Tuesday, November 18, 2008

Banyak makan

Pagi acik bersarapan ni...
dan ini...
Dan ini...
banyak makan kan...
Rasa berat badan mang nak naik sekarang ni. Asik fikir nak makan je. Lambat sikit makan dah menggigil rasanya.... kenapa ye..??
Hmmm...kener banyakkan makanan batin ni... haa...jangan otak kunin ye..
Acik kener banyakkan zikirullah... banyakkan lagi puasa....hanya puasa jer salah satu cara paling baik untuk mengurangkan berat badan selain dari berjoging, makan ubat yang memacam, operate buang lemak dll.....
Sekian

14 comments:

Ungku Nor said...

ha ah la cik.
besok jom pose sesama nak?

lupakanje said...

insyaAllah..kojut den bangun sahor..huhu..

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

takyah disedut lemak-lemak tu...kekadang berguna jugak. he he he...

lupakanje said...

naik lomak??? ...heheh...
yer memang cikgu...klu tk lemak langsung payah gak...kulit ngan tulang je tinggal....

putera said...

wow!!! best giler... eh eh.. ni punya makanan dah tak serupa orang yang makan tu pulak... tak kan makan telur smpai 3 bijik kot.. dah macam bodybuilder la plak..
yes.. that rite!!! amalkan berpuasa sunat selalu... heeee... macam saya... :P

K.Jah said...

caner aku nak kuwus acik...ada antu joni salu ajak kuar jln2 cr makan. huwaaa!!!

lupakanje said...

salam putera,
err..senornya 2 bijik telor ayam kampung je tau.... tu gambar kedit to yahoo..
sok ader org ajak pose...semangat sikit nih...hehe

Jah,
Antu joni pun dah kembang tuh..
...hahah..

aishifa said...

emm. dah lama tak mkn telur separuh masak letak kicap cair... slurppp... mlm ni gak nak buat kat umah..

lupakanje said...

dapat telur ayam kampung lak, lagi besh u....berkhasiat.

tentangseseorang said...

tuh tanda acik tgh banyak keroje tuh.. tuh yang nak mamam je kojo.

lupakanje said...

arini ngulau je ady..bos tk ada 3 ari...salah guna kemerdekaan. Tuhan balas dah ni...sakit perut..rasa nk guling2 je nih.

sya said...

Achik.. sya makan lagik banyak ari ni sebab makan kat hotel segala macam jenis kuih dan roti jala sampai 3 keping.. baru ada selera makan lepas baik demam. Demam turun 2 kilo .. baik demam naik 4 kilo.. tak leh tahan weh

anntaj said...

banyaknya makan...:)
takper, pastu jogging...
:)

lupakanje said...

salam sya,
yg senangnya bepuasa la sya. Sesekali makan kat Hotel, tk per lah belasah centuh..heheh..
Kalu nengok angka penimbang ni, mang sakit ati je ... bukan nak nyenangkan ati kita...huhu..


Salam anntaj,
tu ler pasal...dah lama tk gi joging ni. Alasan ujan..biler tk ujan, alasan lain lak..hehe
alamak..! ingat nk puasa ari rabu, tpi ada badminton game lak..baru tingat nih..kensel lagik.. itu ler..ader jer alasankan..cehh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-