Wednesday, May 13, 2009

Its Chocolate Day.....

Selasa ... semalam, acik dgn lyn dan Ied gi buat lawatan ke kilang coklat Beryl's kat Seri Kembangan.... patutnya mintak komisyen kat tokei kilang tu..sbb tolong promot...
Memula jumpa ni kat depan kilang tu...
Sebenarnya kami pergi kat kedai kecil depan kilang ni ajer.... untuk mencari coklat nak dibuat hantaran pertunangan sorang kawan lyn ni... masuk-masuk jer...acik dah terkesima habih.... tengok coklat yang bermacam roper..... MasyaAllah.... WOooooowww... soooodapppppp ehhhh..... Coklatnya ada label halal yang disahkan. Selalunya ada di kedai2 yg bertaraf bintang2 ke braper tah... ala..kat airport ader kan... cuber irfa tgk kat klia tu... mesti ada label brand Beryl's nih.. tpi mahal kan.. kat kilang ni morahhh sikit la reger dia..
Hadiah untuk sidia memang sesuai sungguh...hari ibu, hari guru...hari apa2pun... mang sesuai gakla klu bagi coklat...banyak pilihan dgn bungkusan yang cecantik kat sini...(aper kes bagi hadiah..kejap jer dah abes nanti..) ni sodappp bangat...
Dalam acik merayau belagak cam jurugambar pro kat situ...lalu acik amek gambar ni... ingatkan ni ler depannya kilang tu... Dah...tk jumpa entrance yg ada logo centu...acik mikirkan rumah coklat Hansel n Gretel dlm citer dongeng omputeh tu....sedap ehh coklat... roper2nyer....pintu tu...pintu ke Toilet.....cehhhh.... mesti pak Guard tu golakkan acik .... hampehhh tul.. OKes....sambung tgk gambo coklat ni.. cuci mate yer... pehtu, blh belanja acik...acik blh tolong bawakkan kat tempat ni...wakakakakaaa...
Doyan pun ader...
Bungkusan lambak... reger dalam 12-16hengget..err..ye ker..tk hengat pulak.
Ada banyak rombongan murid2/pelajar yang datang melawat kilang ni hari-hari.... masa kami ni je..ader 3 gerombolan yg beratur nk masuk ke kilang tuh... kami cuber gak nk masuk terjah...tpi kener halau dgn sorang nyonya tu.. kuang asam tul.... lenkali klu nk masuk, buat appointment!!!
Ni jer yg kami beli... sodap nampaknyer kan...?!!!
Ni jer yg acik beli... sib sempat sampai rumah...hehehhe..

21 comments:

joegrimjow said...

betol ke lembu depan umah ni?
aiseyy

Kopi Suam said...

salam ziarah..

tabik spring le baca profile aunty...bio betul...jika betul saya mahu berguru...hu hu hu...heheh ehehehhe

kakpiah said...

besday saya doploh pat bulan nam cik..

saya tak kesah kalo acik nak bagi cekelat tu..
saya terima seadanyer..
ahaks!!

Kak Nora said...

Terima kasih Acik kerana jadi promoter kilang cokolat. Lain kali bolehlah rombongan Cik Kiah singgah di sini. Alamatnya apa ye? TQ.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

coklat durian?...macam, mana rasa ekk?..


nanti pi amik kat acik la..
ada beli kan?..ahakks!

Ungku Nor said...

anjib pun kasik sey cekelat beryls utk hari ibu..hehehe.

HappyIrfa said...

coklat beryl tu mmg ada kat epot.
tp mahal le..saya bukan penggemar coklat sbb tu x beli..kalau dapat free sy makan le.hehe pasni x yah borong coklat kat langkawi lagi, kat situ pun dah murah2..

lupekanje said...

Salam Joe,
betulla...patung lembu...huhu...





Kopi Suam,
Nak bguru subject mana tu nak..ehhhheeh...siler siapkan pengeras..kehkehkeh..

lupekanje said...

Kpiah..
tkper...ko cakap je baper kotak coklat kau mahu piah...acik sanggup kumpulkan kotak2 kosong coklat tu...wakakaka...baper haribulan?? Doplohpat bulan enam ye...acik kimkan...heheh



Kak Nora,
bolehh..bolehhh..ni alamat n kontek nombor dia..

Beryl’s Chocolate & Confectionery Sdn. Bhd. 506002-U
No.2, Jalan Raya 7/1, Kawasan Perindustrian Seri Kembangan, 43300Seri Kembangan, Selangor, Malaysia.

Telephone : 603-89436136
Fax : 603-89436021
Email : beryls@berylschocolate.com
Website http://www.berylschocolate.com.my/eng/recruit.html

lyn said...

ooooh ada promosi kat sini. yg pasti tiramisu tu sedap kan. nak lagiiiiiiiiiiii

lupekanje said...

cikgooden,
acik pun tunggu cikgu belikan acik coklat doyan tu...biler ye..heheh


ungkunor,
pilihan Anjib mang salu pilihan yang bijak...acik suka white choco tu....beshh..


Irfa,
betul...diorg habaq mang mahal kat airport.. baek gi seri kembangan je beli....nnt acik nak beli lagik nak buat stok kat umah..

lupekanje said...

lyn,
jom lyn kita kumpul stok kat umah....

en_me said...

ammvoiii, tunjuk tunjuk cokelat jakkks..

lupekanje said...

en_me,
belanjer le soklat tiramisu tuh...hehe

sya said...

Achik len kalai kalau nak lawat tempat2 cam ni ajak sya.. kelior nenguk coklat banyak2 tu

lupekanje said...

Sya,
boleyyy....boleyyy...tpi berat badan dah tambah nih...heheh

pB said...

jumaat ni cadbury sales lak ..

kat Centro Batu Tiga,klang.

jumaat sampai ahad

jommmmmmmmmmmm

xiiinam said...

Testing...testing..
Fuh...berapa kali gagal bukak ruang blog ni...


Nak gi kilang nilah...
Nak tempah cokelat khas..
Cap muka ckLah....
Nak bagi hadiah kat seseorang...

Depa terima tempahan tak?

kakpah said...

acik memang tau.... sajo jo nak tayang cokolat kek sini. Feveret kakpah ni tau tak cik. Ha.. kan tak pasal-pasal yo acik kono bolikan kpah cokolat sokotak sompono hari guru ni!!!

lupekanje said...

pB,
ye ke....??? Sound Intresting...nnt kumpul knkawan dulu..
tpi... alaa...ni kan tgh bulann....gerhana dah ni...hehe


ckLah,
klu tempahan muka ckLah, mungkin diterima...heheheh...
pesal? susah nak masuk sini??? adeeiihh...virus kot?

lupekanje said...

Kpah..

bley...bleyy... acik hadiahkan coklat camior tu je 2 batang kat kpah...pehtu kpah balas dgn coklat Dignity Assortment sekotak je cukupla kat acik...wakakaka...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-