Thursday, November 13, 2008

Gembira

yee....acik gumbira hari ini mendengar berita gembira beberapa orang yg acik sayangi yang mana anak2 mereka mencapai kecemerlangan dalam UPSR...ntah kenapa, sejak azali, klu acik dgr org bejaya...acik lak rasa nak meleleh air liur...errr..
Agaknya sebab biler acik pekse, asik tekandas je... tu yg tompang kejayaan org lain tuh...hahaha
Tadi kluar gi Bakers Cottage dekat Presint 8, beli kek dengan si Ied sempena arijadi dia...
ha..ok tk kek nih... betampal2 coklat kek nih...beli 2 butir lak tu...ekspresso kek ngan aper tah nama satu lgi ni..
Ha...pepotong la kek tu...kasi smua rasa..
moga Ied tambah dimurahkan rezeki Ilahi.
ini kira satu kejayaan juga nih...acik sonok sungguh, sebab dpt rezeki free..yang free tu always the best...hahah..
Sebelum menutup N3 ni, acik nak kalongkan bekalong2 tahniah kat ungkunor...ehh..kat Anis anak dia dan Aina, anak Sue kawan sekedai acik... yang mana depa bedua dpt flying colors victory....
ok anak2...itu adalah tiket pertama kalian untuk kejayaan di masa depan. Jangan disesiakan tiket2 tersebut. ...akan banyak peluang kejayaan untuk uol as long as uol tahu menghargainya.
Yang mana tk dpt flying colors tu..tk pa...dpt frying pan sikit A pun atau tak ada A pun tak apa...still ada peluang..still ada masa depan...but uol have to work harder, dan jadikan result yg tk baper nk puas hati tu satu cabaran okeh..!! Make sure the next flying colors will be yours...... dan yg dah cemerlang tu, jgn tertipu dgn kejayaan, kerana tanpa usaha yang berterusan, tak mungkin kejayaan akan terus menjadi milik kita.. uwaaaaaaaaahh..ni nasihat utk semua dan diri acik yg selalu lupa gak...
Sekian

7 comments:

  1. cehh..ingatkan acik belikan kek untuk Anis tadi..hehehe

    ReplyDelete
  2. aiii kak chah, kat biasiswa ni asekkk mamammm jaaa, hhehehe tp suma tak gemuk pon, hhehehe

    ReplyDelete
  3. ungkunor,
    eheheh... anis, mak anis la belikan...tdi nk beli kat secret resepi.tapi tk siap lagi kek ..hehe

    ieqa,
    lepas makan, gi maen badminton, maen boling..tk de la gemuk..hehe..
    errr...tk gumuk ka???

    ReplyDelete
  4. Wah sedap itu kek.. achik kenapa tak celebrate 2 hair lebih awal sebab kalau ke secret recipe 11/11/08 aritu beli sebiji kek dpt 1 free..

    ReplyDelete
  5. sya
    kawan tuh baru balik kursus ..hehe...dah belated besday...spatutnya smlm celebrat nye, dia masuk kijer, knkwn tnya, banjer la makan..hahaha...tukang makan je ramai..patut org lain yg banjer dia...sian dia..heheh..acik jadik supir je hantar gi kedai kek..petang kek secret recipe baru ada...lambat la..

    ReplyDelete
  6. waaa..... cadihnyer tak dapat makan kek... kat sane selalu jer ade makanan free kan, tp kat cni tak de plak.. kalu ade pun, makanan extra dari meeting jer.. huhu..

    ReplyDelete
  7. itu namanya rezeki...sini ramai yang bermurah hati bawak makanan...sesikit celebrate, sedekah makanan..berita gembira je, jamu org lain..

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna

 Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya.  Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...