Wednesday, November 12, 2008

mamma mia the movie

Sorang teman minta acik carikan lagu ABBA, pesal, sbb dia dah ketagihan criter Mamma Mia! yang memfofularkan semula lagu2 ABBA. Acik dulu mang minat kumpulan ni...dan mang ada simpan koleksi lagu diorg nih...tapi idak le minat gegiler...cuma suka kat lagu tuh.. Esp, lagu Money, money money.., I hv a dream, lay all ur luv on me, Dancing Queen dll. Semua sesedap.. Penyampaian lagu yang harmoni sungguh menyenangkan tinger mendengarnya.. Tak macam lagu bebudak muda sekarang.. bingit tinger...!!! Selain dari lagu diorg ni...acik suka gak lagu dari kumpulan Boney M. Dua kumpulan ni mang lagenda mujikk..they're mabelles. Lagu Boney M yang acik minat cam lagu Rasputin...satu sejarah yang diceritera kan.. aaahh...tingat pulak orang mesia cuba buat lagu sejarah centu...kisah 5 pendekar muda...oleh Zainal abidin...tapi tk leh lawan lagu2 ABBA. Berapa ramai yang dah tengok mamma mia? Ungkunor...maen boling tanak....tengok wayang ndak tak??? Alamanda.....heheh...

10 comments:

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

aku suka lagu tema blog acik ni...lagu kitaro....fuh..syahdu.

lupakanje said...

caravansary...hmm..acik sukerrr...
wlupun org kata acik jiwang...acik tk kira..
dari kekecik...acik suka..main lagu ni dgn Rekoder..
dah tetua ni, shahmah carikkn mp3 dia..kan mainlah acik suka..

Ungku Nor said...

jap..jap..nak kena pastikan status pelawaan acik ni dulu.

ayam blander lagik ke..??

hihihi

sabiqahAnuar said...

kak chah, Boney M??? huuu oldies...
emmm tp lagu ABBA mmg best- sy pon suka lagu2 yg akak da sebut tu + thank you 4 d music..heeee

emm skng klu lagu melayu yg tak bingit tu nasyid n cT jee, heeee-peberet tuhs

aishifa said...

salam.. sy baru tgk mamma mia mlm td. my hubby baru je beli dvd dia.. syokk giler tgk, tak sedar terkuat kn volume sampai ank tido pun bangun. haru nak tido kn dia balik...for me mamma mia the best movie of the year lah..anyway.. leh kite xchange link.. thanks

lupakanje said...

ungkunor,
tawaran tgk wayang??? klok klok klok klokkk...
err.pesalahnya, kiter deting..tgk

ieqa,
yup, acik suka keroncong gak..(anak acik lari klu acik pasang lagu kroncong.....heheh)I luv that song too..thnk u 4 the music..the song I singing...

aishifa,
salam pkenalan.. acik tgh carik sesaper nk pinjamkan dvd nih..hehe
okeh...acik pun da wat link.

putera said...

wah.. peminat lagu old skull rupenyer.. tp kat ofis tu selalu jer dengar orang bertaranum.. huhu.. tak dengar pun lagu ABBA..huhuhu...
nak ikt gak g maen boling!!!! tgk wayang??? ptg ni saya nak p tgk gak... huhu.. 007!!! heeeee..

lupakanje said...

kener jaga reputasi mi....heheh...
boling??? jommm..tgk saper masuk longkang dulu...hahha

zino said...

zino pun minat juga lagu2 dia org .. zaman muda2 dulu la.... tapi memang tak pernah le beli keset ke CD ke apa.. suka dengar gitu2 je..

lupakanje said...

acikpun tk beli zino..ehh..ader masa form 5 kot..beli keset abba...hehhe.. skrg ni smua dload jer kt internet...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-