Sunday, November 16, 2008

NS AGRO-BIOTEC EXPO 2008

Hari Sabtu, acik balik kampung ngantar emak acik yg dah seminggu menemankan kakak acik kat Putraheight tuh. On the way nk sampai kampung tu, acik singgah di rumah Mak sedara kat Panchor Jaya. Menjamu mi kari si Sheila, sepupu acik yang poyo tu.. habih la 2 mangkok acik kejer kan. Pehtu dia kabo ada expo kat bekas tapak tentera Paroi.. emak acik terguda la nk pi. Untuk tidak menghampakan, acik kata...JOOMMMMMMM..


 Langit dah mendung dan ujan gerimis dah mula turun. Tapi kami pegi gak. Setelah mencari tempat parking..(gi kat basement pusat Akuatik yang banyak ta*k hanjing... cehh.. camner leh paking kt situ..) maka acik n company pun jalan ler menuruni tangga cam kat batu caves laks.. menuju ke expo berkenaan. Ikuti lah pengembaraan kami kali nih...

Ni booth mesin2 pertanian.. sya...mesti ada pamer mesin rumput nih...tapi acik idak ler gi dekat...amek gambar dari kejauhan je...hehhe

Masuk dalam booth berbumbung.. ramainya orang.. menggesel2 je dlm tuh..ni yg acik tk gemo. Dalam kesesakan lalulintas tu, acik terpandang nih.... dan ini... kerabat ikan guppy !!!! dan tepesona ngan ikan nih...

Pastu kami nengok buah kaper sawet.. rebus pun sodap kan..saper penah makan? Berbondong2 gakla pengunjung kat expo nih. tetiber.... acik tenampak sorang nih... dengan batalion dia.. hahaha.... kenalkan...saper... diva unibers.

Acik gi mana jer...mesti teserempak ngan minah ni. Tak leh ke kalu tak kaco idup acik??? seorang mammarazzi yg mang gema ngan gamba2 candid gini.... tak apa..gamba ni tk leh dijualpun cam gamba anakBrangelina..

Senornya, biler acik nengok ikan guppy tadi, acik terus otomatik tingat kat miss unibers ni.

Dlm keadaan tipon tk ada kedit..acik pinjam tipon cousin acik ...sms sedara sorang nih... Itu la...kenkadang instinct acik tu menjadi... (siler amek perhatian tiny...!!) .... diva kita ni rupa2nya dah ada kat Shell depan kawasan expo ni.. acik ni rasa acik ni ada 'anugerah' cam zulaikha kat dalam citer Sutera Maya tu...hahah...


Oleh kerana acik ada batalion acik sendiri...acik tk leh lelama pokpek ngan dia nih..nnt takut acik terikut lak dia balik umah...teluper kat batalion acik sendiri... sian diorg..mesti nnt buat pengumuman carik acik..sbb supir tk ada nk antar diorg balik.

ha..ni aper hal pulak... kolam renang aper?? mari lah....jom kita tengokk... laaaaaaaa...mancing kat dalam kolam kenbes ropernya.. patutla kaki acik ni mengarah ke sini je.. Nak mancing rasanya...dah lama betul acik tk guna pancing tu. hmm..tapi...acik ada komitmen lain...kang omak acik nangis sbb dah gindu kat ayam dan pokok2 bunga dia.






























Tengok mak acik ni..sejak dari awal menjejak kaki kat expo ni...tk peputus asa nak carik pokok Kunyit Hitam. tapi tk bejumpa gak hingga ke akhir lawatan kehormat kami nih. Lagi syahdu, biler dia dapat jumpa kenkawan lama... pepeluk lak tetengah org ramai tu...gembira sungguh..

Kita sok2...klu jumpa kenkawan lama ..yg masa tu dah kerepot2...mesti cam gini gak gaya kita kan????

Tapi kan... acik takut ada yg bebuat ingat je..maklum la dah tua.. dalam ati, tah2 makcik ni kata... (sapo tah ni...ala..bebuat kenal je dah la...) hahaha.. penah tak ngkorang salah tegor orang..??? tetengok dia bukan orang yang kita sangka kan!!!

Akhirnya, pokok Kunyit Hitam bertukar jadik pokok anggor. dalam jangkamasa beberapa tahun ni, kalu ngkorang nak makan anggur, siler lah dtg kat umah mak acik nih... taim tu, anggor ni dah berbuah...ni jenis anggor ijau...tk ada bijik nyer... 

