Thursday, April 9, 2009
Selamat Datang Tan Sri Muhyiddin
Selamat Datang dan selamat bertugas Y.B. Tan Sri Dato' Haji Muhyiddin bin Mohd. Yassin,
Sebagai Menteri Pelajaran yang baru. Kami mengalu-alukan pelantikan Y.B. agar Kementerian ini akan lebih cemerlang di bawah kepimpinan Dato' Seri.
Tolong lahhh Dato'....jangan tukar apa2 yang boleh menyusahkan kami di kementerian ini.... tapi kami mahukan peningkatan dalam perkhidmatan...ye....bukan peningkatan dalam perbelanjaan...
Dan kepada;
Dr. Mohd Puad Zarkashi
Selamat bertugas... semoga kita sama-sama dapat menggerakkan Kementerian ini meniti ke puncak jaya demi membina kemajuan negara kebanggaan kita.
Datuk Dr Wee Ka Siong
Tahniah kerana terus menjadi Timbalan Menteri Pelajaran. Kami gembira dapat bekerja bersama Datuk lagi.
Dan Salam Perpisahan dan terima kasih atas segala kemajuan dan pencapaian KPM selama di bawah pimpinan Y.B. Dato' Seri Hishammuddin bin Tun Hussein (Selamat berjuang di KDN)
Tahniah juga buat semua Y.B. yang telah dilantik dalam kabinet baru kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Dato' Seri Najib Tun Razak.... Wah...dalam masa beberapa hari memegang tampuk kerajaan, dah banyak perubahan untuk kebaikan dan kemajuan Malaysia negara tercinta kita.
Tapi, jgn sampai kemajuan itu menatijahkan pembaziran kewangan negara. Terutama dalam keadaan ekonomi negara dan dunia yang kritikal sekarang ini.
Setiap kali pertukaran pucuk pimpinan...sering berlaku pembaziran....tak bolehkah ini semua dielakkan??? Naper dikatakan berlaku pembaziran??? Dik kerana mengikut kehendak pucuk pimpinan yang baru, pelbagai perkara terpaksa diubah.... dan perubahan ini memerlukan tambahan perbelanjaan utk menggantikan yang lama.... yang lama terpaksa diketepikan
..contohnya,
Tukar nama Kementerian misalnya....
Letter head surat kener tukar... signboard kener tukar..... kekadang, pejabat pun kener tukar...
mengikut kehendak pemimpin baru.... gitu lah adatnya....kelazimannya yang sering berlaku. Masing-masing mahu buat pembaruan..tapi, pembaruan itu menyusahkan orang bawahan, melibatkan perbelanjaan yang bukan sedikit... memakan masa, dan tenaga yang bukan sedikit juga.... dan pelbagai risiko yang tidak dijangka...hanya untuk sedikit peningkatan dalam perkhidmatan...maka segala pengorbanan itu perlu dilakukan.... bolehkah pembaruan yang dibuat tanpa melibatkan banyak perbelanjaan, banyak memberikan tekanan kepada orang bawahan??????
Dengarlah luahan kami... kritik?? bukan kritik...(wlopun mmg kritik la ni...) tpi pandangan rakyat..yang perlu diambil kira..wlo pun rakyat ini hanya seorang penoreh gotahhh yg menoreh kat kobun gotah orang yo..!!
adeiiiihhh....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
selamat mendapat bos baru.. anak buah kena juga kerja rajin2 ya hehe
ReplyDeletekritik jgn x kritik...haha!!
ReplyDeleteSalam zino,
ReplyDeleteSekarang tgh bz giler kat opis tu..memang tpaksa rajin sebulan dua ni..terutama pegawai2 kami nih...siang malam nk nyiapkan koreje.. pogrem utk cikgu2 tahun ni banyak bermula serentak...
thx.
Jane,
Kritik yang membina perlu ada dalam sesebuah negara, klu tk, susah mau maju...hehehe
slm..
ReplyDeletesmga KPM di bwh teraju kpimpinan baru akn lbh mgambil berat soal kpincangn thp disiplin pljr hari ini, slain trus mjaga kbajikn warga pdidik..
-slm pshbtn
:)
salam kenal Amal @ PriaPrai @ Chulan Chin,
ReplyDeleteya betul... itu yang sepatutnya dilakukan secara berterusan..
ingatkan acik nak citer kabinet baru mcm versi tijah tadikk hehehe..
ReplyDeletekita tunggu dan lihat..
betul ke ada "perubahan"..
kalo tak.. kita yg akan teros berubah ati.. hecehhh...
welcome.. welcome..
ReplyDeleteawat kurang hensem bos2 pelajaran ni??
issshhhhh... kurang motivasi la....
hehehehehe
den malas ngomen bole tak???
