Sunday, November 9, 2008
Ujung minggu yg sepi
Ari sabtu acik sesungguhnya menjalankan tugas sebagai seorang anak yang solehah...
mengambil emak di perhentian komuter dan kemudian pada petang harinya hantar ke Putraheight lagi. Kerana permintaan dari kakak acik yang minta emak acik temankan dia, mentara somi dia (tht is my only BIL) pegi obesi...mana tah..India kot..
Macam biasa, sekali lagi, acik akan tesesat jalan...cuma kali ni ada improvement sikit... tak panik dan tahu nak pusing kat mana...hahaha..
Senornya, belah pagi tu, kenkawan opis acik ajak gi main boling kat Alamanda, tapi baru acik nk join, emak acik tipon, bagitau yang dia dah sampai kat stesen komuter Seremban...gamaknya tk lama lagi la sampai ke Serdang...wajibla acik melupekanje niat nk nengok org maen boling tu..(Mang tk ada niat nk maen sama pun..)
Sesambey tu, dok melayan lagi minah unibers...ungkunor yang tk reti nk duk umah ujung2 minggu ni... padat pogrem ke sana ke sini dalam keadaan kesihatannya yang sepatutnya dibelai dan dijaga sebab dah ada symptom nk demam tuh..
Nampaknya putus asa tidak ada dalam kamus idup diva ayu tuh, utk memujuk acik jumpa lagi ngan dia yg sedang bedeting ngan KTiny di Joni2 yg ada di seluruh Mesia yang indah ini.
Maka, lepas lepak lepuk kejap kat umah kakak acik yang amat baek ati tu, acik pun bedesup la balik ke Putajaya tanpa merasa nikmat kesesatan yang nyata...terus menuju ke arah yang diharapkan....dan sampai la ke Alamanda yang dikasihi.
Sampai kat Alamanda, acik tk terus imfom diorg tu...sebaliknya, acik jenjalan carik makan dulu kat carrefour, kt Parkson,...acik harap2 bertembong la ngan diorg tuh.. harapkan instinct yg tk baper nak menjadi petang tu. Dah dedekat 6.30, baru acik rasa patut acik sms tanya diorg kat mana...kiranya acik dah gv up ngan instinct acik tuh...senornya masa jenjalan dlm alamanda tu, acik pegi la jugak mencarik diorg kat tempat yang agak2 diorg lepaks... pehtu tepikir kat Joni.. tapi bisikan ati acik kata... "eh...takkan diorg tu gi Joni, sbb tadi ungkunor koba, dia makan ngan Tiny kat Joni Seremban..."...so, acik tarik kaki acik jejauh dari arah jalan ke Joni yang dah hampir nk sampai pun masa tuh...acik gi masuk kat Carrefour, carik air kopi peket 3-1 untuk bawak bekal kat opis sok sok, dengan susu lowfat yang dah lama habis stok kat umah.
Ulang ceritera smula...acik pun sms ungkunor,
Kat mana?
Kat Joni...
Kat JONI !????
ia..kat Joni..
Sesungguhnya benarlah bahawa si Tiny nih pemegang saham terbesar di Joni.... dulu acik tk pecaya... tapi hari itu, acik dah nak pecaya dah...hehehe
Nanti nak tunggu diorg nya posting lak pasal deting kali nih. Acik sampai jer kat Joni tu, semua yg kat atas meja dah tonggang langgang.. Anjib dah tesandar kekenyangan... Anis, Arep ngan amir serta supir setia diorg si Ady cam dah standby nak balik. Ungkunor ngan Tiny??? molot dah beminyak...sebab lepas ngabihkan Tom Yam...ehh..ye ke...hehhe.
Tak per lah....acik mang sengaja pilih tetiap kali nak jumpa ungkunor, jumpa masa dah dedekat nak Magrib... Tak ada la nak berskandal lelama dengan dia... bia dia rasa tk puas jumpa acik...heheh... (mang keji acik nih kan...) Tak per lah...keji pun keji lah..acik redha..
Gambar? acik telupa lak nk bawak sony acik tuh...so, tk ada la gamba diorg yang unibers itu. .. nanti cer tgk gaya diorg yg mang sungguh begaya kat N3 blog memasing.. tapi sesungguhnya acik gumbira tgk diorg tu gumbira bejumpa...Joni lagi gumbira...siap pesan suh datang lagi... dont worry my dear Joni... kalu tk suh pun, diorg tu akan dtg dan deting lagi kat tempat ngkorang yg bakang opis acik nih...
