Pepagi selepas subuh dah bergerak ke Pancor Jaya di Seremban..di mana BiHun dan Karipap pusing si Sheila dah tunggu untuk acik baham...hehhe.. Mak acik pun dah tunggu kat situ... lepak2 sehingga kul 11 lebih baru pegi rumah pak sedara yang menyambut menantu tu. Acik
Lebih kurang sepuluh buah kereta berkonvoi ke Kg. Sg Raya, Pasir Panjang, Port Dickson... Well...pempaham la kalu dah konvoi.. leader dia bekas Mejar tentera...pak sedara acik tu...so, kener ikut perintah dia sepanjang berkonvoi...dari seremban hingga ke Sg Raya tu.
Tersiksanya bila memandu kener dalam barisan...uwaaaahh!! Takut ada yg tk jumpa jalan... hehhe.. ala....stakat sg raya acik nak sesat...?? lelap mata pun blh sampai...hahah..(sesekali cakap besar...)
Bila sebut Sg. Raya ni, acik tingat sungai Linggi... biler sebut sungai Linggi ni, acik tingat
Letih ni...tk koser nk citer pepanjang lagi.. layan je lah gambo yg acik sempat amik errr... dua jer dah lah..hehe.. letih dah upload gambar kat FB acik...dan kat sini pun ada...
ha ah la cik..
ReplyDeletesaya pun dah lamo tak pi mancing.
jom kita buat trip gi mancing kat muar nak.. kehkehkeh...
ReplyDeleteungkunor,
ReplyDeletesemlm dah sound kakak perantin...jom kita mancing...hehhe
jom ungkunor... ajak tiny skali... kita piknik kat pulau sambey mancing.. ngkorang siapkan makanan..acik makan ngan mancing je..hahaha..(oopss.. kan musim ujan nih...)
Tiny,
boley..boley.. bawak bekal satey skali.. yeay...
tahniah kak chah...sb berjaya berdisplin dalm pemanduan, hahahaa
ReplyDeleteSelamat Pengantin Baru pada keduanya semuga kekal ke anak cucu
ReplyDeleteieqa,
ReplyDeletehuwaaa...memang siksa nk ikut disiplin nih..hehehe
sya,
tima kasih sya (wakil prantin pempuan ni..)
acik..okeyo ese tgk puding karamel tu.
ReplyDeletetakdo lak benyek pun. mang camtu la roman eh bilo dah tebalik an dalam pinggan tu..hehe
mekasey sifuuu.....bukan sonang nk dpt pengiktirafan sifuu nih..hahha..
ReplyDeletewah... dah tukar kaler.. hahaha.. bgus2!! tahniah.. teruskan usaha.... heeee... teruskan usaha memancing.. hehe
ReplyDeletezino biasa mancing masa sekolah dulu ye.. pasang tajo.. buat sendiri guna buloh.. pepetang pegi pacak banyak banyak kat tebing lubuk ambon tu.. lepas magrib pegi je kutip ikan sembilang bawa baldi..
ReplyDeletesekarang lubok tu dah sobun hehe
YM putera,
ReplyDeletestill sayang the original design of my blog..tukau2 kaler jer lah..hehhe..
zino,
acik mancing sbb nk carik lauk, nk wat makan dgn anak2...gini lah...mancing malam, makan pagi...mancing pagi makan tengahri..mancing tengahari, makan malam..uwaaaaaaaaaaahh..
kenkdg rasa rugi jer org yg mancing utk suka2...pas dpt, buang balik kat dlm kolam..(kok mancing kat kolam la...)
apo mancing2 musim ujan ni. pi pasar yo la...sonang! tak pun mancing abg jual ikan ittew!
ReplyDeletebanyak naw tingatnyer.. mancing nih utk org yg sabar.. maknanyer acik nih penyabar.. kalo saya, saya racon kan jer ikan2 tu dah timbul2 sonang nak kutip.. :D
ReplyDeletetijah,
ReplyDeletehahah...tegolak den, nk mancing abang itew?? Nanti kakak itew serang acik..
Piahe,
mentara tk telupe..bio ler acik ni asik tingat...acik mang suka teringat-ingat nih..
ngko ni piah...ado nk racon ikan tuh..pehtu kau nk suh rantaro ngan shinbei makan??...heheh..hahh!!..takottt tuh...
cen,
ReplyDeletennti nak hatam gambar2 dlm koleksi cen. sib baik ada link situ senang lah, tenang2 nak lawat lagi.
siler kan...siler...heheh..
ReplyDelete