Wednesday, December 24, 2008

Jamuan Grand

Semalam, dalam kedemaman, acik menyahut seruan jamuan yang dibuat di opis...ramai yang dah start coti.. so, tk baper ramai la yg memeriahkan..tapi makanannya...manggg aii..kuss semangat. Masa acik sampai, diorg dah nak baca Yasin...acik join jer kat luar...dgn beberapa orang lain yang lewat datang gak.












Habis baca Yasin dan doa selamat oleh CC Ramli, jamuan bermula. Tapi minah ni stuck kat bilik baca yasin tu...sebab kaki sesemut / kebas...hehehe..sabau jer la.. birthday girl pulak tuh.. heheh..happy birthday Ana.. Tini, Yati dan Ana.


























Dekat luar, PSU Cik Tina dan Akauntan Pn. Erlina dan Kak Aziah sedang duk santai, sementara nunggu nak amek makanan. Baju sama ekkk...kebetulan.. cam pepakat lak dedua orang nih. (Cik Tina doakan acik yg baek punya...tpi acik smash balik doa tu kat dia..hahaha... aaaminn..)




























Amvoii...gadis2 julita itew.. ehh..gadis...yang buncit di tengah itu juga gadis??? heheh.. mahap ye.. itu PA bos...yg telah berpunya..sebelah Yati, Wani..pun moncet gak... mari kita lihat..siapa dulu besalin..













Tiba-tiba dari pintu belakang, KPSU Pn Azian muncul dgn EO Cik Azizah.. Hai puan.. baru balik dari mana ni?? "Peace !!!" Ha...ye laaahh..hepi lah tu...arini akhir mai opis..sok dah start coti bajar.. tk fenin lagi ngan poblem opis ni.. kami la tepaksa trus fenin yekk...hehe













Roper2nya pn Azian ngan cik jijah dtg dari Alamanda... beli ni.... 2 large bucket KFC Original resepi..uwaaaaaaaaaahhh.. Alhamdulillahhh.bestnyer. marvellous..!!!














Yummy yumm.. Abahnajwa tolong jgn kasik Affif ngan ayeip tgk nih.. sian dia..heheh.. tak pe bah..suh Ain goreng sendri..lagi best per..













Selain dari itu. makanan utama..laksa Utara..mang mabelles..!!..sorry Ied...acik tk tolong siang ikan malam tdi..

























DAN....Kek penama tah... dari Sikret Resepi
...sumbangan puan Norahizan.. teharu sungguh acik... ni memang jamuan penutup tahun nih nampaknya..Rogi la depa yang coti..

Pulut kuning dan rendang buatan Kak Nab pun ada... Kek Karot air tangan Bos acik... Pn Lin Kek Coklat..err..saper buat aa?? lupa nk tanya.. banyak sangat makanan nihh !!



Okeh...stat makan..






















Ehhh..sebelum tu.. siler potong kek dulu...hehhe... nyibuk je..

Ader jurugambar Profesional di kalangan PKS kami nampaknya... nanti acik mintak gambar dari dia.tambah kendian. Vcam acik ni dah cam org nya...kelabu asap dah..

Kesimpulan dari jamuan yang diadakan pada hari ini, 23 Disember 2008, adalah yang paling istimewa dalam idup acik dan mereka yang lain .. naik tegak perut duduk lepas makan...

Diucapkan jutaan terima kasih pada penganjur jamuan ni..orang kuat semestinya Cik Ida, Pn Lin, Ied.. . terima ksih pada VIP2 jemputan kami, Cik Muna, Pn. Azian, PSU2 dari Unit LD dan Pra, Pn Noor Erlina, PEK/EO2 Unit Pra dan LD, Yati dari bilik SUB, Tini, Kak ziah dari Kewangan... tima kasih tidak terhingga pd penaja2 makanan hari ini... Pn Norahizan (SR), Pn. Azian (KFC), Kek dan lain2 sumbangan Pn Lin (Tiramisu tk de ke...heheh..demand laks..), kueh2 dari sumbangan unit pra.. krim puff pusing..(tk sempat rasa sbb dh kinyang..adeeihhs..tringat2 pulak) 3 buku kek coklat.. dll banyaknya kuehh.. kek coklat bulat..sumbangan saper yek...telupa la acik..agar2 bemacam jenis, pulut kuning dan rendang kak nab..IEd yang hempas pulas buat laksa spesel. ..

Sumbangan tenaga dari semua unit... Liza dan Wana yg kata sakit2 tgn menghiris bawang dan cili dan ulaman laksa... Kak Tie..kak Nab dan yang lelain yg tolong hidang..potong2 buah..Zuraidi dan CC Ramli dan semua PKS2 yang meramaikan majlis ini...

kalau ada yang terlupa sebut tu, mintak maaf la ye.. pendek cerita...semua yang hadir dan malah yang tk hadir pun ada buat sumbangan, lalu acik hadiahkan ucapan Terima kasih yang tidak terhingga...mewakili mereka yang berdua lagi yang menyambut Hari Lahir Hari ini...KPSU Cik Muna dan PT Pn Rohana Ismail.  

Sesungguhnya...hari ini memang Hari INi dalam Sejarah... happening...dalam demam.. emmm..balik umah, tdo..pehtu acik rasa cam tk leh bangun ..kapla sudah tambah berat... ha..gemo lagi...pegi makan memacam lagik...kan dah demam semula.. masa jamuan tu pun dah tk larat senornya nak ambek gambar..sbb tu ramai yang acik tk sempat ambik gambar diorg...tk mcm kebiasaan acik...

Terasa penambah tuaannya..walaupun memang umur kita hari2 meningkat.... kubur sudah semakin mendekat...dunia sudah semakin menjauhh...
anytime gakla acik blh tinggalkan donia yang fana ini...cuma, persoalan tidak terjawabnya...aperkah dalam husnul khatimah ataupun Su'ulkhatimah...apakah dalam iman, atau dalam kesesatan, apakah dalam kesempatan bertaubat...atau dalam kelalaian. Marilah kita doakan kebaikan untuk kita di akherat kelak.... aaaminn.. Sekian.

6 comments:

KAKTINY said...

halahalahalahaiiii acik.. dlm ber'bungkus' dgn sweater tu pun stil maitain senyum nak potong kek yer.. hihihi...

ni kalu pekena sup jonis.. sure kebaaahhh nih.. hihihihi

lyn said...

acik

acik tak pasan ke tempat letak kek tu sapa punya..........kek coklat yang dok maintain je kat tempat comey tu, actually saya nak buat khas tu acik. hajat hati siap nak mendeco nama acik kat atas tu tapi terlupa nak beli something so toping tak dapat nak tegak, jadinya siram je lah kat atas kek tu.

lupekanje said...

Tiny,
Acik klu duk opis, segar je..klu kt umah..tombang ! Klu kat Joni...errr..lom terai lagik...heheh..

Lyn,
Ha..tu lah acik habaq kat diorg masa susun pinggan kotoq nk basuh tuh, ni Pn Lin punye..baru rasmi gamaknya...heheh...thank u soooo much....lap u...lenkali, buat tiramisu...

dizz said...

aminnnn dekat last paragraph tu..., mudah2an mati dlm husnulkhotimah, amin.

sabiqahAnuar said...

waaa kak chah..beshnye...teringin nk makan pulut kuning ngn rendang...

lupekanje said...

kak teh..
thank u...mudah2an kita semua husnulkhotimah..mlm tdi jumpa suri dah...

ieqa,
Kak Nab wat tuh..tk puas...dpt mkn sikit je..sbb da kenyang..heheh..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-