Sunday, November 9, 2008

Ujung minggu yg sepi

Ari sabtu acik sesungguhnya menjalankan tugas sebagai seorang anak yang solehah... mengambil emak di perhentian komuter dan kemudian pada petang harinya hantar ke Putraheight lagi. Kerana permintaan dari kakak acik yang minta emak acik temankan dia, mentara somi dia (tht is my only BIL) pegi obesi...mana tah..India kot.. Macam biasa, sekali lagi, acik akan tesesat jalan...cuma kali ni ada improvement sikit... tak panik dan tahu nak pusing kat mana...hahaha.. Senornya, belah pagi tu, kenkawan opis acik ajak gi main boling kat Alamanda, tapi baru acik nk join, emak acik tipon, bagitau yang dia dah sampai kat stesen komuter Seremban...gamaknya tk lama lagi la sampai ke Serdang...wajibla acik melupekanje niat nk nengok org maen boling tu..(Mang tk ada niat nk maen sama pun..) Sesambey tu, dok melayan lagi minah unibers...ungkunor yang tk reti nk duk umah ujung2 minggu ni... padat pogrem ke sana ke sini dalam keadaan kesihatannya yang sepatutnya dibelai dan dijaga sebab dah ada symptom nk demam tuh.. Nampaknya putus asa tidak ada dalam kamus idup diva ayu tuh, utk memujuk acik jumpa lagi ngan dia yg sedang bedeting ngan KTiny di Joni2 yg ada di seluruh Mesia yang indah ini. Maka, lepas lepak lepuk kejap kat umah kakak acik yang amat baek ati tu, acik pun bedesup la balik ke Putajaya tanpa merasa nikmat kesesatan yang nyata...terus menuju ke arah yang diharapkan....dan sampai la ke Alamanda yang dikasihi. Sampai kat Alamanda, acik tk terus imfom diorg tu...sebaliknya, acik jenjalan carik makan dulu kat carrefour, kt Parkson,...acik harap2 bertembong la ngan diorg tuh.. harapkan instinct yg tk baper nak menjadi petang tu. Dah dedekat 6.30, baru acik rasa patut acik sms tanya diorg kat mana...kiranya acik dah gv up ngan instinct acik tuh...senornya masa jenjalan dlm alamanda tu, acik pegi la jugak mencarik diorg kat tempat yang agak2 diorg lepaks... pehtu tepikir kat Joni.. tapi bisikan ati acik kata... "eh...takkan diorg tu gi Joni, sbb tadi ungkunor koba, dia makan ngan Tiny kat Joni Seremban..."...so, acik tarik kaki acik jejauh dari arah jalan ke Joni yang dah hampir nk sampai pun masa tuh...acik gi masuk kat Carrefour, carik air kopi peket 3-1 untuk bawak bekal kat opis sok sok, dengan susu lowfat yang dah lama habis stok kat umah. Ulang ceritera smula...acik pun sms ungkunor, Kat mana? Kat Joni... Kat JONI !???? ia..kat Joni.. Sesungguhnya benarlah bahawa si Tiny nih pemegang saham terbesar di Joni.... dulu acik tk pecaya... tapi hari itu, acik dah nak pecaya dah...hehehe Nanti nak tunggu diorg nya posting lak pasal deting kali nih. Acik sampai jer kat Joni tu, semua yg kat atas meja dah tonggang langgang.. Anjib dah tesandar kekenyangan... Anis, Arep ngan amir serta supir setia diorg si Ady cam dah standby nak balik. Ungkunor ngan Tiny??? molot dah beminyak...sebab lepas ngabihkan Tom Yam...ehh..ye ke...hehhe. Tak per lah....acik mang sengaja pilih tetiap kali nak jumpa ungkunor, jumpa masa dah dedekat nak Magrib... Tak ada la nak berskandal lelama dengan dia... bia dia rasa tk puas jumpa acik...heheh... (mang keji acik nih kan...) Tak per lah...keji pun keji lah..acik redha.. Gambar? acik telupa lak nk bawak sony acik tuh...so, tk ada la gamba diorg yang unibers itu. .. nanti cer tgk gaya diorg yg mang sungguh begaya kat N3 blog memasing.. tapi sesungguhnya acik gumbira tgk diorg tu gumbira bejumpa...Joni lagi gumbira...siap pesan suh datang lagi... dont worry my dear Joni... kalu tk suh pun, diorg tu akan dtg dan deting lagi kat tempat ngkorang yg bakang opis acik nih... Huhh...acik duk sini pun tk penah nak menempuh dalam Johny yg digembar gembur kan tuh.. Tapi ye lah kan.. acik yakin Tiny ngan ungkunor mang sah dah kener jampi serapah Joni..pelaris baek punyer dah tekener kat diorg... hahaha Hari ni hari Ahad, acik langsung tk kuar rumah. Duk ngadap komputer ni jer...lepas komputer, acik adap ikan guppy....biler lapar, acik makan... Rasanya hari ni lah hari yang paling bosan dlm bulan nih.. Dah lah...kaki acik sakit lagi ni. Sib la malam tu tak jadi maen boling, sebab acik letih sgt.. malam ni pun tak jadik gak..sbb kaki acik buat hal... Tapi kener pektis gak sebab acik mewakili kumpulan Amator... dalam kejohanan bowling tertutup Bahagian Tajaan... perlu pastikan tulang tangan acik tkkan sakit lak pas ni... InsyaAllah. Sekian, cerita mingguan.

