Thursday, November 27, 2008

Tilapia

Hari Isnin lepas En. Lan bagi acik sekarung besar ikan ni....Tilapia atau nama saintifiknya tilapiine cichlid tribe Acik suka bangat ikan ni...gorengpun sedap. Kalu dulu, masa gi umah Mak Mertua (arwah dah...) dia mesti masak ikan ni. Goreng je...menggelidat menantu haprak ni makan...sampai tinggal tulang...hehehe.. So, lepas acik bebagi ikan ni dgn orang lain kat opis ni...(mana la larat makan sorang..!!!!)..maka, ni jer lah tinggal untuk acik bawak balik umah..tahanla tk yah beli lauk seminggu..hehehe.. Buat masak sweet n sour ..fuhhh....mabelles. Citer je lah ye...heheh...cantikkan ikan tu....

13 comments:

Tijah Lawa said...

acik...kok ko bukak kodai makan kan. lotak ni kek menu yo??

1. tilapiine cichlid tribe goreng berlado
2. tilapiine cichlid tribe masak asam
3. tilapiine cichlid tribe salai
4. tilapiine cichlid tribe tiga rasa
5. tilapiine cichlid tribe stim

konfem sekali yo org datang makan. wakakakak!!!

Ungku Nor said...

nak datang makan kek rumah acik la arini, buleh?
;p

lupakanje said...

Jah,
mang betol la kata kau..datang mondoru org...nk menerai apekebender menate tilapiine cichlid tribe tuh...

ungkunor,
datangler...silerkan...silerkan..
Tapi petang ni, acik gi maen boling dulu...aper kata lontar sebijik dua bola tu sesama nk tak??
Tijah...Tiny...jommmm boling petang nih kat Alamanda..hehhe

KAKTINY said...

acik.. NAK IKUT MAIN BOLING... (pastu kita layanz kat kedai atas tu.. *wink* *wink* hehheeh)

adoimak... talapia goreng... talapia goreng berlada... sweet sour.. brrrpp...brrrpppp.. perut den dh berkeroncong dah ni.. langsung tak tingat kat joni.. nampak talapia yang marbeles tuh.. yum yum..

Ungku Nor said...

potang ni?
tak dapek doh cik.
besok dah nak turun KL, antar Anis kek omak angkat eh..hehehe

tak antar karang, mampuih ese kono santau nanti ciiikkkk...keh keh keh

Kak Piah said...

dongkinyer aku.. dongki..dongki..
*eh betoi ka org negori sobut dengki = dongki? hantam je la labu..*

saya tak dengki part mkn2 ikan tuu.. yg mendengkikan saya yg nak gi men boling tuu..

huh..

tapi kak ungku tu larat ker angkat bola boling? ker amik bola saiz kekanak jer? acik tlg ler tengok2 kan kak ungku cayang tu yer.. riso saya takot dgn dia2 skalik meluncor masok kat lane tuu..
hehehehe...

lupakanje said...

tiny,
potang ni..lopeh opis awer, acik duk tonggok kat boling alamanda tu...mai ler...klu nk maen...bagi nama awal2 ..leh booking kan..heheh..

ungkunor,
sok, tghari acik ader agenda..mencari di mana motor baru saya....hehehe
potang...lon tau lagi..raso ehh nk meluruskan tgn yang diguna tk henti dari semalam...maen bdminton, arini nk maen boling...lelamo panjang sebolah tgn den..lagipulak...sabetu, acik tepaksa behempas puleh lagi nk guna tgn power ni utk internal tournament bowling dept acik nih...
adeeihhhss...lelamo mang bosar sebolah tangan ni..kono bawak pi brenang la...alang2 bosar sebolah..bia dio bosa deduo blh skali...hehehe..

lupakanje said...

Piah,
Bahsa NS mang ado seksikit bahsa omputeh yg omputeh amek....dongki....dijadikan ejaan donkey.....
ungkunor salu bagi 1001 alasan klu ajak dio maen boling...tapi.. pecaya lah piah@sapeah..klu skali dia lontar bola bosi tu..habih bukan stakat jatuh bebotol tu..tapi pocah bodorai lagi...sbb tu dia ngelak yo bilo ajak maen boling.
Sekian.

lupakanje said...

lupo lak..piah..apo kato kau skali join boling tuh..tunjukkan kepakaran kau...heheh..tentu acik kan terkesima...

KAKTINY said...

kalu camtu apo kato mlm besok ajolah kito men boling..
alang2 ada org kena naik KL kan kan kan .. hihi..

ko tu piah.. jgn dok bising jer.. jom lepak sama jom..

kalu tak nak men boling pon takpo.. kita layanz perut jer..

jom jom.. malam esok kaktiny open table kek johnny jom jom jom...

jom ler jom ler..

(sila buat pengesahan.. eden dh tak sabor ni nak melantak reramai dan gelak gelak weh.. hihiihi...)

jom ler jom ler.. (merayu2 sambil pegang kaki sorang sorang nih.. hihihi...)

lupakanje said...

wehh..ader owang nak kenduri kesyukuruan nih... apo lagii.... rezki jgn ditolakk...heheh
Dah..dah tiny...tok sah pepeluk kaki acik nih....goli laa...hahah
Nnt acik nengok an jadual appointment acik dulu yo..

HappyIrfa said...

suka baca komen..
acik..en lan tu ada kolam ikan ko?

lupakanje said...

ontah la irfa...kato eeh kek sungai dopan umah yo...skali campak pancing, patlima eko yg lokek..guna mato jalo..tak yah umpan. Bayngkan banyak eh ikan kek sungai tuh..

den maleh nk tanyo lolobih...sok dio tk ndak bgi lagi...hahaha..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-