Thursday, December 18, 2008

Sweden language ke nih??

saper tau...blh tolong translatekan... Konsten att mala sitt eget kaffe Det ar nagot alldeles speciellt med att mala sitt eget kaffe De vackert morkbruna bonorna. Doften son sprider sig fran kaffe-kvarnen Den oslagbara smaken av kaffe som ar alldeles nymalet. Anpassa malningen efter den tillagningsmetod du vill anvanda. Tank pa att graderingen pa olika kaffekvarnar varierar, sa prova dig fram for resultat. Bukan aper...acik dpt dedaun herba mcm teh nih dari sorang cikgu yg balik belajar di Ireland ke mana tah..tpi takut lak nk minam...tah apa khasiatnya...tah2 nnt jadik superwoman ke..aper ke..payah lak nk gi kije...haha.. Sekian.

14 comments:

sabiqahAnuar said...

ireland??? huhu kene tny iLa laa klu irish..hehee

lupekanje said...

rsa slang tu cam Swed..da jumpa website dia..tapi tk ada product yg ni... www.zoegas.se

lupekanje said...

ieqa, iela coti smpai biler?

MinahranggieE said...

kak achik.. ahahha this the resultas...wahahhaha awedish to english.. nak hadiah??? saya telah berjaya guna kamus translate tau sesatu wahahhahhahahha

The art of grinding his own coffee

There is something quite special to milling its own coffee

The beautiful dark brown beans.
The aroma son spreads from coffee mill
The unbeatable taste of coffee, which is quite freshly ground.
Customize the grinding after the cooking method you want to use. Given that the graduation on different coffee mills varies, said test yourself up for results.

lupekanje said...

uwaaahh...mabelles MR....
tpi heran la...isik dlm bungkus ni bukan kopi....beans...tpi leaves...
smlm acik bancuh jer dan telan je air tuh...haha..tatau la aper jadik pasni...lambat menopos ke...ahaks..

MinahranggieE said...

ahahhaha mesti acik dah kena tipu, dia jual kopi..tapi dalam pastik daun.. daun kopi kot cik... ahahhaha lambat menopos... wah.. bagus nyer..nak try la...

sya said...

yg sya faham caffe tu adalah kopi.. yg lain haram tak tau

lupekanje said...

MR, nih ado lobih ni...ndak tak...haha..

sya,
acik pun tau yg kopi tu ngan ado sobut 'den' tuh yo...hahah..

Kak Piah said...

saya baaaruuu... nk bitawu maksod ayat tu.. Tp MR dh bitawu dulu.. Ok le tu.. Hehehe..

MinahranggieE said...

ampun kak MR kak piah...ehehehe

lupekanje said...

Piah..
terrer la kau piah...acik kono nuntut ngan kau gak..

MR,
camnerpun, kaulah pojaan atiku..yg tlh bejaya menterjemah sesatu ayat2 centa tu smua...uwaaahh...haha.
acik rasokan...cikgu yg bagi tu, guno bokeh kopi tu jer taruk dedaun herba tu...so, conclusionnya..acik masih tatau aper khasiat herba tu smua..nmpak cam ado daun pokok cherry ngan klopak bungo ros yo...hehhe..

aishifa said...

Acik...kalau bleh lambat kan menopos ,sy pun nak gak.. huhuhu...To MR .. u rawk lak.. pandai translate sebijik sebijik

lupekanje said...

aishifa,
heheh...nnt...tunggu acik terai air tu dulu ...

sabiqahAnuar said...

hehe kak chah, rsanya iLa cuti sebulan..sampai 5 januari kots...huuuu

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-