Monday, May 25, 2009

Drift to Kuala Pilah

Seperti yang dirancangkan, hari Ahad, petang, acik dan anak2 yang ada ni, pegi ke Kuala Pilah. Hantar Hazirah pulang ke Kolej Matrik nya. Ditemani oleh kakaknya, yang baru pulang dari Gunung Ledang... Kiranya, ni pers taim la acik pegi ke kolej matrikulasi NS nih. Aritu kan asik dilemma je....last-last mak acik tk bagi acik pegi. Lalu si Shahmah yang mendrift ke Kuala Pilah. Ni ler roper sepanjang perjalanan kemarin. Acik suruh zirah snap gambo...ntah haper2 gambo yang di dpt...tpi ok lah....klu harap acik, maun terejun gaung...!! Jalan agak sibuk... agaknya, memasing ngantar anak yang balik bercuti, sama ada yang nak pulang ke kolej matrik ataupun ke Uitm, dan mungkin ke Kolej matrik Gambang, Pahang, yang juga melalui jalan ini. (tringat dulu masa hantar Yani ke Gambang.... jauuuuhhh giler gasernyer..) Bila sampai pekan Kuala Pilah, dah lega, apa lagi biler nampak signboard ke kolej matrik tu.. zirah??? dia kata; Adik mana ingat jalan dia...kita tgk je la signboard....!! Selamber jer dia.. Kakak dia??? ZZZzzzzzzZZZZZzzzzzzzzzzz ...!!! mimpi jumpa puteri gunung ledang gaknya...takpun jumpa Tun Mamat... Driver yang berjasa kepada mereka....! Terima kasihlah pada diriku sendiri...huhu... Acik cakap ngan zirah.. Gambar umi jangan lupa ambik... ye lah....ye lahhh.... tengok tu...gambar sipi jer... iskk...tk puas hati betul!!.... hehehe.. Ni tembok konkrit yang dibina untuk mengelakkan tanah runtuh... nampak kukuh .... tapi... kukuh laaa...(tk baek takut2kn org yg lalu2 kat situ tau... nnt acik nak lalu lagi..) Pendek cerita... tamat la perjalanan ari ahad tuh... Prestasi pemandu amat di ragukan oleh penumpang acik.. (yani..) Dendiam je lah....klu kamu bawak, lagi teruk.....heheh.. dia menjerit biler acik brek emergency masa jalan bengkang bengkok tuh... aisay Yanie.... releks la... brek keter umi masih bagus...hehhe.. Alhamdulillah, Tuhan menjaga keselamatan kami sepanjang perjalanan itu. Sebelum tu.... nak tau acik beli aper??? Ha...ni dia idaman hatiku.... - - - - Joruk Potai Koler Pilah!!! di samping buah naga dan pisang tuh... tak tau nk beli apa dah... (bukan tk tau... tk cukup duit nk beli apa..haha...) Kalu pegi hari gaji blh borong bnyk2 buah ni... acik suker..!!! ni pegi hari sebelum gaji....zirahpun dpt ciput je habuan belanja dia kali ni.. sabau yer...sok ummi bank in... Gambar ni ada lain sikit... sebiji buah naga dah hilang... masuk pewot acik... hehhee... Sekian.

15 comments:

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

ha ha ha potai joruk...tak suka!

suka yg mentah punyer...

pa pa hal pun, lega... semua selamat

lyn said...

dah lama tak makan petai. si fatin suker tu cucu kesyangan tok wan

Tijah said...

potai joruk tu buh dlm rondang dageng osah sodap eh tu. sazah salu buek...

kakpah said...

potai joruk. weh lamo tak jumpo. kau boli kek mano cik. kpah lalu lalang kek pilah tak jumpo pun. Yang tak bojoruk molambak lah.

Anak kpah si kaklong dulu matrikulasi kek pilah gak. Slalu tak ado air. tapi sobab kampung dokek, slalulah balik umah atuk e yo. Skang ni ado problem air lagi tak kek situ.

Yani dulu kek gambang yo. Anak kpah pun ado sorang matrik kek situ. Ontah-ontah kito dah ponah botomu tak hehe...