ReplyDeleteAchik dapat bos baru kita pun dpt bos baru gak..
ReplyDeletehmmm look and see.
ReplyDeletetuk kak chah...kritik tu perlu- check and balance..lagi2 org2 atas ni diorg tak nampak ape yg betul2 terjadi kat bawah, so good to let them kno..tp bace ke dio blog glamer ni??? hehee
ReplyDeletesalam Piah,
ReplyDeleteacik maleh nak ingat menteri yang lelain tuh...yg penting acik tau bos acik saper...
brobah hati?? betul...kita, rakyat yang ada hati dan pasaan...hehhe
kts,
hensem atau tidaknya mereka tidaklah menjadi ukuran. Aper guna ensem kalu kaki pompuan, kaki rasuah, kaki cenekel, kaki berbulu lobat...heheheh
yang penting, mereka ada hati untuk bekerja, hati untuk memajukan rakyat, hati untuk menjaga kepentingan rakyat, hati ayam untuk di makan besama2...acik suker...
mas,
ReplyDeletekau malas, tk yah la komen...tpi kau jgn malas masak...rogi cik W nnt...
sya,
sesama la kita...tgk camner lak kemahuan bos baru kita...
yes kak pah..
ReplyDeletelet us look and see hau pers la..hehe
ieqa,
yup..betul...diorg payah nak tunduk bawah utk tgk orang di bawah..tapi tak semua.
bacer ke idak??? hmmm...deme tok seh la nak masuk blog akak ni ha...banyak mender laing deme nak buak..tpi kot2 la sedara mara deme2 tu baca...ghoyakler ke demee...
heheh...kener bajar kecek kelate nih....senin nok gi KB....sukerrrnyerrr..
kenapa gambar ckLah tak ada kat atas ni....???? Tak aci.......
ReplyDeleteHello Acik,
ReplyDeleteAkak sokong acik. Anyway, new head, with new ideas, abih cam no?
kawe sokong belaka sapo pun jadi menteri pelajaran... yg penting bagi cikgu naik gaji... bonus tu berlebih2 la sikit.... Cikgu Melah kat atas tu pun mesti sokong tuu, walaupun dia tak kata nak....
ReplyDeletecklah,
ReplyDeletegambar ckLah..??? letak gambo idun ckLah buley??? heheh
k Nora..
tu temasuk dalam peningkatan dalam perkhidmatan...I'll agree...
we do need new ideas... tpi seblhnya idea tu tidak melibatkan kos yg banyak, pembaziran yg banyak....
dan idea tu tidak ada mengandungi unsur2 kepentingan pribadi... contohnyaaa lahh... :)
tapi klu idea tu akan memberikan keuntungan jangka panjang....ia adalah bagus sekali...walopun makan banyak belanja...
shifu,
ReplyDeleteaaaa..tang ni acik suker....heheh..
bia duit abih kat semua rakyat...jgn habih kat sorang dua rakyat yg mang dah kayer rayer jer... heheh..
betulla kan..selalu benda2 kecik yg tak perlu ni mmg membazir pun
ReplyDeletetapi diorang tk kisah belanja sbb bukan duit diorang pun kan
salam zamz,
ReplyDeletepembaziran dalam kegawatan ni perlu dielakkan...
kita rakyat biasa puas dik berjimat..tpi yg rakyat tk biasa ni bukan pedulikpun.
sapa2 nak join smartherbs...modal rendah cuma RM60 untuk satu lot..prluang dapat RM961 tiap2 bulan...kalau 11 lot anda kira sendiri kalau tak percaya...tak perlu jual..tak perlu cari orang...syarikat akan rasmi 28hb ini..cepat jadilah ahli yang terawal...rebut cepat peluang ini..layari smartherbs4u.com.my..untuk maklumat lanjut sila email kat saya....hamzah005@gmail.com...
ReplyDeleteassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,
ReplyDeletebertemu kita disini buat pertama kali wahai sang pemilik blog 'lupekanje',
sesungguhnya saya amat percaya dan yakin bahwa setiap gerak laku kita ini adalah terjadi atas dasar khudrat dan iradat yang Maha Esa, maka dengan itu, kita ditakdirkan untuk berjumpa disini,
saya amat memohon agar saudari 'lupekanje' dapat lah membantu kami yang teranaiya ini,
telah kami hantarkan satu surat yang kami merasakan surat itu mungkin tidak akan sampai kepada YB Tan Sri Dato Haji.
mohon agar kiranya jikalau dapat membantu, e-mail saya adalah:
zulabdulrahman@gmail.com
sekian dulu dari saya, salam hormat, salam penuh kasih sayang,
zul rahman