Monday, December 15, 2008

Akhirnya kau pergi jua

(sambungan dari tajuk yang lepas..) Hari Ahad, akhirnya acik dapat juga hadirkan diri ke walimatul urus sepupu acik, Noormalini & Rizal setelah pulang dari 'kursus' motivasi diri.

Pepagi selepas subuh dah bergerak ke Pancor Jaya di Seremban..di mana BiHun dan Karipap pusing si Sheila dah tunggu untuk acik baham...hehhe.. Mak acik pun dah tunggu kat situ... lepak2 sehingga kul 11 lebih baru pegi rumah pak sedara yang menyambut menantu tu. Acik lapar lapor diri sebagai wakil pihak perempuan ke rumah pihak perantin lelaki..

Lebih kurang sepuluh buah kereta berkonvoi ke Kg. Sg Raya, Pasir Panjang, Port Dickson... Well...pempaham la kalu dah konvoi.. leader dia bekas Mejar tentera...pak sedara acik tu...so, kener ikut perintah dia sepanjang berkonvoi...dari seremban hingga ke Sg Raya tu.

Tersiksanya bila memandu kener dalam barisan...uwaaaahh!! Takut ada yg tk jumpa jalan... hehhe.. ala....stakat sg raya acik nak sesat...?? lelap mata pun blh sampai...hahah..(sesekali cakap besar...)

Bila sebut Sg. Raya ni, acik tingat sungai Linggi... biler sebut sungai Linggi ni, acik tingat boyer udang galah dan ikan baung/sembilang...biler sebut ikan ...acik tingat mancing.. waduhhhhhhhh....lama dah tk mancing nihhhh..

Letih ni...tk koser nk citer pepanjang lagi.. layan je lah gambo yg acik sempat amik errr... dua jer dah lah..hehe.. letih dah upload gambar kat FB acik...dan kat sini pun ada...



16 comments:

Ungku Nor said...

ha ah la cik..
saya pun dah lamo tak pi mancing.

KAKTINY said...

jom kita buat trip gi mancing kat muar nak.. kehkehkeh...

lupekanje said...

ungkunor,
semlm dah sound kakak perantin...jom kita mancing...hehhe
jom ungkunor... ajak tiny skali... kita piknik kat pulau sambey mancing.. ngkorang siapkan makanan..acik makan ngan mancing je..hahaha..(oopss.. kan musim ujan nih...)

Tiny,
boley..boley.. bawak bekal satey skali.. yeay...

sabiqahAnuar said...

tahniah kak chah...sb berjaya berdisplin dalm pemanduan, hahahaa

sya said...

Selamat Pengantin Baru pada keduanya semuga kekal ke anak cucu

lupekanje said...

ieqa,
huwaaa...memang siksa nk ikut disiplin nih..hehehe

sya,
tima kasih sya (wakil prantin pempuan ni..)

Ungku Nor said...

acik..okeyo ese tgk puding karamel tu.
takdo lak benyek pun. mang camtu la roman eh bilo dah tebalik an dalam pinggan tu..hehe

lupekanje said...

mekasey sifuuu.....bukan sonang nk dpt pengiktirafan sifuu nih..hahha..

putera said...

wah... dah tukar kaler.. hahaha.. bgus2!! tahniah.. teruskan usaha.... heeee... teruskan usaha memancing.. hehe

zino said...

zino biasa mancing masa sekolah dulu ye.. pasang tajo.. buat sendiri guna buloh.. pepetang pegi pacak banyak banyak kat tebing lubuk ambon tu.. lepas magrib pegi je kutip ikan sembilang bawa baldi..

sekarang lubok tu dah sobun hehe

lupekanje said...

YM putera,
still sayang the original design of my blog..tukau2 kaler jer lah..hehhe..

zino,
acik mancing sbb nk carik lauk, nk wat makan dgn anak2...gini lah...mancing malam, makan pagi...mancing pagi makan tengahri..mancing tengahari, makan malam..uwaaaaaaaaaaahh..
kenkdg rasa rugi jer org yg mancing utk suka2...pas dpt, buang balik kat dlm kolam..(kok mancing kat kolam la...)

Tijah Lawa said...

apo mancing2 musim ujan ni. pi pasar yo la...sonang! tak pun mancing abg jual ikan ittew!

Kak Piah said...

banyak naw tingatnyer.. mancing nih utk org yg sabar.. maknanyer acik nih penyabar.. kalo saya, saya racon kan jer ikan2 tu dah timbul2 sonang nak kutip.. :D

lupekanje said...

tijah,
hahah...tegolak den, nk mancing abang itew?? Nanti kakak itew serang acik..

Piahe,
mentara tk telupe..bio ler acik ni asik tingat...acik mang suka teringat-ingat nih..
ngko ni piah...ado nk racon ikan tuh..pehtu kau nk suh rantaro ngan shinbei makan??...heheh..hahh!!..takottt tuh...

dizz said...

cen,
nnti nak hatam gambar2 dlm koleksi cen. sib baik ada link situ senang lah, tenang2 nak lawat lagi.

lupekanje said...

siler kan...siler...heheh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-