Friday, November 7, 2008

anak angkat baru

Malam tadi, yanie sms minta ngantorkan beg/kotak memandangkan coti sem dah nk bemula....nk mengangkut bembarang dia yg sekereta tu balik... aper2pun acik perlu ngabihkan nengok citer Sutera Maya yg idakpun nengok hari2 tuh. (geram tul kt mak tiri tuh...pesal la jadik mak tiri garang bebeno?hehe..) Okeh..pas hantar beg kat Yanie, acik tingin burger spesel yg dia saluu gembar gemburkan..kat padang Sri Serdang tuh... Before that, I tell u... sorang classmate dia, bagi acik ikan baru kat bawah nih....hehehh... maka betambah ramai la anak2 angkat acik nih... Ikan aper ni yer....acik pun bukan reti...hehe...talapia ke..puyu ke.. ..dah tau dah...Kak Ti kat opis ni kabo... IKAN PATONG..banyak kat sungai.. sodap cam ikan puyu gak..huu... tapi yang di bagi...5 ekor. 4 ekor ikan cam dlm gambo tu...sekor lagi.... ikan belidaa !!! Acik ader strategi ..... nak bela ikan ni sungguh2....agak2 dah banyak dagin dia, acik nak goreng masak goreng berlada....fuuuuhhhh...mesti sodap....hahah... (busuknya planning....) Nak tau kat mana bebudak ni mancing??? kat sebelah R&R Serdang tuh...padang fakulti Engineering yang ada tempat air betakung salu tu...salu gak acik nmpk orang mancing... sampai acik bekata dlm ati...aper la org ni...mancing kat padangg gini.. roper2nya ada banyak ikan bebesar gak kat situ..perrhhh..patutla diorg sanggup duk tepi pagar tu ngulur tali pancing.. Acik masukkan 2 ekor jer ikan ni jer kat akurium besar kotak kasut acik nih...ditemankan ikan bandaraya yg emak acik bagi. Belennya, acik masuk dalam besen kat tompek ampai kain acik. Tak muek..tunggu lah acik carik tangki air bosar lotak situ...hahah... Oklah...acik da lewat menghapdet nih...nanti merah pulok la punch card acik...hehhe... Sebelum tu, tempel sikit gambar guppy acik yg amat berbahagia dpt jiran baru... Sekian.

7 comments:

Ungku Nor said...

ooo..tu yg mengelupor nak poie Serdang tuuu..

ingatkan acik ada undangan open house lagiii..hehehe

lupakanje said...

tk de maknernya open house lagik.
Ikan tu dapek kendian...hehe..klu tau awal, bodosup poiee eeehh...hhehe..
dah mati 2 ekor...tinggallah 3...goreng pun sodap...haha.

rudy bluehikari said...

rajinyaaaa semua org g bela ikan ni...kak ungku punnn ada? aahhaha kroni yerrr

K.Jah said...

slamat pagi. kita dah link acik gak tau. happy holideyyyyy!!

lupakanje said...

rudy,
yup..kroni bolo ikan...heheh

dikjah,
okeh..tq..hepi holiday?? ooo....sok yer....hehhe...yo ..hepi lah ni...bnyk assignment nih..amek anak, jomput omak...antar omak gi putraheight..maen boling kat alamanda...huhuhuu...holiday yg padat gak..

putera said...

hehehe... welkam IKAN PATONG... kui kui kui... nanti leh la berkawan ngan ikan guppy tu.. hehehehe

lupakanje said...

YM putera,
tk leh kawan ngan guppy...guppy tu nak privasi....hehhe..
ikan patung tu cam mafia je, sensenang amek alih umah guppy ...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-