Monday, May 4, 2009

Belasungkawa buat mereka

Sehari dua ini, acik asik terima berita kematian jer.. Aritu tentang pemergian Khairiel Anuar Ujang, yang memang acik kenali... (memangla acik tau dia tk kenal acik..!!) Tapi, org kampung kan...acik tau sangat sifat mulia yang beliau miliki. Moga roh beliau dirahmati Allah jua hendaknya. Acik maklumkan pada kawan-kawan lain yang mengenali nya juga. Kemudian malam tadi, sewaktu sebuk acik chat dengan knkwan, sorang teman dari belah utara Malaysia, memaklumkan acik, sorang lagi kawan yang kami kenali, telah meninggalkan dunia yang fana ini.... Innalillah buat kak Lela Yasin.... Semoga ruhnya dicucuri rahmat jua ... diberikan keampunan dan dilepaskan dari azab kubur dan siksa api neraka. Sebab kematian masih tidak dapat acik ketahui. Tak tahu nak hubungi siapa untuk tahu berita sebenarnya... acik tiada nombor telefon adiknya yang berkawan baik dengan acik. Tak apa lah....acik sedekahkan Al fatihah dari kejauhan ini. Allahyarhamah sewaktu hidupnya sangat aktif dan rajin. Banyak pengorbanan beliau pada keluarga, agama dan bangsa. Takziah buat keluarga beliau...walau di mana kalian berada. Aku dan kamu dan kamu dan kamu dan kamu dan kamu....entah bila pula gilirannya. Moga kematian kita akan dalam Husnul Khotimah.

3 comments:

kakpah said...

alfatihah buat yang pergi. kita entah bila.
kematian membuat kita menilai diri sendiri. sudah banyak manakah persiapan. geruunnnnn....

hanimndroid said...

orang2 tua di blok @ taman saya tu pun sorang demi sorang "pergi". sedih pulak... Ya Allah, panjangkan lah umur kedua ibu bapa ku.... sesungguhnya aku xpuas lagi memberi kasihku dan membalas jasa pada mereka, Ya Allah...

lupekanje said...

salam kPah
Acik takut gak...sebab datangnya tk tau bile. ntah esok lusa..
ntah kita atau org yang kita sayang dulu..

hanimndroid

sib baek acik bukan duduk kat blok kat taman kamu tuh..
kat blok acik ni org memuda ye...kira klu ikut umur...acik punyer turn la paling dekat...huhu..
tapi kan mati tu tk ikut umur!!

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-