INNA AB said...

sebut je petai..memang suke giller..yg mntah ratah gtu je.kalo mkn ngan nsi 3 papan leh hbs!tp 2 dlu...agak2 3..4..th dh x pegang petai apagi msk mulut.abe x bg mkn !hu..hu..busuk..dia dera sungguh ..uwa..uwa..

sya said...

Achik den minta maaf bebanyak sbb tak ckp ngan achik nak batalkan date kita, tetiba aje ada kawan mintak hantar ke KLIA .. tu yg gi tu..

Ampun ampun

lupekanje said...

cikgooden,
timakasih cikgu..ye...lenkali acik blh pegi lagi...drive sorang rsanya tk de masalah...

acik tk suka yg mentah...
yg jeruk tu yg berantu...hehe



lyn,
sesekali, kita gi serang restoran nasi ulam kat Bangi tu...kat situ memcm ader...yumm yumm..
kijer ingat makan je kan...hehe

lupekanje said...

Tijah,
potai joruk lotak dlm rondang daging??? acik tk pnah donga jah...
sodap ko?

nnt kau masak..panggey acik, nk gak rsa..

lupekanje said...

kpah,

Joruk potai ado melambak jual kat toepi jalan tu kpah...acik target klu ado jual potai...ado la joruk potai...tpi tk juga...

wah kpah..klu tk do air, blh la zirah numpang kat umah abah kpah yo..

aha..yanie kat Gambang tahun 2005/2006, klu tk silap...
ado nmpak cam roman kpah...tpi msa tu kpah bebuek tk nampak acik yo...wakakaka...


inna AB,
iyer...klu ada somi, kener taat perintah...tepaksa tinggalkan kegemaran tu...
tpi msa dia tk ada...belasah la...hehhee..
ato klu dia ade pun, kata lah nak buat ubat....hahah...pandai tk akak ngkau ajar engkar printah....(jgn ikut ajaran sesat ini...:) )


sya,
tak per...sobss...sejak akhir2 ni..beginilah nasibku...uhukk uhukkk...wakakaka...sentimental pulak acik...heheh..
tk der la...aritu kolam tu penuh dgn gerombolan acik senornya....rasa2 cam nk kering kolam tu kami keje kan..heheh..
cumer..windu...lama tk jumpa sya..

irbika said...

Lama dah tak sampai ke Kuala Pilah! Kenangan manis g sana dulu banyak terserempak dengan bom atom "Pak Lombu" hehehe

lupekanje said...

irbika...acik tk nampak lombu masa pegi sana aritu...
agaknya sistem penternakan lembu dah semakin baik sekarang ni...cara berkelompok di ladang...
idak la dapat jumpa lagi 'bom atom' itu...heheh..
tpi kat kampung acik banyak lagi bom tu...wakakkak..

zany said...

hamboii, hebat bebenor ye mendrift sampai ke pilah.

Trauma saya ni memandu selepas bawa slow motion pun kete asyik kena hentam je. Camne nak drift.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

restoran nasik ulam kat bangi?..tang mana?..awat aku tak tahu...padahal memang kerja atur restoran ja aku kat sana...haih.

lupekanje said...

salam zany,
drive ni kener konfiden...yakin dan pantas dlm buat apa2 keputusan...terutama brek...mengelak...memotong...heheheh..
pelan sgt mang org sondol..
acik pnah bawak keter kawan, kener sondol dgn motorsikal masa terberenti kat bonggol kat parking lowyatt..hamprehh..entahla zany...bwk keter ni mcm menyerah diri pd Takdir...tk tau apa yg akan jadi kat kita..tpi kita doa selamat je sampai ke destinasi sentiasa.

lupekanje said...

cikgooden,
ader..acik tk tau nama kedai tu..msa pegi tu, diorg tgh renobet sainbod..tapi kawan bawak..ikan bakar..ulam2...lauk2 kampung smua ada..org punyer la ramai makan kat situ..kener bratur..
rsanya dia renobet buat tempat makan kat tingkat atas pulak aritu..
mesti rasa cikgu..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-