Monday, November 10, 2008

Release From Stress

We have to do some escapism from the stressness of life problems... there goes....hehhe.. Kan esok pekse... anak yang pekse, mak yang berdevar2... dug dag dug dag... Ya Allah, Kau berikanlah ketenangan dalam diri anakku si Hazirah, Kau mudahkanlah dia menjawab soklan2 pekse di donia dan di akherat kelak... Kau berikanlah kejayaan donia dan kejayaan Akherat kepadanya.... Kau kurniakan keimanan dan ketakwaan kepadanya, agar dia akan tetap tabah dan kuat berusaha, dalam menjalani penghidupan penuh percobaan... Hujanilah dia dengan berita yang mengggembirakan di dunia dan di akherat....jauhilah dari mendengar perkhabaran buruk di dunia lebih2 lagi di Akherat. Aamin.... Jadi, sebagai seorang ibu yang tak berapa nak mithali, untuk mengurangkan debaran acik nih...petang tadi acik and the geng, gi lah ALamanda maen boling... boley ke... ??? Tetiber si Zirah tipon, Umi kat mana???? Umi..... (ingat nk tipu...tapi acik mana reti menipu?? .. kantoi...) ummi maen boling ngan bos umi...huhu... ! uwaaaaaaaaaaaaahh... bla bla bla... tah aper dia cakap, acik tk baper dengar...sebab keriuhan org yg maen boling tuh. Nanti umi balik, umi semayang hajatlah utk kamu....heheh.. haaa??? suh nenek tipon??? oo...okehhh... antara dengar dengan tk dengar... dan acik letak tipon.. sian dia kan..malang sungguh dapat emak cam nih...hahah.. Umi kan tensennn.. kener la carik jalan penyelesaian... okeh..lupekanje.. Ni tgk, camner acik nyer gayer yang mang tk terkawal masa maen tuh.. tk kisah la camner gayer acik...janji acik dpt strike 4 kali... jadikla.... (tu lah...lenkali jgn cakap 4 kali strike jadik la... bebetul 4 kali jer dpt strike...)
Lontar, jangan tk lontar...
Nampak..pemain amatur jer nih... strike tuh...jgn memaen..hehhe.. (bangga sungguh acik..)
Boss tengah pilih bola...pilih jgn tk pilih...
tgk la markah tu... ternyata markah acik, idak le yg terkebawah cam besa...haha.. heran lah aku..
Ni lah juara bertahan yg asik strike jer... cehh bedebahh kau Lan... lenkali acik mesti menang gak...hahah...
Kami prektis jer nih... sok nak mewakili Kumpulan Sayur, Kumpulan Amatur, Kumpulan Ape-aper je.. Kumpulan Ayam patah kaki dan lain2.. persaingan sengit tuh.. Okeh.. tu jer cerita petang nih...klu ada lagi, nanti acik report kat sini.. Sekian.

18 comments:

Ungku Nor said...

mau tak strike.
sambil maen, sambil sibuk bersms.

acik jgn tatau..yg jwb sms acik tu bukn saya..tapi org yg dok sebelah saya..hahahaha ;p

tapi dia tlg taip je. ayat suma tu tetap dari hati nurani saya yg eklas dan bersih..tulen tuu..;p

lupakanje said...

cisss...brani mempermaenkan sms acik..hahaha...da la pakei supir, pakei tukang jawab sms lagi...
sms ungkunor tu lah yg naikkan smangat acik nk strike...hahah..jgn lupa...biler nk dtg sini lagi..haha...tk sesaba lak...(ayam blander dah bkokok..)

13may said...

chewah!

:D

zino said...

yg ikut longkang tak tunjuk ke? hehe.. kalau zino yg main sah lah bola ikut tepi je.. hehe

lupakanje said...

wehhh..13may, acik link kat sini yer..mintak izin..

lupakanje said...

zino..
masuk longkang tu salah satu syarat maen boling acik...hehhe..
ala zino, yg pro pun bola dia terjun parit jugak aper...hahah...aper lagi yg amatur dan veteran cam acik nih..hehe..

KAKTINY said...

acik.. pasni kita ajak kak unibers beraktiviti main boling sesama k.. lepas main boling kita naik makan kat joni kat atas boling senter tuh.. (WAJIB TUH).. masa balik, kita beli femes emes sorang sebungkus... orait tak?.. hehehhe (bila ler abang nak gi outstation lagik yer.. hahahahha....)

lupakanje said...

dia tanak tuh...nk jadik pompom girl jekk..aper kes...
ok..doa2 ler cik abang tiny tu pi otstesen lagi...cehhh..keji nyer bini...heheh

Shifu67 said...

dlm 10 kali balik... berapa kali masuk longkang

Cikgooden ...(Selumbar Emas). said...

semoga hazirah tenang menjawab soklan peksa....dan juga semoga mak dia juga tenang menggolek bola..golek tau..bukan baling...

lupakanje said...

shifu
ader lah 3-4 kali masuk longkang.. okeh..hehe

cikgooden
tima kasih cikgu... acik pun harap dia tk risau..nnt payah lak nk njawab.
acik akan kawal diri..tk nebes..
baek nya baling tuh...janji bola gi depan...heheh

Kak Piah said...

gud luck to hazirah..
weih ..best giler nengok acik men boling.. saya dah mkn bln dah nih tak pi membolingkan diri.. isk.. nih yg jeles nih...

lupakanje said...

Piah,
Jom bolingg alamanda...heheh..ajak2 ayam blander..
tangan ni dah mula terasa kegatalan nak hantam bebola tu lagik.

lupakanje said...

lupa lak tima kasih kt Piah atas doa utk zirah tu...doa kalian amat diharapkn, membantu doa acik sama..

Ungku Nor said...

doa untuk Zirah sentiasa mengiringinya dalam menghadapi SPM, amin.

lupakanje said...

terima kasih mak cik ngku...kerana sudi mendoakan.. nanti kiter maen boling ye..

putera said...

huhu..lepas ni leh la lawan boling antara jabatan lak.. kui kui kui.. not bad la otai si Lan tu... kena challenge ni.. hoho...

lupakanje said...

hah...cober la challenge mak cik ngko nih...hahah...tak temasuk ngan org2 skali dlm longkang tk berair tuh..hahah

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-