Monday, December 1, 2008
Perutusan buat bos
Hari jumaat, satu majlis perpisahan khusus buat bos (2nd bos) kami yg akan melanjutkan pelajaran mulai bulan depan.
So, acik tk dapat lagi menyakat bos tu kat YM. Penggantinya, dah ada. Tapi takkan sama dengan Puan yang pergi sementara ...(yg akan kembali...)
Puan hanya cuti belajar kan...
Puan akan datang semula melayani karenah kami yang selalu memeningkan paler puan...tidak begitu??
Minta maafla puan...acik terutamanya, yang selalu nyusahkan puan, asik suh sain itu...sain ini..kannn..
ehemmm...ehemm. ...takper..acik kan tetap kenang puan dalam ingatan acik..sehingga puan balik nanti. Puan jengok2la YM utk sembang2 ngan acik. Akan acik repotkan aper yg jadik kat opis ni...(acik mang kaki repot ehhh...hehhe..)..tu pun kalu puan nak tau la..utk tambah memeningkan paler puan.
Nanti, klu puan gi bajar tu...puan bajar la elok2...rajin2...jangan malas2 bajar tau.. jgn ponteng kelas, jangan meniru...jangan marah atau pukul cikgu...!!!
Bio dpt excellent and mabeles result.... Cemerlang, Gemilang dan Terbilang.
Ingat tu puan.
Puan akan jadik idola acik...menambah semangat acik untuk sambung bajar nanti. (Bebudak kat umah....dok dendiam...sukati ummi la klu nk bajar lagi..!!)
Pehtu kan..kalu puan cuti sem....mai la bawak kek ke...bawak nasik lemak ke...hantaq kat kami kat opis ni. ..jangan lupa puan. Puan bukan tatau....kami ni kuat makan.
Kami keje penat tau puan...sebab tu kami cepat lapar. Sebab tu juga kami salu buat jamuan kat opis ni. Di samping untuk menguatkan silaturrahim antara kami...dan untuk meningkatkan kemahiran memasak sesetengah kami...sementara sesetengah lagi tu...untuk menajamkan selera yang bukan senang untuk dilakukan, dan bukan semua orang ada selera yang tajam cam sesetengah ituh.
Oklah puan....acik nak kuar jap gi..(waktu taip ni..malam Senin).. .sebab ada orang nak suh acik naik keter diorg, sebab diorang nak banjer acik makan malam ni... acik tepaksa puan...sebab diorg tu bos2 acik gak.
Malam aritu..acik tolak pelawaan Tiny the blogger... atas alasan yg tk leh nk dijelaskan kat sini.. Tapi malam ni, acik tk leh nak tolak...sebab bos-bos kecik yg datang jemput acik dengan keter baru diorg...nanti klu tk gi, diorg tu tak nak letak markah LNPT acik... adeeeiihh...
Puan tengokla...camner badan acik tk tambah kembang....sik sik makannnnn jer.
Puan, last but not least, puan jaga lah kesihatan puan bebaik... sambey2 bajar tu, puan jangan lak lupa makan...kesihatan mau jaga... Aina Maisarah ngan Batrisya jangan sesekali puan dera ye.....nnti tak pepasal puan dapat masuk TV RTM dan TV3789 dam sokabar... hehhe..
BTW, puan masak best la... kami nk pi umah puan lagi... tunggu raya tawon depan...
Sekian, perutusan sendu acik buat Puan Azian aka 2nd bos acik.
Wassalam.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
senang citer, kalo TINY buat makan-makan, acik suh la dia datang jemput acik ye.
ReplyDeletetentu acik takleh nak ngelat..upss..ngelak dah lepas ni..;p
Macam-macam pesanan achik..
ReplyDeleteooo... makna kata pasni.. nak jemput acik makan2.. kena ler den pinjam limosin KLIA jempoit acik.. kok kalu pakai my-b tu jer.. acik takmoh turun dari rumah kot..
ReplyDeletealamak.. lupa.. saya ni kuli jer acik.. bukan bos kecik.. jauh sgt lah hai nak jadik bos besar.. patut acik tak sudi.. huhuhuhu...
kehkehkeh...
kalo TINY ngate diri dia kuli, saya ni apetah lagi cik..
ReplyDeletestended amah tukang cuci je la kot..huhuhuhuuu..
