Sihat hari ini, tidak bermakna sihat jua esoknya.
Kaya hari ini, tk semestinya kaya jua keesokan harinya
Susah hari ini, tk semestinya susah juga esoknya.
Ceria hari ini, tk tentu lagi akan ceria esoknya.
Petang kemaren, joging dengan lyn dan cik ida...kesihatan kener jaga ye kenkawan.
kan dah lama tk joging.. Alhamdulillah...sempat kami tamatkan 2 round di taman itu...
Sebelah malamnya acik pegi masjid Putra, dah lama tk ikuti kuliah Ustaz najib untuk mengisi msa acik agar tidak sesia begitu sahaja...
Jadinya, malam tadi ..memang banyak sungguh ilmu yang diberikan oleh ustaz..
antaranya kata ustaz,
Peringkat orang yang menuntut ilmu ni ada 3...
pertama - Jengkal pertama... - Takabur - baru tau sedikit perkara, dah tk sabar nk menegur orang lain..dgn cara yang tidak hikmah....padahal penjelasan pada sesuatu ilmu itu terlalu luas lagi...perlu dipelajari seterusnya.
Jengkal ke2 - Tawadhu'
Jengkal ke3 - Merasakan betapa sedikitnya ilmu yang kita tahu.
Tapi, bagaimana pula dengan ayat, sampaikan dariku walaupun satu ayat?...
kalau lah dapat istiqamah joging mesti kembali langsing. he he. macam tu gak lah dlm mencari ilmu ALLAH
ReplyDeleterajin acik beriadah yer.. mesti takde sakit sakit slalu kan
ReplyDeleteMr Lee..
ReplyDeleteThx for ur visit to my humble blog site.
lyn,
istiqomah tu yg payah....tpi, kita cober laaa..
CikPahh...
Rajin tk rajin..acik kener gak buat... nanti acik tua seblm tua..
setakat ni Alhamdulillah...acik Tuhan bagi kesihatan yg baik...esok lusa...blm tau...terlalu berisiko untuk mendpt penyakit itu...
rajin nyer jogging...
ReplyDeletetapi terbongkang atas katil sambil pasang ekon full blast jugak yg best. caner tu cik???
ReplyDeletecikgooden..
ReplyDeletesyyyyyhh...senornya, acik cuci mato yo kt taman tu...wakakaka..
Tijah..
tebongkang la kau...acik tk do nk tebongkang centu..lomah tenago tau....baik acik tebongkang kat taman bungo yg indah permai itu...hehehhe
psstt...jah...jom jog kat somban lekgaden.
dah sampailah ni :)
ReplyDeleteMaksu..
ReplyDeleteda sampai? sampai mana? ooohh..sampai kan ayat itu ke...heheh..
ni yang buek sey makin sayang kek acik nih..hehehe
ReplyDeleteungkunor,
ReplyDeletesayang? aper kato, antar an puding karamel kat acik..lamo tk buek puding karamel..heheh
salam ziarah..
ReplyDeletevery nice blog
Achik maaf le tak dpt join dah.. sek balik lambat je sya ni
ReplyDeletejengkal pertama tu yg paling banyak kat muka bumi nih kan acik??
ReplyDeletemekaseh acik..
dpt gak saya ilmu biler baca blog acik nih..
kalo baca blog saya asek meraban jer..
uhuks!
insappp....
aaa. satu laie.. kutak pon kutak la acik.. nnti lagi pat hari nk sampai besday saya.. saya sms alamat umah saya ek?
ReplyDeletesaya tunggu kehadiran kutak2 cekelat acik tu..
ngahaha!!!
cik, tadi tongahari kpah poi alamanda. Kakpah porati yo koliling kok kok ado acik datang lunch ke situ hehe..
ReplyDeleterajin acik joging yo. Kakpah ni tengok koadaan. Tibo rajin, manjang yo rajin. Tibo maleh, bobulan maleh e.
dah lama sangat tak jogging.. liat betul nak mulakan balik hehe
ReplyDeletesalam rozita,
ReplyDeletetima kasih dtg menjengok.
sya,
acik dua ari ni joging..rsa bagus juga..mlm acik letih...dan tdo..
klu tak tu...naek rabun mata sik ngadap pc je...
ooohh mataku...
smkin kelabu..
sekelabu hatiku..
errr...errr..
piahh..
klu taim acik ok..maka akan oklah isiknya blog ni..
klu taim acik naek gilo...ngkorang toksah la gilo samo yo..wakakakaa..
piah lagi..
boley piah sayanggg...demi adinda tecenta ni...siler berikan alamat penuh anda beserta butir2 peribadi lengkap agar blh acik antokan kotaks coklat itu sebelum tarikh tutup pada 24 Mei 2009.
kpah..
ReplyDeleteacik jarang sgt makan kt luar...tmasuk alamanda tu..sebab acik suka masak sendiri...walopun acik masak tk sodap...tpi kebersihannya dijamin oleh lever braders...janji konyanngg..!!
tapi kan..klu ader knkwn ajak mkn kt luar..acik jarangla mnolak..masalahnya tk salu owang nk ajak makcik tuo ni makan sesamer..sbb salu bising kat meja makan...bikin malu kt org keliling...wakakaka.
kpah mesti bayangkan acik lalu lalang kat situ kan...ceehh..tk do kojo den dohh..bukan aper..smlam pehimpunan blnan...dah kener warning...jgn lepaks kat alamanda!!..huhu.
lenkali klu mai alamanda...roger2 saya ok...no. tipon blh amek kat direktori...
kpah lagi,
ReplyDeleteeh..luper lak pesanan penaja..
klu sesenang...mai la joging kat shangrila tuh..hehhe
zino,
kito umur dah banyak nih, kono gajin2 jago kesihatan...tkpo, klu tk gi joging...gi lah maen bedminton ko..alahh...maen ngan hazwan pun ok gak per..janji bepeluh..heheh
yg tuu plang baikk
ReplyDeletejoe?? plang baik??..
ReplyDeleteok...cepat balik mesia....jgn lupa bawak cenderahati utk acik...heheh..
(baca:dgn tidak malunyer...!!)