Friday, May 29, 2009
Rabu yang kelabu
Dari aritu....ari Selasa, acik domam..... err..senornya dah lebih 2 minggu...acik rasa badan dedar je..nk kata demam tk demam...kapla sakit.... tekak berkahak...
akhirnya, ari selaso tu baru rasa demam bebetul. Acik mintak ekskues balik awal dari bos.. mahapla bos..acik rso cam tebayang2 yo bantal...esp lopeh tetiber mata naek bongkak..
knkwan kato acik elegik...lepas makan ubat utk selemo...yg si Yeen beri... konon eeh, ubat tu tk serasi..
acik balik umah, teruih tido..sampai malam...pehtu sambung sampai pagi...
Acik amik Emergency leave... sbb rsa nak rehat lagi. Tahun ni, baru skali ni acik amek coti tahunan... klu sakit, mang acik jarang cuti MC...tpi amek coti rehat...
Sebab ehh..klu amik MC, acik kono duk ontok2 kat dlm rumah...sbb yo sakit eehh... klu kuar rumah yo...tu tando eehh...MC boli lah tuh..
Jadi acik amek EL...klu nk kuar sopping pun..tk do mato2 yg nak nangkap..
Klinik? oh tidak..
tapi pagi rabu tu.. Yanie koba, yg dia akan bertanding kayak tghari ni... err...acik kan demam...
tpi dik sobab rsa amat bertanggungjawab, acik offer diri ngantar Yanie gi kat tompek betanding tu... (senornya nk tgk la petandingan tuh...) ..normal lah kan..sorang ibu nak bagi semangat kat anaknya yg betanding...walopun diri sendiri tk sihat... (ibu mithali kah aku?)
acik bukanlah sorang pemotivasi yg baek untuk anak2....kasi down lagi ada...hahaha.. sori anakku..
Sedang acik leka selekanyer di tepi tasik yang indah dan panas tuh.... snap gambar sana...snap gambar sini.. rakam gamba sana...rakam gamba sini.. (plan utk masuk blog la tu...) ...
-
-
tetiber rasa lapar lak pewot.. HUUUHHH....baru tingat....!!!! sebelum kuar rumah tu, acik tenggek piuk, masak bubur nasik..sbb tingin makan bubur nasik..... dah lebih 2 jam gamaknya...
ADEIIIIHHH..... tk belengah lagi...acik tinggalkan je tempat tu..kamera tu... dan belari2 anak ke kereta, dan apa lagi.... drift.... balik ke rumah.. tempat berkayak tu dekat dengan Pullman Resort.
.. berhampiran PICC... selalunya dalam 15 minit dari rumah.. tpi sbb acik men drift... tk sampai seploh minit da sampai...!..acik bebetul tawakal..klu ada polis tahan, acik akan kata, rumah saya mungkin tebakar tok.... ni soal nyawa tokkk....
mmg... acik bayangkan entah2 bomba dah dipanggil.... rumah jiran sebelah menyebelah, bawah atas, dah hangus jugak....uwaaaaaaaaaaahhh..
sesampai di kawasan kuarters ni...acik langut2 ke atas...nengok ke aras rumah acik....ada nampak api ato asap ke idak..... ... ternyata, tak nampakkk !!!
cecepat parking keter...naik lif....dan putar anak kunci pintu... menolak dan menerjah masuk ke rumah yg memang dah berbau hangit...... there goesss....my bubur and my periuk.....!!! Lalu acik tutup api dapur itu.
Alhamdulillahhhh...acik tarik nafas lege ! Baru tringat yang acik demam...lemah lutut rsanya...
Badan dah berpeluh2.... maka acik mandi meringankan sedikit tekanan tadi...
Insap lagi acik...dulu kan acik penah cerita pasal dapur hampir hangus terbakar...
ni nyaris berlaku lagi...tpi klu jadi lah... sian rumah jiran yang jadi mangsa kealpaan acik kannn..
