Saturday, May 23, 2009

TSUMARANAI

Bulan Mei ni... bulan rezeki dan bulan perabih jugak nampaknya... Akhirnya menjadi lah bulan gerhana.....
ni bukan bulan gerhana
Punahlah cita-cita nak mencandat sutunn...shopping ke Padang Besar, Shopping ke Kota Bharu... Aper tidaknya... ketiga-tiga orang anak dan kereta juga membuat banyak tuntutan tanggungjawab ke arah mereka. 1. Kereta - servis bulan ni...dan...jap lagi nak pegi tukar timing belt .... khuatir gak, sebab timing belt dah lama... dah sampai masa ditukar. 2. Hazirah, masuk Kolej Matrikulasi.... Alhamdulillah..yuran tak banyak mana....tapi guna duit jugakkan.... tupun, banyak yang nenek dia bantu jugak...dannn duit gaji masa dia kijer dulu.. untuk permulaan....sebelum elaun matrik dia dimasukkan.. Semalam dia balik bercuti... dia habaq, Ummi..duit adik tinggal 50sen nih... duit banyak abih beli makanan...adik lapar tau, duk kat sana....!! uwaaaaaaaaaaaaaaa.. kener gi amek dia kat stesen komuter serdang. Acik cakap ngan dia, tak payah lagi mintak duit kat nenek... nnt umi bagi apa yang ada... Ahad ni mesti nak kener hantar dia balik Koler Pilah lak... 3. Shahmah, yang dah mula buat praktikal di Johor Bharu.. Berdagang di negeri orang, memula, mesti banyak nak guna duit. Semalam sms, bagitau... Ummi...duit abang dah tinggal 4 hengget...!!!! uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..lagii... lalu lepas amek zirah di komuter, acik gi Anjung Parcel E, Bank Islam...bank in kan duit untuk Shahmah. pehtu sms dia, Ummi dah masuk duit...tapi RM50 jer, tu jer blh, sbb sok nak repair keter...sok senin umi bagi lagi....(senin baru gaji...!! ) Ye lahh...sementara nak dapat elaun dia kijer tu...tak banyak manapun. Katanya dalam 2-300 jer sebulan..jadilah... dari tk dpt langsung.. pektikel sampai 6 bulan lak tu... Nak tunggu duit PTPTN, pun lambat lagi... 2-3 bulan lagi.. 4. Zayani, Prektikel gak... kat Mardi.. tak de elaun.... jadi, sepanjang dia pektikel ni... belanja dia kener la acik bagi gak..... 2-3 bulan gak tuh... PTPTN mang la tk masuk sepanjang pektikel...sbb masih dlm tempoh cuti semester. Dia tak apa la sikit...sbb duk kat umah ni jer berulang ke tempat kerja naik motorsikal.... tapi aritu gereeemm dgn dia ni... kunci rumah dihilangkannya!! (err...mcmla ummi dia tk pnah hilangkan kunci rumah..kan..) Iyer... sekali je aritu..dlm bln ni jugak...acik tercicirkan kunci rumah masa turun kereta. Masa tu shahmah hantar gi kijer...sib baek ada insan yg baek hati, serahkan kunci tu kat security E12 tuh..kalut gak, shahmah tk leh masuk rumah...sib la acik tepikir nak gi tanya security...huhu. Semalam jugak, lepas acik berenang2 tuh..... hantar dia (sampai Mardi Serdang je...) ... nak pegi ikut ekspedisi Mardi, panjat Gunung Ledang la puloookkkk..... adeiiiihhh.. moga selamat pegi, selamat la balik .... Moga aku dimurahkan lagi rezeki.... aamin untuk doaku sendiri..... errrkk....saman aku tk bayo lagi eekk... adeiiihh lagi.. pehtu...hujung minggu dopan, sepupu lak walimatul urus.... adeiihhhhh lagikk... nak pegi..tk nak pegi...nak pegi...tk nak pegi.... dilemma pulokkk.... Sekian.

5 comments:

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

isnin gaji, ekk...Alhamdulillah!


kering bona dah ni..ha ha ha

lupekanje said...

senin la yg acik tunggu gaks...huhu...
peti es dah kosong....

zino said...

dah gaji ke?.. sebulan sebulan rasa macam kejap je kan....

semuga segala keperluan dapat di penuhi dengan jaya nya..

hanimndroid said...

acik, shahmah pektikel kek jb kek mano toboh eh... sajo yo nak tau, hehe...

lupekanje said...

hanim,
sori, tk pasan komen bwh nih...
shahmah kata dia stay kat Taman Perling....
sian anak acik tuh...ko tolong tgk2 kan...tah kojo kontrak tah dia kat sinun...huhu...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-