Thursday, November 13, 2008

Cerita semalam

Ni gambar semalam, bulan penuh dari celah kuarters Presint 14 nih...tekesima acik nengok bulan penuh... Tapi macamna penuhpun bulan tuh, bulan acik tetap gerhana... Ni aktiviti petang semalam.. ye ler...maen badminton ler...takkan hari2 nak maen boling..panjang la sebelah tangan acik...hehhe Gaya-gaya pemain.. lelaki je.. ye ler...dah ajak ungkunor Karma tu, dia tk mo... Gambar acik?? acik tukang amek gambar la..camner nk gi maen sama... Takper la...ngkorang takkan sanggup tgk gayer acik maen badminton... tak ketahuan..mang tak hengat umor klu acik maen... Semalam, acik ngan Cik Yus je pompuan ehh..Cik Yus lak pancit awal, berat badan betambah katanyer.. Kami salu pi maen merata kat Putrajaya ni...ikut kekosongan dewan. Selalunya kat Presint 11, 8 atau 9 atau 16 (yang sungguh tk baper nak selesa), atau cam semalam, kat Presint 14....kwsan kediaman acik yang mabelles. Acik semalam ada gase2 cam puas ati sikit....(sikit je)...biler ada seseorang yang dinantikan menalipon, mendoakan agar Zirah berjaya dalam peperiksaannya...hmmm.... itulah gunanya talian komunikasi... dah lebih doploh tawon acik tunggu panggilan camtu.. bru semalam dapat. Ye leerr...moga doa insan tu makbul hendaknya. Tima kasihlah sbb endak gak tipon... moga acik akan terus besangka baekk... dan moga zirah akan tak gegeli geleman klu trima panggilan dari insan tu nanti...kalau la...kalauu.. zirah... kamu jgn la harap nk mintak adiah sampai 500 dri hamba Allah tu klu dpt straight A nanti.. (straight A?? hehhe...mana tau.... itu Tuhan punya kose..)...helooo... ini SPM tau.. tk sama cam upsr... kalu straight A... maun kener redi RM5000....hehe... abaikan sajer.. sib zirah tk tau ujudnya blog nih... eehhh....aper jiwang syahdu lak sesubuh adam ni...?...hehe....tak de apa2... Okla...Acik rasa cam nak letak anak mancis jer kat mata acik nih... nk telekat2 dahh.... letih maen badminton masih di rasa lagi.. (saper suh maen beriyer....) Sekian.

7 comments:

K.Jah said...

woooo...acik la org kuat sinar latifah tuari yer? caiyok! caiyok!

Ungku Nor said...

mak aihhh..limo ribuuuu??

cam nak kasik antaran kawen..hehehe

lupakanje said...

Jah,
adeiihh...tk sampai lagik kat sinar tipah tu Jah oooii..heheh

Ungkunor,
setakat 5,000 tu ungkunor, tulis satu buku citer kekanak, anto kat DBP, dah bulih dapat...hahha..(senangnya aku cakap..)

putera said...

huhuhu.. quite active jgk erk KC ni.. hehehe.. bgus2... kasi buang semua toksin tu.. jgn jadik mcm saya ni, asyik jalan2 jer tau... excercise pun dah malas dah skrg ni... ish2, tak ptt..
pasal present tu, not bad la.. kalu btul dapat straight A's tu, bukan semua orang leh dapat tu... huhu...SPM tu skali seumur hidup jer...

lupakanje said...

tu la pasal...susah nk dpt A.
saper ader kijer kosong utk budak lepas SPM??? mesti buhsan gilos dia duk umah spanjang coti tggu result nnt nih...ummi diapun nnt salu lah blood go upstairs...

sya said...

Achik.. tang geli geman telinga tu buat sya ketawa mengikik aje..

lupakanje said...

ye ler..subuh tdi zirah tipon lagi..dia kata.."umi, tk yah la suruh org tu tipon adikk...adik tk reti la nk cakap ngan dia..." huhu...sian anak aku....

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-