Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
smilee!!!!
ReplyDeletetijah tgh senyum nih. amek la gamba...
hehe..senyum la pepueh...kau nengok bln mlm tdi tk tijah?? acikkan...ada spupu dri somban sms, suh dongak nengok bulan yg kato eehh bentuk muka..ado mato, ado mulut ..
ReplyDeletemaso tu acik tesodar..kita, berada di bawah langit yg samo..matahari yg samo, bulan yg samo...bumbung umah yo lelain...
cisss..apesal acik tak sms sayaaaa???
ReplyDelete;p
laaa..acik..ingatkan minah jer perasan... minah n family semalam pergi makan malam... pastu anak minah sibuk jer nampak bulan nampak bulan.. pastu minah cakap bulan tu senyum kat abang... pastu dia pun gelak..haah la maa... napa bulan tu senyum pastu ikut jer abang ...??? minah pun tak tau nak jawab... minah kata senyum tu sedekah..tapi malangnya dia tak paham sedekah tu hapa...
ReplyDeletesib baik piuk joni tu tak branded.. kalu tak, tak dpt ler acik nak tgk bulan senyum.. sebab acik mesti tensen tgk cermin umah pecah kena baling dgn piuk..
ReplyDeletekehkehkeh..
senyum senyum.. jgn tak senyum..
hehehhehehheee...
Achik.. sya pun nampak sbb semalam balik lewat dr opis, bila sampai kat rumah panggil anak2 tunjuk kat dia orang. Amiza je tak tenguk,
ReplyDeleteBest sungguh driving dengan ditemani bulan yg tersenyum.. sya cuba amik gambo tapi masa tu dah kelam dah
Yeap. malam tadi very phenomenal.. planet Musytari dan Kejora berada dekat antara satu sama lain, membentuk "sepasang mata" dan bulan sabit tu membentuk "mulut tersengih.. oppss.. tersenyum" ..
ReplyDeleteSayang, takleh tengok clear, sebab malam tadi cloudy..
aku juga lihat kejdian itu...
ReplyDeletemari tgk mlm ni lagi...
sekitar magrib..
ekceli, kter leh tgk die....
2 kali ... smlm n arineh
ungkunor,
ReplyDeleteacik teluper la kt ungkunor..ingtkan ungkunor kat Dubai...haha..
masa tu acik panggey anak2 je tgk..tpi ader ke si zirah kata, ala ummi...kat asrama adik dlu salu ada centu...*&#@#$%..cehhh..
Si Yanie lak komen,
tu jer ke nk tunjuk??? Subhanallah... dahh!! dia masuk balik sambung ngadap laptop dia...cehhh.......%$@$&##@ ..
bebetul tk de pasaan!
MR,
Ha...tu lah...tpi kejap je kan..acik musykil naper bulan tu makin ke bawah..biasanya bukan bulan naik makin tinggi??? err..pehtu acik tk dpt tgk dah sbb bulan dah turun kat balik blok bangunan depan blok acik..nmpak 2 planet/bintang tu je sikit..dan makin lama makin ilang dah..
Tiny,
Eeeii..jgnla baling kt cermin, heheh...klu klawar masuk nnt saper nk jawab...klawar pulak yg jenis drakula nya keturunan....huhuhu....hanya Tijah lawa yg blh jawab...hehe
sya,
ReplyDeleteacik pun tk kan pasan klu cousz u tk sms...rasa betuah lak dpt tgk kejadian yang bukan slalu jadik centu...Nk tunggu jadik lagi, lom tentu kita sempat ke idak lagi..
sutra,
thx for that info...Oooo..rerupernya planet Musytari dan Kejora yg jadik mata tu ye..baru akak tau..
Akak tgk dari rumah di tgkt 13...msa tu awan tk tutup lagi..tk dpt tgk bila bulan tu dah makin ke bawah..nmpak dua planet tu je..rasa laju lak pergerakan dia..coz cepat sgt turun ke bawah tuh...tk puas tgk.
Dewi,
wahh...tq, ni lagi satu maklumat baek punya. So, malam ni sesama kita dongak langit lagi...tgk bulan senyum... Subhanallah..
sya..
ReplyDeleteralat..sila abaikan cousz u tuh...cousz tu senornya...kang saspen lak..saper lak cousin aku yg maen sms ngan si acik nih...hahah..