Satu hari.... *sila siapkan snack super ring...sebab citer bru nk mula.. Sepupu acik ajak acik pegi main boling. Kalau tk silap, ini kali kedua acik main boling...kali pertama, kat podeksen...atas The Store tu...dgn knkawan dari sekolah jiran tempat acik keje dulu. Ni kli kdua...dekat Parkson Somban masa tu. Kami pun masuk la telangak-langak mencari tempat nak duduk, nak carik lane yang disewa... Tup tup....nampakla sorang yang sgt familiar...eh..bukan sorang... 2 org la... En F....kawan acik tu. Acik yg tk reti nak sombong nih, gi la mendekat dan menegur mereka. Diorg tu pun main boling gak... terrer ooo... acik main cam orang kampung je...mang org kampungpun..huhu.
Acik main kat sebelah lane diorg je...
Banyak kali gakla acik dapat buat strike yang tk disangka2....
Sampai ketika sewaktu acik nk buat balingan golekan penuh bergaya dengan bola yg beratnya 12lbs itu.....
Tiba-tiba..... acik tergolek jatuh terduduk dengan penuh gayanya...dihempap bola 12lbs tersebut...!! Camner boleh jatuh ehhhh??? ...acik terpijak atas lane yang lincin itu !!!! Kira salah step la... Yg lebih bermakna peristiwa ini.... kejatuhan acik itu telah disaksikan oleh mata mereka yang acik ceritakan ini..... alangkah besarnya kemalu -maluan acik di saat itu. Tapi yang baiknya kat tempat2 camni.... manusia sekeliling akan bebuat tak nampak. Tapi dalam ati mereka...acik tau...mesti diorg serba salah nak gelak guling2...atau nk kesian kat acik yg udah tersepuk jatuh begitu...!! Akibatnya, 2 tahun acik tak berani nak main boling. Sakit di tangan masih belum hilang hingga kini. Sebab tu kalu acik main jugak, tangan acik tk dapat bergaya cantik cam orang lain... Janji itu bola bergolek jugak... bila ketagih nk main gak...acik hantam jugakla.
Penutup kata untuk entry hari ini... semoga En. F kawan acik tu berbahgia walau apa jua keadaan hidup dia sekarang nih.
Dan moga bahagia juga pasangan bekas MB dan bekas YB tuh hingga ke akhir hayat.
Satu lagi moral of the story.... kalu main bowling tu..hati2...jgn dapat nasib macam acik...itu lane adalah sangat lincin!!
Acik,
ReplyDeleteHujung minggu ini dikampung akak pun ada majlis kahwin seorang duda dengan seorang yang senama dengan arwah isterinya. Selamat pengantin baru lah ye!
kak nora,
ReplyDeletetima kasih...ehhh..cam acik lak...hahah..
ye kak..smoga mereka yg bertemu jodoh tu akan berbahgia ke akhir hayat...
salam acik...lama tak kemari..acik pon dah lama tak berkunjung keblog ku..hehehehe...
ReplyDeletetentang en F itu...ada chan lah acik...
SMM,
ReplyDeletea ah...acik udah kurang melepak kat blog dah....
hmmm...nnt acik istikharah dulu....
waaaaaaaaaaaahhahaha...
kan acik udah kata...dia tu pangkat adik2...hehe...tak do makno eh...
acik..bolih jatuh yo..nasib selamo ni kalau anak2 ngan ayah e main bowling..akak tukang nengok yo..tak berani main..takut jatuh..
ReplyDeleteacik..sapo tu acik ari tak baco sotkobar la...rugi lak tak tau gossip..
x ajak pun ek main bowling..x moh kwn laa..heheh..
ReplyDeletekak erna,
ReplyDeletetak jatuh klu betul cara main eh kak..
alerr...tkkan akak tk tau berita paneh aritu...heheh
Aida,
tu gambo lama la aida....tawon lopeh pas kita buat boling kresta tuh..heheh