Friday, May 15, 2009
Kata anakku itu...
Menciiiii tauuu...!!!! Jangan sebut lagi nama ayah...bencii..benci....bennciiiiiiiiiiiiiiiii...
ehh..pesal kamu ni...
ye lahh... orang lain, ayah dia datang....naek keter bebesar.. tengok anak kat asrama..kat kolej... bawak jenjalan...bawak gi makan2.... amek dan hantar anak ... bagi duit belanja.... Bagi nasihat... ucap tahniah... Tapi.... mana ayah abangg (dia bahasakan diri dia abang...sampai la ni..) ???
ala..kamu dah senang lenang nanti, datang la ayah kamu tu...
huh!!! Jangan harap nak terima dia..... tak hengennnn abangg!!!
tak baek tau... dia tetap ayah kamu... (dalam ati kata...mang patut centu pun...pekejadahnyer ngaku dia ayah kamu nanti...!!! idup ke kamu..mati ke kamu...ader dia kisah??????)
Dah lah...toksah cakap pasal dia...nyampahhh!!!
Dulu masa kakak dia tahun pertama di IPTA itu pun meluahkan ayat-ayat yang seakan sama...
Sedih sebab ayah dia langsung tk ambil kisah dan ambil tahu pasal dia dan adik2.... lihat pula org lain...ayah memasing datang...melihat apa keperluan anak-anak mereka.
Sekarang, adik dia pulak...
Aku...hanya cuber memujuk mereka...agar bersyukur dan bersabar...kerana telah ditakdirkan
begitulah nasib mereka...bukankah mereka masih ada aku....dan nenek yang mengambil berat
hal mereka...
aku pujuk mereka redho...
aku pujuk mereka agar tidak menyimpan dendam kesumat,
kerana air ditetak, tidak akan putus... tanpa ayah itu..siapa pula lah mereka...
segala yang berlaku, adalah dalam perancangan Allah... yang penting...
kita terus hidup dan mensyukuri nikmat Ilahi.
Sekian.
Moral of the story: Andai anda seorang ayah.. berikanlah kasih sayang dan tanggungjawab anda kepada anak2... Jgn sampai anak2 anda berkata demikian kasar kepada anda kelak...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
Gulp!...(tersekat ayaq liog kat halkum!)
ReplyDeleteAku juga seorang ayah...
hmm.. camno tu. memang ado ayah yang tak pandai jadi ayah. Buek koboncian anak bini. Tapi tak semuo ayah macam tu kan.. Hanyo yang tak ado porasaa yo macam tu.
ReplyDeleteKok tak takkan lah ado ayah yang sangup monghompehkan bayi e yang molalak sampai mati.
isk..isk..
Tapi omak pun ado gak cam tu kan?
Kosian anak-anak.
cikgooden,
ReplyDeletecikgu adalah ayah yg baek dn btanggungjwb..acik tau tu...
selamat hari guru.....
kpah..
itu lah dio...yg penting..omak atau ayah...jadi btanggungjawb...sesamo..
kak...selamat hari guru
sodih lak den baco entri nih acik..
ReplyDeletetp dr apa yg saya perhatikan di sekeliling saya..
jika ditakdirkan jodoh kita bersama pasangan tak panjang..
si ibu kena lebih bertanggungjawab pada anak2.. berikan perhatian dan kasih syg selg terdaya..
jgn dua2 lepas tangan..
nanti hidup anak2 yg terumbang ambing..
dan acik dah membuktikan..
yg acik pon buleh mendidik anak2 dgn baik skalik..
saya pon belom tentu jadik sehebat acik..
go acik go!!
chaiyokk chaiyokk!!
*tetiba mood pompom gurl merasok!! ngahaha!*
piah,
ReplyDeletebukan senangpun...asalkan kita anggap mudah..maka ianya akan mudah..Allah akan mudahkan urusan kita dengan pelbagai cara...
ngapp ngappp....(sambey makan cekodok ikan bilis nih...)
tpi kan Piah...acik blm blh dikatakan telah mendidik anak2 dgn baek sekali....banyak dogaannya.
okeh..klu nk jadik pompomgurl, gi padang nuuu....hehhe..