Thursday, May 7, 2009

Haninnnn jiddan

dah lama kita tidak berjogging bersama... tidakkah kau rasa, bahawa berat badan kita telah semakin bertambah... Pergerakan kita semakin payah.. sendi-sendi kita semakin mengetat.. Taman itu...telah melambai-lambai kita... maaaariilah....datangggglah ke siniiii...kami rindukan kamuuu.. kami rindu mendengar jejak2 langkah kalian yang hanya berjalan kami rindukan kekekan ketawa kalian ketika menggunakan track kami ini Dan kalian tk tahukah???? bahawa ada antara bangla2 yg memesin rumput di sini.. juga merindui kalian..... (ehemmm..jgn gelakk!!) Dan juga pakcik dan abang-abang security itupun...berkeluh kesah... dik lamanya kalian tidak ke mari... aaargghh... aku akan cuber..wlopun aku mrangkak ...pergi kelak..

10 comments:

joegrimjow said...

heh
pernah adew niat nak potong umput
xjadi!

irbika said...

nak join, buleh???

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

lama tak jogging juagk..(sambil raba raba pewutt..aha aha haa..dah bolat dah)

Tijah said...

tak best aa jogging tetongah paneh skrg nih

kakpah said...

lamo bona momorap lam rumah tu. poi copek bojoging. Panehkan lomak-lomak yang tokumpul tu bia cair kahkah..

apohal si tijah tu nak bojoging tongah paneh. kelua la pepagi. matohari pagi tu elok tuk kulit. tak yang pakai bodak bagai...

Mas said...

Den pepagi dah mandi sauna kek umah den. Buek senaman yang haram tu kalu bole berbaldi peluh kuar. Acik jogging ngan Kak Sya jer ker? Ntah2 ada yang membuatkan acik tertarik kot..ehem..ehem.

Tijah said...

kpah. skrg ni jgnkan pagi...subuh sapi'e pun dah paneh. hahahah

lupekanje said...

joe,
niat je?...tk per..niatpun da dpt pahala...klu ada daya...patut buat..buat la.. :)


Irbika,
Nk join??? blh ajer..siler datang ke taman itu....lepas opis hour...

lupekanje said...

cikgooden,
hmm..sedarpun...silerlah ke padang berhampiran dan dapatkan agak2 7 round larian atau lebih sehari...:)


Tijah..
tkpo...kat sini tk paneh...track joging penuh dgn pepohon yang rendang...kiter elakkan tempat yang tidak berpokok...:)


kpah..
mehla join samo..acik nampak kpah aritu, pun boroi gak...:)

lupekanje said...

Mas,
tk do apo yg menarik acik bejoging tu...nk jago pewot boroi ni je...huhu...

Tijah,

betul..kipas kat bilik acik dah laju tahap meksimam sampai ke pagi...nansetop tuh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-