Huhh...acik duk sini pun tk penah nak menempuh dalam Johny yg digembar gembur kan tuh..
Tapi ye lah kan.. acik yakin Tiny ngan ungkunor mang sah dah kener jampi serapah Joni..pelaris baek punyer dah tekener kat diorg... hahaha
Hari ni hari Ahad, acik langsung tk kuar rumah. Duk ngadap komputer ni jer...lepas komputer, acik adap ikan guppy....biler lapar, acik makan... Rasanya hari ni lah hari yang paling bosan dlm bulan nih..
Dah lah...kaki acik sakit lagi ni. Sib la malam tu tak jadi maen boling, sebab acik letih sgt.. malam ni pun tak jadik gak..sbb kaki acik buat hal...
Tapi kener pektis gak sebab acik mewakili kumpulan Amator... dalam kejohanan bowling tertutup Bahagian Tajaan... perlu pastikan tulang tangan acik tkkan sakit lak pas ni... InsyaAllah.
Sekian, cerita mingguan.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
aaciikkk..
ReplyDeletesaya batuk lagi nih.
nak ngadap pc pun rasa cam tak larat tapi kejap lagi nak pegi tesco..beras kat rumah dah nyenyawa ikan patong..hehehe
ceh...perli ikan patong acik..
ReplyDeleteikan tu sihat wal afiat tau...heheh
Beli beras nk sampai Tesco ka? Kedai rahim tk ada jual beras ke ungku???
adaaa..
ReplyDeletetapi dia tak jual friskies yang brand tesco..
ehehe..alasan kokoh nak pi tesco gak ni.
alaaa..cik..kasik can laaa..
supir tersayang amek EL arini. tu yg saya mengelupor gak nak pi tesco melaka uppsss..tesco sban tuuu..;p
kokoh...mang kokoh manjang alasan tuh. Nanti benti makan jgn minum air es...*Tesco Melaka* ????
ReplyDeletenasib baek acik tak pi boling...maen boling efek dia tgn jd panjang sbelah...tak yah main la..ha ha ha
ReplyDeleteacik tipu.. acik tipu.. mana ader molot kitaorang berminyak makan kuah tomyam kat johnny.. mana ada.. manda ada.. (kitaorang mintak kuah sup ayam laaaa..)
ReplyDeleteacik tipu acik tipu...
mmg sekali lagik terbukti..
"INSTINCT ACHIK TAKLEH PAKAI WEH"!!!!... hahahhahaha
lenkali pakai instinct guna sms je tau Cik!!!
ReplyDeletekonfem tak silap instinct tu..keh keh keh
Cikgooden,
ReplyDeleteye ker tgn sebelah panjang? ??????? huwaaaa...tk mo lahhh..tpi tgn Shalin tu tk panjang pung...??
petang ni acik nk pi main gak...heheh
tiny,
dah kenyang makan, mana nmpak kt molot tuh..nampak kt perut je...hahah
acik yang tk nak pecaya kat instinct acik senornya...sebab tu acik konar tempat lain..isk..bebetul mostahil nk masuk kdei yang sama lagi..tpi hakikatnya tk mostahil pada pemegang share terbesar Joni nih..heheh
ungkunor,
err...ader lagi ke lenkali tuh??? hahah...
ader ader.. lenkali roger roger main boling kat bawak kedai joni tuh.. takdernyer nak dtg lewat2.. sedari selepas subuh kitaorg roger acik suh tunggu kat lamanda tuh..
ReplyDeleteokeh...plan baik punya...itu Pan Asian Diva mesti kasi blasah...heheh..
ReplyDeletetanak maeeennnn!!
ReplyDeletesaya nak jadik pom-pom gurl jek, kasik moral sapot kat acik & kaktiny..keh keh keh
ceh..mana boley diva tk sambut cabaran nih....maen la....acik sanggup tunggu selepas burung gagak bangun tidor...hahah
ReplyDeletesaya tanak tangan saya panjang sebelah..nanti dato marah ekekeke
ReplyDeletetak per la tgn panjang seblah...janji tlinga sama panjang.. klu panjang leh masuk poket la.. klu tinger panjang...payahla nak masuk poket...heheh.. meh ler maenn...meh ler maenn....
ReplyDeleteayam blande acik ni mang nak kena gulai nih..;p
ReplyDelete