Thursday, November 27, 2008

Last Trip to Pontian.

Hari selasa lepas acik ke Pontian lagi, harap2 kali terakhir sudahlah... Si Shahmah balik malamnya, setelah minta ekskues sbb dia masih bertugas sebagai volunteer kat AUG tuh.. Tapi sebab acik rekues dia balik utk jadik supir acik, dia balik gakla. Acik kalu drive pepagi, insyaAllah tk ada hal... tpi sebab last paper SPM zirah belah petang, acik dpt rasa penderitaannya bawak keter pepetang hari gitu. Alhamdulillah Shahmah ada...sebab acik hari tu mang jadik tak sihat tetiber...sakit kapla acik yg nyut nyut mendatang semula.. sakit paler yg kenkdang serang seblm period...tpi sejak akhir2 ni serang di awal period.. Di samping Shahmah..kakak dia si Yanie pun ikut sama...menambah riuh rendah dalam keter...dgn suara diorg becokau... Pukul 11.30 pagi baru kami bergerak dari Ptrj. Mang tengah panas terik tuh. Acik idakla tidur.. walaupun Shahmah tk kisah. Tapi acik kisah..sebab kalu acik tidur, acik akan dpt sakit kapla lagi. Nampaknya Yanie pun elok pulak tk tdo... iyer ke....ntah..duk kat seat bakang tu sensorang, nyumbat tinger la dia... Ni penunggang motor yg asik nompang keter kami..kami laju, dia laju..kami pelan..dia pelan. Dah nak sampai Tangkak..tapi kami idak le masuk sini. Awan yang mendung...melindngi kami selalu. Memula acik ngalah, kasik Shahmah bukak lagu gila kegemaran dia.. sampai Yanie pun heran.. "Eh..ummi kasik pulak shahmah bukak lagu tu...!" "Ahhh..bio ler...dia yg bawak keter...ummi pedulik aper..!!" Tpi lelama, dia tah naper, kasik acik bukak lagu kegemaran acik... lalu acikpun mainkan la lagu2 masa lalu...dan Yanie dan Shahmah menyumbat tinger dengan earphone masing2 . err..sori...siaran tergendala...heheh.. Kami sampai ke sekolah dia awal..mesti dia belum keluar dewan peperiksaan lagi. Jadi kami lajakkan perjalanan terakhir ke Pontian ni ke Bandar Pontian terus...konon nk gi shopping kt Shopping kompleks Pontian..kat mana?? Acik teringat dulu ada pi Giant ngan mak acik dan arwah tok Mat...so acik targetkan tempat tu le... Replika nenas...tanda dah sampai Bandar Pontian. Tongah panehh...tongah pokan... Carik Giant...akhirnya jumpa kat sini...uwaaahh...tk best nyer..
Akhirnya jumpa ni...Billion .
Supir yg baek ati ni ndak pulak susah payah bawak pompuan2 nih masuk sini pulak..senornya mesti ada mender yang dia nak carik tu..klu takkan, takkan dia sanggup membebankan minda menunggu pompuan2 dlm idup dia ni eksesaiz kat dlm kompleks ni. Setelah puas hati, tk jumpa apa yang di cari, maka kami balik pusingla balik ke arah sekolah si Zirah, adik2 aku mereka. On way tu...kamera ni intai2 gakla pemandang yang tk baper cantik kat laut belah tambak nih...(kata orang kat situ ...tempat ni dipanggey Tambak...tapi rasanya bukan Tambak Johor ye anak2.. Air keruh sesangat..ombak pulak kuat nampaknya. Acik mengandaikan semua itu dengan Gempa Bumi yang berlaku di Sumatera. Akhirnya kami sampai gak kat sekolah dia ni.. Harap2 dia dah besiap dgn bembarangnya..(tk der maknernyaa)
Selamat Datang dan Selamat Jalan.. Langkah akhir zirah di alam sekolah.
Dah...balikla... ni yg nampak...sbb balik dah nak gelap. Shahmah hanya serahkan steering pada ummi dia waktu dia rasa ngantuk...sekejap je lah acik bawak Acik suker pmandangan ni....masa perjalanan balik. Sampai rumah pada pukul 11.30 pm kot.. Letih....

2 comments:

Ungku Nor said...

taktau gak cik..buek eh sahmah dapek awek orang pontian, sok dio nak kawen,kono gak acik poie pontian hehe

lupakanje said...

bia la dia poie sondiri...klu poiee pun acik tk drive....acik nak nyandar gak... ponek tau..!!!huhu..kok duk nyandar pun ponek ..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-