;p
ungkunor,
ReplyDeletekalu jemput gamak ee..acik wajib pegi dan tk ada saper leh halang pemergian acik tu waima diri acik sendiri pun tk leh halang...hehhehe..kirenya...hanya ajal menghalang segala uwaaaahh..
sya,
kita kena saling pesan memesan dan ingat mengingati..kalu ler blh eratkan silaturrahim kannn...
Tiny,
acik bukan tk sudi..bukan sbb Tiny kuli....tapii....ohhh ..tidakkk...
balak datang bergolek2 masa acik nk pegi tuh...
nampaknya belum jeki lagi nk makan banjer tiny...anyway Tiny..bio pun Tiny rasa tiny tu kuli......I tetap lap u...hehehe..
Okeh..ni acik bagi pantun 2 kerat untuk tiny..
Tiny tini went to Joni
myvy savvy acik tk peduli
Tiny tini went to Joni
nanti mari ajak lagi..
Tiny Tini went to Joni
Kalu tk pegi dont be angry...
hehe... eerrr...ader sesaper ader idea nk sambung tak ??? sedap lak sebut Tiny Tini...hehe..
ungkunor,
ReplyDeleteKuli Elite tuh...
kito smuo kuli ....
kuli pada Ilahi...
Kuli yang kekdg luper diri..
kuli yang ado org perati.
tapi acik....kuli yang suko makan roti...
tapi roti canai yg ompek sogi...
ado ko jual kat Joni????
hahaha...acik gegurau yo..jgn amek ati...
lamo tk becanda ngan ungkunor yg makin menyepi....
Tak po...janji smuo hepi.
Acik,
ReplyDeletemenyepi bukan kerana dah tak sudi,
tapi sebab kedit dah sipi-sipi..ekekeke
ha??? nak sambung blajar?? pergh... dah dapat jawatan besaq2 pun nak sambung blajar lagi?? ish3!! memang hebat la puan Azian tu.. ke nak ganti SUB baru tu kelak.. hoho.. Nanti senang la KC lepas ni, bebas beterbangan di angkasa.. kui kui kui
ReplyDeletemeh nak sambung meh.. ni 4 kerat punyo..
ReplyDeletetiny tini went to joni,
received sms from acik itu,
she said that she can't join me,
with puzzle excuse to me and kak ungku..
tiny tini went to joni,
hope to gather all friend in deed,
but since acik say nehi nehi,
feel down like "what have ai done in stead?"..
kahkahkahkah...
biaq lepaih ni walau ribot topan dtg melanda..
acik takkan berani nak ngelak waima ngelat deting ngan gua..
nak plak kalu kak ungku tu dah bagi jaminan utk deting sama..
mmg SAKIT ler acik nahan mata dan tinga..
kahkahkahkah...
ungkunor,
ReplyDeleteacik pandang kanan pandang kiri
rupo2 eehh..kito seri..
apo lagi musim cuti ni...
klu boley nak carik ceti...
org laen jalan sana sini..
poiee becuti..
tapi anak acik duk umah tgk tibi..
tgk ikan gapi...
dan tgk ummi...
yang dah tk ado gigi...
hahaha...dah lah..ponek acik bepuisi..
ehehehe..dah macam lagu masa Anjib tadika dedulu pulak.
ReplyDeleteye la cik, orang Sban dari Sban all the way sampai KL datang jugak dengan sepenuh daya, dgn mengharung ujan lebat bagai, acik yang sepelaung je dari Alamanda buleh pulak tak dapek datang..
saya kuciwa tau cik!!
eceehhh..;p
putera,
ReplyDeletenak bajar, tk kira tinggi mana kita berada...kener teruskan misi mengejar ilmu itu...selagi terdaya dan termampu...okeh...
tgk omputeh tu...dah kedut2 pun kulit dia, still nak bajar lagi...semangat mau ada..
Tiny,
alamakk...hahaha...nampaknya, pasni kat lobang cacing pun acik tk slamat hehehe...kener kebabom ngan Tiny Tini...
Okeh...Round kedua..TINGGGGGG...
Tiny Tini went to joni
Kt mana lagi acik nak lari
Tiny Tini went to Joni
nak lari naik lori
Tiny Tini went to Joni
Lori Apek tk do gigi
Tiny Tini went to Joni
Joni kata mari mari..
Tiny Tini went to Joni
acik lari colah ceti...
errr...