Wednesday, November 19, 2008

TANGGA KEJAYAAN

Hari ni acik agak membizikan dari sejak dari petang semalam.
Seperti yang acik dah citer kt beberapa orang kenkawan acik, balik kijer semalam acik telah melakukan exercise yang memang acik tk duga..dan ni pers taim sejak acik duduk di kuarter mencakar langit nih...

Panjat tangga sehingga ke tingkat 13 !

sebab lif rosak.. Memang hampehs... Bayangkanlah wanita separuh umur yg anggun cam acik tepaksa bawak ikan dan sayur yg acik baru beli dari Mydin tu menaiki tangga...

syukurlah acik tk tinggal kat aras paling atas...tingkat 17 !! sampai tingkat 3 acik dah pause ..rehat 5 seken..pehtu sambung tingkat 5, berenti lagi 5 seken...ngkorang kiralah sendiri baper kali benti sbb acik tk sempat nk kirapun....!!

sebelum ni acik penahlah turun tangga dari tingkat 13 kat umah ni dan jugak kat opis..yg juga tingkat 13. Tu pun rasa bebuah gakla betis acik ni selama beberapa hari selepas itu.

Tapi acik heran gak...naik tangga...sampai tingkat 13... memang terjelepak dan telentang legat biler dah sampai kat rumah...bepoluh engkooo.. tapi tu lahh..pagi ni tk pulak sakit memana bahagian badan... Alhamdulillahhhhh...!!..berkat makan telur ayam kampung ngan minum air mas cotek...hahahha..

Nampaknya acik kener lebih kerap merosakkan lif selepas ini ..











Ni gambar akuarium ikan acik yg terkini...dah ada tempurung...hehhe dan lihatlah ikan bandaraya yang suka bersantai kat tempurung tu..

Ikan bandaraya sedang menjalankan tugas membersih kawasan. Kat belakang tu replika...err..bukan, lampu dinding yang dah pecah, recycle jadik bahan hiasan akuarium acik yg besar kotak kasut nih..hehe..blasah la.

 













Ni ikan2 yang masih berkeliaran. Semalam mati 4 ekor. ..3 darinya ikan neon tetra...sekor ikan guppy .. huhu..
















Selama ni acik guna air tapisan, tetiber acik guna air paip...campur ubat anti klorin..experiment la kenkononnya... nk nyenangkan kijer..pehtu puji2 ikan sendiri...yg tak mati2 sepanjang minggu ni..

Tetiber, balik kijer smlm..dah la letih panjat tangga...tgk ikan lak mati berjemaah... tmbah letih. Dan dan tu gak acik salin air akuarium, ganti ngan air tapis gak...sebab acik tgk ikan tu asik duk kt permukaan air je..tk diving kat dasar akuarium..lenmacam je.. cam ikan tu kata,
"mintak nyawa..mintak nyawa...!!"

12 comments:

Ungku Nor said...

saya pun skang ni tengah..
"mintak nyawa cikkkk..mintak nyawaaaaa.."

hehehe..sian kat saya kan? kaann??
;p

lupakanje said...

haha...meh acik benamkan je...
nk nyawa aper..habaq mai..
sedey tau...ikan tu mati..dah la lama tk banak..!!

K.Jah said...

misti acik hilang 10kg kan???

lupakanje said...

hahah..tk ada maknernya jah ooii..

aishifa said...

abis lah tak lama lagi acik nyer betis cam jantan lah.. keras kejang..muhah hahah...

lupakanje said...

betis atlet tuh..leh masuk sukan AUG...haha

putera said...

hahaha.. sakit perot bace post ni.. huhu.. otai tu!!! hahaha.. saya pun ade pengalaman jgk mase kerja kat sane, baru 2 mg kerja, tetibe semua lif rosak, dah la mase tu baru lepas rehat.. panjat la tangga smpai tngkat 13, penat + semput... makanan tak sempat nak hadam... pengajaran..
tp ok gak, kaul lif rosak selalu, memng exercise giler la.. hahaha

tentangseseorang said...

mesti semalam adik yang rusakkan lif tuh kan kan kan?

lupakanje said...

ha..gelak laa..ni nk stori lagik..kasik gelak lagi..
tengahari tdi tiber2 baru acik teringat...
"kenapa aku tk naik lif kat sebelah satu bahagian lagi??? kan ada 2 lif lagi kat sana??? !!! patutla aku tk nmpak pun org lain sesama naik tangga ngan aku..!!! huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....!! rasa nak bom jer tangga tuh..!!

lupakanje said...

ady,
adeeeiihh... sangat tidak berkuasa acik ngan gosakkan lif busuk itu..(busuk sbb acik yg berbau...haha..)
Arini, lepas maen badminton, acik duduk betafakur kejap..berdoa, agar lif itu tidak lah akan rosak taim acik balik nanti...nak rosak, rosak la masa acik dh masuk rumah...huhu...

sabiqahAnuar said...

"mintak nyawa..mintak nyawa"..hahaha i like kak chah, macam dalam cite pRamlee- director ahmad nisfu 'kene' ngn seniman bujang lapok, hahaa

lupakanje said...

haha..ni nk mintak nyawa la ni...
arini bos tk dak..cikgu ramai datang..tipon..
pehtu nk kuar iklan pogrem baru...huwaaa...acik rsa ilang sparuh nyawa...
ha..pada cecikgu...siler la tgk website KPM...ader peluang bajar kat Jepun..heheh

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-