Friday, December 19, 2008

Jumaat yang dinanti

Sebab besok cuti. Sapa yg tk suka cuti kan.. Tapi bukannya nak pegi manapun.

Semalam Shahmah bagi berita gembira lagi. Seperti yang pnah acik cerita kat sini, Sekali lagi dia bejaya dapat melayakkan diri untuk Anugerah Dekan buat kali ketiga dalam 3 semester yg dah dilaluinya..setelah result keluar.

Pointer makin naik. Hanya satu subject yg dia dapat B. Tahniah buat Shahmah. Syabass beta..Very good improvement. Semoga dia akan terus berjaya di dunia dan akherat. Acik kata, bagitau la kat 'bapak' kamu kejayaan kamu nih... dia jawab, cam la dia nk bangga ngan kejayaan anak dia...hmm ..tk koser la abang! sukati kamu ler..

Ni tgh mikir nak kasik adiah ape kat dia kali nih...sib la bru dpt gaji...hehhe..klu tak, hanya doa dan sekalung tahniah je lah buat dia.. Sepanjang minggu ni, yakni selepas dia balik dari bertugas di AUG sebagai sukarelawan selama hampir sebulan, dia sibuk suh carikkan tempat nak gi praktikal tahun depan. Tak tau la acik nak mencariknya...

Tapi acik cuba gakla nanya kenkawan kat pejabat... kot ada yg tau. Yg paling baik kalu dia dapat tempat praktikal yg dedekat sini je. Putrajaya Holding ke...Perbadanan ke ...sebab nanti klu jejauh, masalah transport pulak nk pegi.

Dia amek kursus 'Building' , so, perlukan sebuah syarikat yang membuat kerja2 construction. Pendek citer...nak kena carik Construction company untuk buat praktikal. Hmm..payah jugak. Lagi sehari setengah dia akan balik semula ke Sri Iskandar Perak.

Acik suh dia gi round sendiri carik tempat mana yang ada peluang. Diorang kata kat PJH tuh payah nak mohon kalu tk ada kabel. Tapi kalu dapat, memang la betuah..sebab dekat. Ada sesaper kat sini yang boleh tolong dia tak??? Tunjuk cara atau di mana dia boleh gi memohon ke...














Untuk Shahmah my dear son, teruskan usaha dan buktikan kemampuan untuk berjaya.. Jadikan kegagalan lepas sebagai pendorong untuk membina kejayaan yang tiada penghujungnya. Tak ada apa yg dapat lebih membahagiakan hati seorang ibu, melainkan melihat kejayaan anak2 dalam hidup mereka..

9 comments:

aishifa said...

emm.. sejuk hati ibu ngandung bile dapat anak camni.. congrat shahmah n to acik gak..

lyn said...

congrat to shahmah, bestttttttttttnyeeeeeeeeer camno ajar anak jadi camtu eh. saya ni cam dah gabra pulak, anak baru nak skolah darjah satu. ha ha. mcm2 nak buat

Kak Piah said...

tahniah utk acik..
dan utk shahmah..
saya lak yg teharu baca..
TIGA kali anugerah dekan tu woo...
aper resepi utk jdkn anak2 cerdik nih cik? kasik kongsi laa...

lupekanje said...

aishifa,
thx..mudh2an berterusan..tlg doakan ye.

lyn,
thx..dont worry, anak lyn pun bijak2 tuh..mama dia sentiasa doakan...

Piah,
thx..
resepi ny tk sama dgn resepi puding karamel..
kekecik, kita kawalselia dlm sgala segi...dah besar, usaha dia sendiri dan doa kita...satu lagi, semua itu juga merupakan anugerah Tuhan..tlg ye doakan dia terus bjaya dan dimurahkan rezeki utk sambung terus blajar nnt...

zany said...

salam kenal acik,
sukanya saya dengar dan baca anak-anak berjaya. ini berkat kesabaran acik dan anak-anak. InsyaAllah.

sabiqahAnuar said...

tahniah..heee betul tu sejuk hati ibu, insyaAllah dengan berkat doa restu seorang ibu , dia akan berjaya...

Ungku Nor said...

acik plan kasik adiah apo kek shahmah?

p/s skang ni ese dah stat domam pulak..huuuu..patut la cam tak larat yo 1-2 hari nih.

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

duit gaji campo bonus..tak luak deh!..he he he..bagi la hadiah mpv satu kat dia..senang ulang alik gi praktikal..

lupekanje said...

zany,
salam kenal... ye la gaknya zany. Yang pasti ni smua jeki dari Tuhan dan usaha anak acik..stiap yg berusaha, pasti akan ada hasilnya.

ieqa,
mekasih ieqa...mang sesejuk airmata ibu tuh..hehhe

ungkunor,
acik beri duit je akhirnya, pandai ngko la nk buat aper..heheh..ummi dia mang tk reti mikirkan hadiah.
acik doakan ungkunor cepat sembuh dri demam tu ye..janji senin mesti ada n3 baru ungkunor...

cikgooden,
cepat jer luaknya cikgu...ummi dia bukan gaji riban2 pun..hehe.
mpv utk shahmah?? uwaaaahh..baek ummi dia je guna..
Tak dpt lagi tempat praktikal nih..dia relek je...acik lak yg gisau..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-