincin itu !!!! Kira salah step la... Yg lebih bermakna peristiwa ini.... kejatuhan acik itu telah disaksikan oleh mata mereka yang acik ceritakan ini..... alangkah besarnya kemalu -maluan acik di saat itu. Tapi yang baiknya kat tempat2 camni.... manusia sekeliling akan bebuat tak nampak. Tapi dalam ati mereka...acik tau...mesti diorg serba salah nak gelak guling2...atau nk kesian kat acik yg udah tersepuk jatuh begitu...!! Akibatnya, 2 tahun acik tak berani nak main boling. Sakit di tangan masih belum hilang hingga kini. Sebab tu kalu acik main jugak, tangan acik tk dapat bergaya cantik cam orang lain... Janji itu bola bergolek jugak... bila ketagih nk main gak...acik hantam jugakla. Itu lah peristiwa yang tidak dapat acik lupakan hingga sekarang...puas dah cuba...tpi tk blh. Apalagi bila kuar berita panas sejuk pagi ni..... maka nostalgia itu mengimbau kembali... dan acik akan tersenyum tersipu-sipu kemaluan lagi seperti hari2 yg berlalu itu....

Penutup kata untuk entry hari ini... semoga En. F kawan acik tu berbahgia walau apa jua keadaan hidup dia sekarang nih.

Dan moga bahagia juga pasangan bekas MB dan bekas YB tuh hingga ke akhir hayat.

Satu lagi moral of the story.... kalu main bowling tu..hati2...jgn dapat nasib macam acik...itu lane adalah sangat lincin!!

7 comments:

Kak Nora said...

Acik,
Hujung minggu ini dikampung akak pun ada majlis kahwin seorang duda dengan seorang yang senama dengan arwah isterinya. Selamat pengantin baru lah ye!

lupekanje said...

kak nora,
tima kasih...ehhh..cam acik lak...hahah..
ye kak..smoga mereka yg bertemu jodoh tu akan berbahgia ke akhir hayat...

secangkir madu merah said...

salam acik...lama tak kemari..acik pon dah lama tak berkunjung keblog ku..hehehehe...

tentang en F itu...ada chan lah acik...

lupekanje said...

SMM,
a ah...acik udah kurang melepak kat blog dah....
hmmm...nnt acik istikharah dulu....
waaaaaaaaaaaahhahaha...
kan acik udah kata...dia tu pangkat adik2...hehe...tak do makno eh...

kak Erna said...

acik..bolih jatuh yo..nasib selamo ni kalau anak2 ngan ayah e main bowling..akak tukang nengok yo..tak berani main..takut jatuh..
acik..sapo tu acik ari tak baco sotkobar la...rugi lak tak tau gossip..

MiDiAiDa said...

x ajak pun ek main bowling..x moh kwn laa..heheh..

lupekanje said...

kak erna,
tak jatuh klu betul cara main eh kak..
alerr...tkkan akak tk tau berita paneh aritu...heheh


Aida,
tu gambo lama la aida....tawon lopeh pas kita buat boling kresta tuh..heheh

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-