
Selasa ... semalam, acik dgn
lyn dan
Ied gi buat lawatan ke kilang coklat Beryl's kat Seri Kembangan.... patutnya mintak komisyen kat tokei kilang tu..sbb tolong promot...

Memula jumpa ni kat depan kilang tu...
Sebenarnya kami pergi kat kedai kecil depan kilang ni ajer.... untuk mencari coklat nak dibuat hantaran pertunangan sorang kawan
lyn ni... masuk-masuk jer...acik dah terkesima habih.... tengok coklat yang bermacam roper.....
MasyaAllah.... WOooooowww... soooodapppppp ehhhh.....
Coklatnya ada label halal yang disahkan. Selalunya ada di kedai2 yg bertaraf bintang2 ke braper tah... ala..kat airport ader kan... cuber irfa tgk kat klia tu... mesti ada label brand Beryl's nih.. tpi mahal kan.. kat kilang ni morahhh sikit la reger dia..

Dalam acik merayau belagak cam jurugambar pro kat situ...lalu acik amek gambar ni... ingatkan ni ler depannya kilang tu... Dah...tk jumpa entrance yg ada logo centu...acik mikirkan rumah coklat
Hansel n Gretel dlm citer dongeng omputeh tu....sedap ehh coklat...
roper2nyer....pintu tu...pintu ke
Toilet.....cehhhh.... mesti pak Guard tu golakkan acik .... hampehhh tul..
OKes....sambung tgk gambo coklat ni.. cuci mate yer... pehtu, blh belanja acik...acik blh tolong bawakkan kat tempat ni...wakakakakaaa...
Doyan pun ader...

Bungkusan lambak... reger dalam 12-16hengget..err..ye ker..tk hengat pulak.

Ada banyak rombongan murid2/pelajar yang datang melawat kilang ni hari-hari.... masa kami ni je..ader 3 gerombolan yg beratur nk masuk ke kilang tuh... kami cuber gak nk masuk terjah...tpi kener halau dgn sorang
nyonya tu.. kuang asam tul....
lenkali klu nk masuk, buat appointment!!!

Ni jer yg kami beli... sodap nampaknyer kan...?!!!

Ni jer yg acik beli... sib sempat sampai rumah...hehehhe..
betol ke lembu depan umah ni?
ReplyDeleteaiseyy
salam ziarah..
ReplyDeletetabik spring le baca profile aunty...bio betul...jika betul saya mahu berguru...hu hu hu...heheh ehehehhe
besday saya doploh pat bulan nam cik..
ReplyDeletesaya tak kesah kalo acik nak bagi cekelat tu..
saya terima seadanyer..
ahaks!!
Terima kasih Acik kerana jadi promoter kilang cokolat. Lain kali bolehlah rombongan Cik Kiah singgah di sini. Alamatnya apa ye? TQ.
ReplyDeletecoklat durian?...macam, mana rasa ekk?..
ReplyDeletenanti pi amik kat acik la..
ada beli kan?..ahakks!
anjib pun kasik sey cekelat beryls utk hari ibu..hehehe.
ReplyDeletecoklat beryl tu mmg ada kat epot.
ReplyDeletetp mahal le..saya bukan penggemar coklat sbb tu x beli..kalau dapat free sy makan le.hehe pasni x yah borong coklat kat langkawi lagi, kat situ pun dah murah2..
Salam Joe,
ReplyDeletebetulla...patung lembu...huhu...
Kopi Suam,
Nak bguru subject mana tu nak..ehhhheeh...siler siapkan pengeras..kehkehkeh..
Kpiah..
ReplyDeletetkper...ko cakap je baper kotak coklat kau mahu piah...acik sanggup kumpulkan kotak2 kosong coklat tu...wakakaka...baper haribulan?? Doplohpat bulan enam ye...acik kimkan...heheh
Kak Nora,
bolehh..bolehhh..ni alamat n kontek nombor dia..
Beryl’s Chocolate & Confectionery Sdn. Bhd. 506002-U
No.2, Jalan Raya 7/1, Kawasan Perindustrian Seri Kembangan, 43300Seri Kembangan, Selangor, Malaysia.
Telephone : 603-89436136
Fax : 603-89436021
Email : beryls@berylschocolate.com
Website http://www.berylschocolate.com.my/eng/recruit.html
ooooh ada promosi kat sini. yg pasti tiramisu tu sedap kan. nak lagiiiiiiiiiiii
ReplyDeletecikgooden,
ReplyDeleteacik pun tunggu cikgu belikan acik coklat doyan tu...biler ye..heheh
ungkunor,
pilihan Anjib mang salu pilihan yang bijak...acik suka white choco tu....beshh..
Irfa,
betul...diorg habaq mang mahal kat airport.. baek gi seri kembangan je beli....nnt acik nak beli lagik nak buat stok kat umah..
lyn,
ReplyDeletejom lyn kita kumpul stok kat umah....
ammvoiii, tunjuk tunjuk cokelat jakkks..
ReplyDeleteen_me,
ReplyDeletebelanjer le soklat tiramisu tuh...hehe
Achik len kalai kalau nak lawat tempat2 cam ni ajak sya.. kelior nenguk coklat banyak2 tu
ReplyDeleteSya,
ReplyDeleteboleyyy....boleyyy...tpi berat badan dah tambah nih...heheh
jumaat ni cadbury sales lak ..
ReplyDeletekat Centro Batu Tiga,klang.
jumaat sampai ahad
jommmmmmmmmmmm
Testing...testing..
ReplyDeleteFuh...berapa kali gagal bukak ruang blog ni...
Nak gi kilang nilah...
Nak tempah cokelat khas..
Cap muka ckLah....
Nak bagi hadiah kat seseorang...
Depa terima tempahan tak?
acik memang tau.... sajo jo nak tayang cokolat kek sini. Feveret kakpah ni tau tak cik. Ha.. kan tak pasal-pasal yo acik kono bolikan kpah cokolat sokotak sompono hari guru ni!!!
ReplyDeletepB,
ReplyDeleteye ke....??? Sound Intresting...nnt kumpul knkawan dulu..
tpi... alaa...ni kan tgh bulann....gerhana dah ni...hehe
ckLah,
klu tempahan muka ckLah, mungkin diterima...heheheh...
pesal? susah nak masuk sini??? adeeiihh...virus kot?
Kpah..
ReplyDeletebley...bleyy... acik hadiahkan coklat camior tu je 2 batang kat kpah...pehtu kpah balas dgn coklat Dignity Assortment sekotak je cukupla kat acik...wakakaka...