Nauzubillahiminzalikk...
lepas mandi, acik besiap ke taman rekreasi air itu lagi...untuk menyaksikan Yanie betanding gak..wlopun baru lepas melalui saat getir tadi tu.... kli ni bawa kereta dengan lebih sopan dan penuh kesusilaan..
acik letihla...nak tdo sat....lenkali acik sambung lah..... nk dload gambar pun tk larat rasanya nih..ngantokk...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
hikhik. misti lopeh tu terus baik domam kan? sbb dah belolah sakan...
ReplyDeletetk tijah....tak kobah den dibuek nyo pastu....citor acik tk abih lagi tuh...baru sekorek ari robu nyer citer tuh...
ReplyDeletecik den pun ponah jadik gitu.. maso mtuh den panehkan kuah laksa kek dapur.. peh tuh terus p solat.. lepas solat trus p balik opis.. tak ingat langsung pasal kuah laksa tuh.. tetau dah 2 jam.. adeihh... nasib baik teringat idak xtau ler apa nak jadik.. den paham nar masa tuh bawak keto pun dah xingat dunia wakakkakah.. sojak tuh tak ponah de buek cenggitu.. agak2 nak panehkan lauk.. ahh tggu terus kek situ jgn tinggal2.. krg jgnkan hangit terbakar pulak
ReplyDeletetelupo lah iina....nk buek camno kan...eloklah elak2kan memasak...klu agak2 nak kuar rumah..
ReplyDeletetapi klu dah pelupo...jadi gak lagik...ni dah kali ke patploh nih...
acik takot betui tau masa tuh!!
jangan buek selalu cam ni kono begingat lobeh ni.. sapaleh kalau apo2 tejadi.. boleh elok domam kalau cam tu..
ReplyDeleteacik!!! osah botul kau ni pombahayo orang e. Seb baik toingat in time. Kok tak..hehe..
ReplyDeleteEkau boli lah slow cooker tu cik. Boli yang kocik yo cukup tuk sorang duo makan. Tak risau lai kok tolupo. Kalau masak bubur ni memang slalu macam tu.
zino,
ReplyDeletebulih elok domam ko? ato tambah tinggi tknn drh lagi?? huhu..
kpah..
yo lah...nnt ader jeki, acik boli satu lah...
dah tua2 ni kono salu makan bubur...sbb gigi dah makin gugur..
Tuhan sentiasa bsamaku kakk...klu tk..mang dah lamo acik reput kak.
acik..
ReplyDeletemalam tadi kol duo pagi den ado ke presit ompek boleh tu.. lopeh anta angah balik den terus yo tak tunggu bilo dah sampai ghumah dio talipon keto tak boleh setat.. sebulan di tingga e poe kelantan.. mau deh nak idup..
kono lah den datang balik tolong tolak.. dio nak tidur kek ghumah den..
laaa....dak angah tu....apo tk diposan eh acik tolong panehkan injin keto dio...boleh yoo...
ReplyDeleteni sampai sebulan betri tk caj...
skrg sapo yg susah..?? abahhhhh eh gak...hehehhe..
kul 2 pagi tu acik raso, acik ado kat Paris...hehheh..
apasal ko tak ikut sekali betanding dgn anak ko tu... baik la ko join sekali... lagi senang
ReplyDeleteshifu..
ReplyDeletendak juga...tpi nnt dia malu...sbb acik mesti lebih baek dari dia...ahakkss...
cian kak chah, sokmo deme...tp tu nampak gaya da nak okay da tu..chaiyokk kak chah!
ReplyDeleteeiqa..
ReplyDeletedeme smula nih..ingatkan dah baik...adeiiihh..
sesekali ja ieqa..tk saluu...Tuhan nk bagi pahala nih...uhukk..uhukk..
bilo eden baco yo komen kawan2 acik kek atas nu ha, raso eden duduk dokek nogori yo pulak..ha ha ha..
ReplyDeletejangan ekau cik buek lupo2 laie...terbakar umah, mano laie acik nak duduk?..
cikgooden..
ReplyDeletedoakanla agar acik tak ditimpa musibah bencana gitu..