Monday, December 1, 2008

Bulan Senyum

Diambil pada 8.13pm tadi. Cantik biler bulan tersenyum. Betul ke..pemandangan gini hanya terdapat 29 thn sekali? Bulan pun reti nak senyum. Ngkorang semua aper lagi..senyumla, senyum itu kan sedekah..

11 comments:

Tijah Lawa said...

smilee!!!!

tijah tgh senyum nih. amek la gamba...

lupakanje said...

hehe..senyum la pepueh...kau nengok bln mlm tdi tk tijah?? acikkan...ada spupu dri somban sms, suh dongak nengok bulan yg kato eehh bentuk muka..ado mato, ado mulut ..
maso tu acik tesodar..kita, berada di bawah langit yg samo..matahari yg samo, bulan yg samo...bumbung umah yo lelain...

Ungku Nor said...

cisss..apesal acik tak sms sayaaaa???
;p

MinahranggieE said...

laaa..acik..ingatkan minah jer perasan... minah n family semalam pergi makan malam... pastu anak minah sibuk jer nampak bulan nampak bulan.. pastu minah cakap bulan tu senyum kat abang... pastu dia pun gelak..haah la maa... napa bulan tu senyum pastu ikut jer abang ...??? minah pun tak tau nak jawab... minah kata senyum tu sedekah..tapi malangnya dia tak paham sedekah tu hapa...

KAKTINY said...

sib baik piuk joni tu tak branded.. kalu tak, tak dpt ler acik nak tgk bulan senyum.. sebab acik mesti tensen tgk cermin umah pecah kena baling dgn piuk..
kehkehkeh..

senyum senyum.. jgn tak senyum..
hehehhehehheee...

sya said...

Achik.. sya pun nampak sbb semalam balik lewat dr opis, bila sampai kat rumah panggil anak2 tunjuk kat dia orang. Amiza je tak tenguk,

Best sungguh driving dengan ditemani bulan yg tersenyum.. sya cuba amik gambo tapi masa tu dah kelam dah

Sutra said...

Yeap. malam tadi very phenomenal.. planet Musytari dan Kejora berada dekat antara satu sama lain, membentuk "sepasang mata" dan bulan sabit tu membentuk "mulut tersengih.. oppss.. tersenyum" ..

Sayang, takleh tengok clear, sebab malam tadi cloudy..

DeWi said...

aku juga lihat kejdian itu...

mari tgk mlm ni lagi...
sekitar magrib..

ekceli, kter leh tgk die....
2 kali ... smlm n arineh

lupakanje said...

ungkunor,
acik teluper la kt ungkunor..ingtkan ungkunor kat Dubai...haha..
masa tu acik panggey anak2 je tgk..tpi ader ke si zirah kata, ala ummi...kat asrama adik dlu salu ada centu...*&#@#$%..cehhh..
Si Yanie lak komen,
tu jer ke nk tunjuk??? Subhanallah... dahh!! dia masuk balik sambung ngadap laptop dia...cehhh.......%$@$&##@ ..
bebetul tk de pasaan!

MR,
Ha...tu lah...tpi kejap je kan..acik musykil naper bulan tu makin ke bawah..biasanya bukan bulan naik makin tinggi??? err..pehtu acik tk dpt tgk dah sbb bulan dah turun kat balik blok bangunan depan blok acik..nmpak 2 planet/bintang tu je sikit..dan makin lama makin ilang dah..

Tiny,
Eeeii..jgnla baling kt cermin, heheh...klu klawar masuk nnt saper nk jawab...klawar pulak yg jenis drakula nya keturunan....huhuhu....hanya Tijah lawa yg blh jawab...hehe

lupakanje said...

sya,
acik pun tk kan pasan klu cousz u tk sms...rasa betuah lak dpt tgk kejadian yang bukan slalu jadik centu...Nk tunggu jadik lagi, lom tentu kita sempat ke idak lagi..

sutra,
thx for that info...Oooo..rerupernya planet Musytari dan Kejora yg jadik mata tu ye..baru akak tau..
Akak tgk dari rumah di tgkt 13...msa tu awan tk tutup lagi..tk dpt tgk bila bulan tu dah makin ke bawah..nmpak dua planet tu je..rasa laju lak pergerakan dia..coz cepat sgt turun ke bawah tuh...tk puas tgk.

Dewi,
wahh...tq, ni lagi satu maklumat baek punya. So, malam ni sesama kita dongak langit lagi...tgk bulan senyum... Subhanallah..

lupakanje said...

sya..
ralat..sila abaikan cousz u tuh...cousz tu senornya...kang saspen lak..saper lak cousin aku yg maen sms ngan si acik nih...hahah..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-