Wednesday, December 3, 2008

Hari perkabungan

Hari ni acik bekabung.. kejap je... Sebab ikan guppy acik mati... tidak ada yg lebih menyedihkan, melainkan kehilangan sesuatu yg disayangi.. Ok...acik kontrol macho nih...tk la sedih sangat...tapi marahh.. SIAPA KAH YANG PUNYA ANGKARA NYEBABKAN KEMATIAN TRAGIS INI. SUNGGUH TIDAK BERPERI KEBINATANGAN !!! MOGA TUHAN AKAN MEMBERIKAN GANJARAN SETIMPAL. DAN MOGA aku redha seikhlas hati....dengan pemergian Mat Senyumku... Sekian.

6 comments:

KAKTINY said...

macammana perasaan achik bila tgk ikan guppy acik mati.. macam itulah jugak perasaan tiny biler acik tak muncul mlm tu tau.. (kahkahkah... 7 keturunan aku nak ngungkit kat acik pasai tak join aku mlm tuh.. tak kira apa jua sebab musababnya...kahkahkahkah)

lupekanje said...

sobss...tulunnnn..(gaya merayu..melutut nih..)
buatkan kenduri arwah kat Joni utk Mat Senyum...

sya said...

Laaa ingatkan apa yg nak dikabungkan

lupekanje said...

sya,
Masih nak tau aper yg belaku sebenarnya.... huhu..

Tijah Lawa said...

acik, sey cadangkan bolo talapia la pulak lopeh nih. kok betolo deh sok..antar umah k,ungku suh dio masak tempoyak cili api. hikhik..

alfatihah buat en.gapi...

lupekanje said...

Tijah,
acik ado ikan patin ngan talapia ni ha...cik Lan bagi....sapo nk masak an?? dapek masak tempoyak cili api sodap nih...fuuuhh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-