15 comments:

Ungku Nor said...

aaciikkk..
saya batuk lagi nih.
nak ngadap pc pun rasa cam tak larat tapi kejap lagi nak pegi tesco..beras kat rumah dah nyenyawa ikan patong..hehehe

lupakanje said...

ceh...perli ikan patong acik..
ikan tu sihat wal afiat tau...heheh
Beli beras nk sampai Tesco ka? Kedai rahim tk ada jual beras ke ungku???

Ungku Nor said...

adaaa..
tapi dia tak jual friskies yang brand tesco..

ehehe..alasan kokoh nak pi tesco gak ni.
alaaa..cik..kasik can laaa..
supir tersayang amek EL arini. tu yg saya mengelupor gak nak pi tesco melaka uppsss..tesco sban tuuu..;p

lupakanje said...

kokoh...mang kokoh manjang alasan tuh. Nanti benti makan jgn minum air es...*Tesco Melaka* ????

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

nasib baek acik tak pi boling...maen boling efek dia tgn jd panjang sbelah...tak yah main la..ha ha ha

KAKTINY said...

acik tipu.. acik tipu.. mana ader molot kitaorang berminyak makan kuah tomyam kat johnny.. mana ada.. manda ada.. (kitaorang mintak kuah sup ayam laaaa..)

acik tipu acik tipu...
mmg sekali lagik terbukti..

"INSTINCT ACHIK TAKLEH PAKAI WEH"!!!!... hahahhahaha

Ungku Nor said...

lenkali pakai instinct guna sms je tau Cik!!!
konfem tak silap instinct tu..keh keh keh

lupakanje said...

Cikgooden,
ye ker tgn sebelah panjang? ??????? huwaaaa...tk mo lahhh..tpi tgn Shalin tu tk panjang pung...??
petang ni acik nk pi main gak...heheh

tiny,
dah kenyang makan, mana nmpak kt molot tuh..nampak kt perut je...hahah
acik yang tk nak pecaya kat instinct acik senornya...sebab tu acik konar tempat lain..isk..bebetul mostahil nk masuk kdei yang sama lagi..tpi hakikatnya tk mostahil pada pemegang share terbesar Joni nih..heheh

ungkunor,
err...ader lagi ke lenkali tuh??? hahah...

KAKTINY said...

ader ader.. lenkali roger roger main boling kat bawak kedai joni tuh.. takdernyer nak dtg lewat2.. sedari selepas subuh kitaorg roger acik suh tunggu kat lamanda tuh..

lupakanje said...

okeh...plan baik punya...itu Pan Asian Diva mesti kasi blasah...heheh..

Ungku Nor said...

tanak maeeennnn!!

saya nak jadik pom-pom gurl jek, kasik moral sapot kat acik & kaktiny..keh keh keh

lupakanje said...

ceh..mana boley diva tk sambut cabaran nih....maen la....acik sanggup tunggu selepas burung gagak bangun tidor...hahah

Ungku Nor said...

saya tanak tangan saya panjang sebelah..nanti dato marah ekekeke

lupakanje said...

tak per la tgn panjang seblah...janji tlinga sama panjang.. klu panjang leh masuk poket la.. klu tinger panjang...payahla nak masuk poket...heheh.. meh ler maenn...meh ler maenn....

Ungku Nor said...

ayam blande acik ni mang nak kena gulai nih..;p

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-