Mak acik beli 3 jenis pokok masa lawatan singkat tuh. Kalu duk lama lagi, mau beli 30 jenis...sib la keter acik penuh lagi ngan bembarang yanie yang lupa nk di angkut masuk rumah dari aritu lagi... errrr err.. Itu jer lah citer hari Sabtu acik minggu ni. Sekian.

12 comments:

K.Jah said...

hikhikhik...

cam kenal jer budak baju itam sefamily tu acik kan?? aku rasa dia ada bela antu raya la cik, kat sbn ni, mana2 ada je kelibat dia.

wakakakakak!!!!

Ungku Nor said...

Jah..ekau nak tak aku citer kat sini ape jawapan yang ekau kasik kat aku masa aku tanya ekau pi expo tu ke tidak..
haa..shadap yuuu ;p

Acik..
Acik mang ada anugerah tu laa..
'sesuatu' sangat-sangaaaattttt!!
;p

err..satu lagi,
topik Nona petang tadi cam tertempias la pulak..lalalala ;p

lupakanje said...

jah,
bukan antu raya la...antu rayau...heheh
takper jah...asal kuarge dia bahagia..
awat tk gi skali expo aritu??? Acik dok intai2 gakla..kot2 la jumpa Jah..nk suh banje nasik lemak stadium Paroi gak...hahah

Ungkunor,
heheh..ye lah tu kan..
tempias?? acik pakai payung..jgn basah dik tempias tuh...dok tingat kat seseorang..sbb tajuk tuh. Biler tah acik leh let go..bagusnya klu jadik sorang yang mampu kuar statement, 'malas nk pikir hal ong lain'.

zino said...

kol brape acik kat sana? hehe zino pun ke sana tadi.. on the way nak balik kampong singgah jap.. sepupu zino yg bagi tau dia petugas kat situ..

maso tengah hari gigo tu zino mem dan hazwan ada le merayau2 kat tempat tu.. jumpa sepupu zino tu.. tengok2 beli2 dan bila dah penat balik.. singgah makan jap lepas tu terus balik kampong..

adik call kata mak sakit kaki.. tu yg berdesup balik tu hehe..

zino said...

oops.. zino ke sana tadi ahad.. hehe

K.Jah said...

ungku...ko jgn citer lebih2 eh kak?? hahaha...tetengah panas ko ajak kuar. malasnyer aku...

acik...thari nasi lomak dah abis la cik. weekend pagi2 kita tak available. membuta sampai thari. wakakaka!!!

lupakanje said...

zino,
Acik pegi ari sabtu tengahari..orang dah mula ramai masa tuh. Ahad dah ada kt Ptrajaya..heheh..
Ye lah...kok donga omak sakit, tk sonang duduk kito kan..mesti nk balik copek.

Jah,
kok dok ngan mak acik nih, tk mraso lah nk bangun tengahari...hahah..(acik mangun pagi pun sbb omak ado kek rumah...)mahal jeki kato ee kang.. ..haha..klu tk, maun beselubung lagi...

KAKTINY said...

wah wah wah.. POWER nyer instinct acik skrg nih.. hahhahaaa...

(ke dh roger siang2.. hehheheh..)

lagi 5 tahun nak pi umah mak acik ler.. nak makan anggur.. (semoga masih ada le pokok anggur tu masa tuh.. hihihi)

sya said...

lagi 5 tahun kena le ke rumah mak achik kalau nak rasa anggur hijau tak de bijik ek

lupakanje said...

tiny,
okeh..tupun klu mak acik tk tebeli pokok anggur jantan...hahah..

sya,
camtu lah sya..ni tgh tunggu dragon fruit dia bebuah lak..hehhe

putera said...

huhu... jalan2 sakan rupenyer.. tak kan tgk jer kot ikan tu, laen kali beli la.. wat collection.. huhu

lupakanje said...

ala, takat gi expo jer...
ingat nk beli ikan kt Rantau..sbb kt expo tu ikan dia cam tk cukup makan je..haha..tk de yg peknen nya...
tapi sbb ptg tu dpt panggilan kecemasan anak acik kener balik betugas di kem motivasi..tk sempat singgah kat kedai katak malam tu..katak pun dah tidur.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-