Friday, December 5, 2008

Perhimpunan KPM Disember 2008

1hb Disember, perhimpunan bulanan telah diadakan di dataran E12.. Kali ini tidak seperti perhimpunan bulan yang sebelumnya, yang meriah, dan ceria. Tetapi kali ini, masuk2 je kawasan perhimpunan, dah terdengar berkumandang bacaan ayat-ayat suci Al Quran, dan zikir2 memuji Allah dan Rasulnya. Ye.. menghormati Allahyarham Dato' Hj Razali bin Ismail, Timbalan Menteri Pelajaran 2 yang telah menghembuskan nafas terakhir pada 28hb lepas. Ucapan dari Setiausaha Sulit arwah banyak menceritakan detik2 akhir bersama beliau dan juga penceritaan tentang segala kebaikan yang telah dilakukannya sewaktu bernafas lagi. Allahyarham Setiausaha sulit Allahyarham Dato' Haji Razali Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia yang menyampaikan ucapan untuk perhimpunan kali ini. Isteri beliau bercerita, arwah tidak tidur selama 2 malam. Bila ditanya, katanya dia risau amat tentang politik wang dalam negara kita..!! Hmmm...ader sesapa nk bantah? Betullah kata Dato' , Politik wang lagi susah dibenteras dibandingkan dengan msalah negara yang lelain. Moga Allah mencucuri Rahmat ke atas roh beliau. Sekian.

13 comments:

Tijah Lawa said...

gamba acik mano? ko nyurok blakang pentas...hikhikhik

lupekanje said...

acik kan jurugambar tegar...jenis tk hambek gambar sendiri jah weii..heheh..

Shifu67 said...

Org dah pergi... kita kenang yg baik saja dah la.... klau ada yg buruk, jgn la kita pakat tabur2 pulak!

lupekanje said...

ya betul..cuma di sini nmpak keperihatinan beliau tentang masalah dunia yg bakal ditinggalkannya ketika itu..ini blh kita yg hidup ni perbaiki sbb beliau tidak sempat..
Moralnya, jauhi politik wang.

Ungku Nor said...

fuhh..glemer memasing, gambar masuk blog acik..ehehehe

KAKTINY said...

al-fatihah..

lupekanje said...

ungkunor,
diorg tu mang dah glemer...acik jer yg gelember.....hahah..

Tiny,
Alhamdulillah .. moga sedekah tu akan sampai kepada Allahyarham...thx.

13may said...

hehhe hehhe

Salam Aidil Adha :)

zino said...

salam takziah kepada keluarga Allahyarham dan warga kerja KPM..

al-fatihah.. amin..

lupekanje said...

13may,
selamat hari raya Eidil Adha jugak...

zino,
terima kasih.

[S]itie [B]Um [B]Um said...

takziah

sabiqahAnuar said...

hehe kak chah nt mesti lame gak tak update blog ni- cuti raya pnjang...

lupekanje said...

[S]itie [B]Um [B]Um,
tq

Ieqa,
ilham tk mai...biler adap je PC nih, rasa cam tk tau aper nk taip...nnti lah, kumpul skali bebanyak...hehe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-