Tuesday, May 5, 2009

Amanat Menteri itu...

Pagi tadi acik naek bas executive ala-ala confrence room nih...... kami bedoa bia ler kami sampai lambat kat tempat yang di tuju...sbb, best taw duk dlm bas ni...rsa nak tdo jer...heheh Sebenarnya kami nak ke sini..... Untuk menghadiri program ini.....
Berjumpa dan mendengar orang-orang ini berucap dan memberi amanat pertama kepada warga KPM.
Iyer....inilah perjumpaan pertama kami dengan Menteri Pelajaran yang baru, Tan Sri Mahyudin Yassin. Ni ada sedikit rakaman ucapan dan amanat beliau tadi...

7 comments:

Mas said...

wah...ingat naik boing tadi. Tinggi tak menteri tu? Den punya pc lousy cap ayam tak bole dengau rakaman tu.

irbika said...

hush, tak macam bas! dah macam bilik mesyuarat plak... hehehe... panggil menteri naik bas tu jer lah... tak yah berucap kat putrajaya tu!

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

malas nak dengaq dia kata apa...he he he...

kakpah said...

acik, Dak Mas tu posan,soh acik tuka gamba profile acik tu. Sobab sotiap kali dio tengok gamba tu kopalo lutut e monggigil. Kalau tak cayo co tanyo dio, wakaka...

lupekanje said...

Mas,
aha...mcm dlm kapatobang pun ado kan..
pesal ko tnya mentri tu tinggi ke idak...lepuk kangg...!!

irbika,
habih tu klu berucap dlm bas tu..terukla...kalu lalu kat bonggol...hehhe
psstt..tpi mang best per naik bas ni..tk terasa pun klu bas ni lompat2..tpi klu bas tebalik...terasa la...huhu

cikgooden,
pesal malas nk dengaq? dia kan bos kita...elokla dengaq... kannnnnnnnn.

kpah,
tk pedulik...acik tukau yg tu gaakk.. suh mas tu jgn tgk kalu takott..

hanimndroid said...

bas ke tu, mak aih, len macam sungguh!

lupekanje said...

hanim..
iyer le..bas Lembaga Peperiksaan Malaysia..heheh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-