Friday, November 14, 2008

Lori ka keter ka??

Semalam, dalam ujan gerimis, lepas habis waktu kerja, acik ke Kolej 11, upm Serdang. Gi amek bembarang si Yanie yang dah memulakan cuti sem dia. Kalau tk ada aral melintang, lagi 3 semester tamatlah pengajian dia. Pehtu boleh la dia kawen kijer dan tanggung diri sendiri... kalu direzkikan la....
 







 
Tengokla, baper banyak barang yg nak dibawa balik ke rumah. Al maklumla rumah dekat ngan kolej, smua nak dihangkut...3 minggu akan datang, hangkut balik gi kolej... Tak ke demammm!!!!














Keter acik yg kiut ni dah jadik cam lori...panuh..sepanuh2nya.. Dah tetengah malam baru turun ke basement ngangkut bembarang ni naik ke atas rumah.. bising betul bunyik kami membebel anak banak..





 Dalam ngemas2 barang dia tu, tejumpa gambar2 lama Shahmah ngan adik dia nih... Ngkorang tengokla.... kejap jer diaorang besar...dan kejap je, kita dah tua jadi makin banyak umoq...





Shahmah and his bicycle.. Zirah and Shahmah...playing together in their great grandmother house. Sekarang??? Tak blh bedekat....!! bocokau yo...


Gambar Yanie?? dia marah kua gamba masa dia kekecik...sbb tk pakai tudunn..acik kener respek tuh..heheh..(sesekali tekluar gak..) But since dia da tau blog nih... Acik kener tapis la isi perut ..dengan penuh kesopanan dan kesusilaan...heheh.. Sekian.

17 comments:

  1. suka tgk gamba anak2....dulu dan sekarang...


    aku lagi suka buat 3 zaman terus...dulu, sekarang dan masa depan...just imajin..he he he.

    ReplyDelete
  2. lukiskanla agak2 roper acik ni seploh tawon akan dtg...hehe..

    ReplyDelete
  3. lagi seploh tahun saya menten camni gak lagi..ehehehe
    azam tu..azaammm ;p

    ReplyDelete
  4. botox la tu..tk pun susuk segala macam...hahahah

    ReplyDelete
  5. makin anak membesar makin naik umur kita.. makin dekat ngan kubur.. aduh amalan pun tak cukup lagik

    ReplyDelete
  6. betul..kita yg salu lupa..ehh..acik la yg salu lupa dan banyak bertangguh lagi.

    ReplyDelete
  7. bukan lori. bukan kereta.
    ini adalah kontena...
    hikhik

    ReplyDelete
  8. tak lama lagi dah sibuk nak kawin kan dia orang kan hehe..

    alang nak balik cuti sem call nak pinjam kereta nak angkut barang dia sendiri..bila zino balik belambak kat lantai tu dia letak..

    ReplyDelete
  9. yer zino..kalu dah sampai masanya, kener la sibuk gak..hehe
    Acik tggu 2 orang lagi balik nih.... harap2 zirah pasni idak le bajar jejauh lagi...

    ReplyDelete
  10. hai 'lupakanje'..best kisah ni..teringat saya zaman jadi student dulu,camnilah mengangkut barang setiap kali cuti sem.
    hmmm...
    gambar masa kecik, mmg kalau tgok pada hari ini, betapa lamanya kita sudah bernafas...kan???

    ReplyDelete
  11. dulu waktu sy kat uitm shah alam pun same.. tiap tiap minggu balik angkut kain kotor..pastu ari ahad balik sane balik tapau segala mkanan..umah dekat jer senang..

    ReplyDelete
  12. Salam anntaj,
    letihkan mengangkut..sampai arini barang tk diangkatnya bawak naik ke rumah..duuuuukla dlm bonet keter tuh...agaknya anak acik tu nk tunggu bukan sem semula sok...angkat naik ke kolej smula..huhu..
    ye betul...masa pantas sangat berlalu...tk kesian pun kt kita yg nak muda lelama sikit..hehe

    ReplyDelete
  13. aishifa,
    Umah dekat senangla...balik umah, kutip hasil, makanan ke...duit ke...pehtu balik smula ke kolej kan..
    kalau duk jauh, pepandai la idup...

    ReplyDelete
  14. heee.. ape nak buat, dah adat budak U, time cuti sem jer... memang penuh la, lebih2 lagi anak P, kalau boleh nak letak barang dari A ke Z...

    ReplyDelete
  15. anak P tu aper?? hehe...
    banyak sgt eksesoris bebudak U ni kan..

    ReplyDelete
  16. anak P tu, anak perempuan la KC, anak L plak, anak lelaki.. tu akronim jer... hehe

    ReplyDelete
  17. putera,
    oooo..hahha...

    camner leh ttinggal si jah nih,
    Jah...nk sewa kontena tak???
    baek sewa lori kat Rembawi...hehhe..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...