Friday, November 14, 2008

Lori ka keter ka??

Semalam, dalam ujan gerimis, lepas habis waktu kerja, acik ke Kolej 11, upm Serdang. Gi amek bembarang si Yanie yang dah memulakan cuti sem dia. Kalau tk ada aral melintang, lagi 3 semester tamatlah pengajian dia. Pehtu boleh la dia kawen kijer dan tanggung diri sendiri... kalu direzkikan la.... Tengokla, baper banyak barang yg nak dibawa balik ke rumah. Al maklumla rumah dekat ngan kolej, smua nak dihangkut...3 minggu akan datang, hangkut balik gi kolej... Tak ke demammm!!!! keter acik yg kiut ni dah jadik cam lori...panuh..sepanuh2nya.. Dah tetengah malam baru turun ke basement ngangkut bembarang ni naik ke atas rumah.. bising betul bunyik kami membebel anak banak.. Dalam ngemas2 barang dia tu, tejumpa gambar2 lama Shahmah ngan adik dia nih... Ngkorang tengokla.... kejap jer diaorang besar...dan kejap je, kita dah tua jadi makin banyak umoq... Shahmah and his bicycle.. Zirah and Shahmah...playing together in their great grandmother house. Sekarang??? Tak blh bedekat....!! bocokau yo... Gambar Yanie?? dia marah kua gamba masa dia kekecik...sbb tk pakai tudunn..acik kener respek tuh..heheh..(sesekali tekluar gak..) But since dia da tau blog nih... Acik kener tapis la isi perut ..dengan penuh kesopanan dan kesusilaan...heheh.. Sekian.

17 comments:

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

suka tgk gamba anak2....dulu dan sekarang...


aku lagi suka buat 3 zaman terus...dulu, sekarang dan masa depan...just imajin..he he he.

lupakanje said...

lukiskanla agak2 roper acik ni seploh tawon akan dtg...hehe..

Ungku Nor said...

lagi seploh tahun saya menten camni gak lagi..ehehehe
azam tu..azaammm ;p

lupakanje said...

botox la tu..tk pun susuk segala macam...hahahah

sya said...

makin anak membesar makin naik umur kita.. makin dekat ngan kubur.. aduh amalan pun tak cukup lagik

lupakanje said...

betul..kita yg salu lupa..ehh..acik la yg salu lupa dan banyak bertangguh lagi.

K.Jah said...

bukan lori. bukan kereta.
ini adalah kontena...
hikhik

zino said...

tak lama lagi dah sibuk nak kawin kan dia orang kan hehe..

alang nak balik cuti sem call nak pinjam kereta nak angkut barang dia sendiri..bila zino balik belambak kat lantai tu dia letak..

lupakanje said...

yer zino..kalu dah sampai masanya, kener la sibuk gak..hehe
Acik tggu 2 orang lagi balik nih.... harap2 zirah pasni idak le bajar jejauh lagi...

anntaj said...

hai 'lupakanje'..best kisah ni..teringat saya zaman jadi student dulu,camnilah mengangkut barang setiap kali cuti sem.
hmmm...
gambar masa kecik, mmg kalau tgok pada hari ini, betapa lamanya kita sudah bernafas...kan???

aishifa said...

dulu waktu sy kat uitm shah alam pun same.. tiap tiap minggu balik angkut kain kotor..pastu ari ahad balik sane balik tapau segala mkanan..umah dekat jer senang..

lupakanje said...

Salam anntaj,
letihkan mengangkut..sampai arini barang tk diangkatnya bawak naik ke rumah..duuuuukla dlm bonet keter tuh...agaknya anak acik tu nk tunggu bukan sem semula sok...angkat naik ke kolej smula..huhu..
ye betul...masa pantas sangat berlalu...tk kesian pun kt kita yg nak muda lelama sikit..hehe

lupakanje said...

aishifa,
Umah dekat senangla...balik umah, kutip hasil, makanan ke...duit ke...pehtu balik smula ke kolej kan..
kalau duk jauh, pepandai la idup...

putera said...

heee.. ape nak buat, dah adat budak U, time cuti sem jer... memang penuh la, lebih2 lagi anak P, kalau boleh nak letak barang dari A ke Z...

lupakanje said...

anak P tu aper?? hehe...
banyak sgt eksesoris bebudak U ni kan..

putera said...

anak P tu, anak perempuan la KC, anak L plak, anak lelaki.. tu akronim jer... hehe

lupakanje said...

putera,
oooo..hahha...

camner leh ttinggal si jah nih,
Jah...nk sewa kontena tak???
baek sewa lori kat Rembawi...hehhe..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-