Semalam cerita sampai perebutan kasut kan...kali ni acik sambung lagi..
lepas hanya dapat kotak kasut itew, acik lupekanje dan terus ke dapur..memikirkan nak masak apa lagi selain dari rendang dan nasik hempit yg dah acik masak dengan emak acik..
nampaknya tak ada sesuatu yang manis...acik teringatkan keinginan yg dah lama disimpan untuk membuat puding karamel. Nak tunggu ungkunor bagi...takkan adanya.. mana tknya..tetiap kali ungkunor ajak deting, acik tolak mementah.
Jual mahal pulak nk jumpa diva unibers pojaan ramai dan ahli lembaga pengarah Johnnys itew..ialah..siyapa lah acik.. hanya seekor ikan guppy yg bebila masa akan mati...hahah..
tk ada lah...acik begurau je...
kekdg kita ada masalah yg tidak dapat nk dielakkan..
sambung citer balik..
maka acik bukak blog karma yg ada bagik resepi...mula lah acik menyusun bahan2 yg diperlukan. Untuk kepastian, acik sms ungkunor, menanyakan gimana ya mahu membikin puding itue..
agaknya ungkunor maleh nk menokan butang2 comei henpon comei dia tu, maka dia tidak la mengkedukutkan kredit dia cam acik...menelefon acik memberikan resepi yang bebetul...
aiiihh..yg bagi kat Karma tu tk betul ka??
Idakle..yg tu untuk acuan kicik.. Ooooo...panjang Ooooo acik biler diterangkan dik ungkunor.
Ungkunor kata guna seploh bijik telur.. 10?????????? mcm tepanjat acikkan..bukan 2 yek...heheh..bukan 5... kalu sepuluh kekdahnya habih la telur yg baru acik beli td tu...acik mana penah beli telur lebih dari seploh biji sekali beli???
Ada perkara lain yang acik pikirkan bila kata seploh bijik telur itu....
Bayangkan betapa tingginya kandungan kolestrol puding ini kelaks.. uwaaahh.. buruk lagi lah kelak mata acik nih...
Tak aper lah..takkan acik nk batalkan projek mega acik ini...
memandangkan ungkunor yang amat bermurah hati menelefon acik dari bengkel kereta itu semata2 mahu memberikan resepi yang betul untuk puding karamel ini...akhirnya berjaya jugak menghasilkan puding yang comei itu.
Di samping Puding karamel..Yanie n friend buat projek Kek Batik...dah kenkawan dia nak blaja cara buat kek batik yang salu ...salu?? si yanie bawak balik ke kolej sesebeblum ini..
Zirah tepaksa batalkan projek puding trifle (ke aper tahnamanya) memandangkan ummi dia telah mengkhatamkan susu cair di rumah ini.untuk membuat Puding keramel... hahah
cukupla citer ni dulu...acik letih nih...nk tdo pulak.(waktu n3 ditaip da larut malam okeh...!!..wassalam.
Thursday, December 18, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
tak bagi kitaorang test pun.
ReplyDeletekan raya tu smua balik utara...klu tk blh panggey bepoyer2 sama..heheh
ReplyDeleteemmm sedapnye puding karemel...nt klu jadi pos sket...hehehe
ReplyDelete