Monday, November 10, 2008
Release From Stress
We have to do some escapism from the stressness of life problems... there goes....hehhe..
Kan esok pekse... anak yang pekse, mak yang berdevar2... dug dag dug dag... Ya Allah, Kau berikanlah ketenangan dalam diri anakku si Hazirah, Kau mudahkanlah dia menjawab soklan2 pekse di donia dan di akherat kelak... Kau berikanlah kejayaan donia dan kejayaan Akherat kepadanya.... Kau kurniakan keimanan dan ketakwaan kepadanya, agar dia akan tetap tabah dan kuat berusaha, dalam menjalani penghidupan penuh percobaan... Hujanilah dia dengan berita yang mengggembirakan di dunia dan di akherat....jauhilah dari mendengar perkhabaran buruk di dunia lebih2 lagi di Akherat. Aamin....
Jadi, sebagai seorang ibu yang tak berapa nak mithali, untuk mengurangkan debaran acik nih...petang tadi acik and the geng, gi lah ALamanda maen boling... boley ke... ??? Tetiber si Zirah tipon,
Umi kat mana????
Umi..... (ingat nk tipu...tapi acik mana reti menipu?? .. kantoi...) ummi maen boling ngan bos umi...huhu... !
uwaaaaaaaaaaaaahh... bla bla bla... tah aper dia cakap, acik tk baper dengar...sebab keriuhan org yg maen boling tuh.
Nanti umi balik, umi semayang hajatlah utk kamu....heheh..
haaa??? suh nenek tipon??? oo...okehhh... antara dengar dengan tk dengar... dan acik letak tipon.. sian dia kan..malang sungguh dapat emak cam nih...hahah..
Umi kan tensennn.. kener la carik jalan penyelesaian... okeh..lupekanje..
Ni tgk, camner acik nyer gayer yang mang tk terkawal masa maen tuh.. tk kisah la camner gayer acik...janji acik dpt strike 4 kali... jadikla.... (tu lah...lenkali jgn cakap 4 kali strike jadik la... bebetul 4 kali jer dpt strike...)
Kami prektis jer nih... sok nak mewakili Kumpulan Sayur, Kumpulan Amatur, Kumpulan Ape-aper je.. Kumpulan Ayam patah kaki dan lain2.. persaingan sengit tuh..
Okeh.. tu jer cerita petang nih...klu ada lagi, nanti acik report kat sini..
Sekian.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
mau tak strike.
ReplyDeletesambil maen, sambil sibuk bersms.
acik jgn tatau..yg jwb sms acik tu bukn saya..tapi org yg dok sebelah saya..hahahaha ;p
tapi dia tlg taip je. ayat suma tu tetap dari hati nurani saya yg eklas dan bersih..tulen tuu..;p
cisss...brani mempermaenkan sms acik..hahaha...da la pakei supir, pakei tukang jawab sms lagi...
ReplyDeletesms ungkunor tu lah yg naikkan smangat acik nk strike...hahah..jgn lupa...biler nk dtg sini lagi..haha...tk sesaba lak...(ayam blander dah bkokok..)
chewah!
ReplyDelete:D
yg ikut longkang tak tunjuk ke? hehe.. kalau zino yg main sah lah bola ikut tepi je.. hehe
ReplyDeletewehhh..13may, acik link kat sini yer..mintak izin..
ReplyDeletezino..
ReplyDeletemasuk longkang tu salah satu syarat maen boling acik...hehhe..
ala zino, yg pro pun bola dia terjun parit jugak aper...hahah...aper lagi yg amatur dan veteran cam acik nih..hehe..
acik.. pasni kita ajak kak unibers beraktiviti main boling sesama k.. lepas main boling kita naik makan kat joni kat atas boling senter tuh.. (WAJIB TUH).. masa balik, kita beli femes emes sorang sebungkus... orait tak?.. hehehhe (bila ler abang nak gi outstation lagik yer.. hahahahha....)
ReplyDeletedia tanak tuh...nk jadik pompom girl jekk..aper kes...
ReplyDeleteok..doa2 ler cik abang tiny tu pi otstesen lagi...cehhh..keji nyer bini...heheh
dlm 10 kali balik... berapa kali masuk longkang
ReplyDeletesemoga hazirah tenang menjawab soklan peksa....dan juga semoga mak dia juga tenang menggolek bola..golek tau..bukan baling...
ReplyDeleteshifu
ReplyDeleteader lah 3-4 kali masuk longkang.. okeh..hehe
cikgooden
tima kasih cikgu... acik pun harap dia tk risau..nnt payah lak nk njawab.
acik akan kawal diri..tk nebes..
baek nya baling tuh...janji bola gi depan...heheh
gud luck to hazirah..
ReplyDeleteweih ..best giler nengok acik men boling.. saya dah mkn bln dah nih tak pi membolingkan diri.. isk.. nih yg jeles nih...
Piah,
ReplyDeleteJom bolingg alamanda...heheh..ajak2 ayam blander..
tangan ni dah mula terasa kegatalan nak hantam bebola tu lagik.
lupa lak tima kasih kt Piah atas doa utk zirah tu...doa kalian amat diharapkn, membantu doa acik sama..
ReplyDeletedoa untuk Zirah sentiasa mengiringinya dalam menghadapi SPM, amin.
ReplyDeleteterima kasih mak cik ngku...kerana sudi mendoakan.. nanti kiter maen boling ye..
ReplyDeletehuhu..lepas ni leh la lawan boling antara jabatan lak.. kui kui kui.. not bad la otai si Lan tu... kena challenge ni.. hoho...
ReplyDeletehah...cober la challenge mak cik ngko nih...hahah...tak temasuk ngan org2 skali dlm longkang tk berair tuh..hahah
ReplyDelete