Friday, April 3, 2009

Perutusan Jumaat

Sepanjang minggu ni acik letih amat. Agaknya sebab usia dah semakin menganjak tua... kener la acik menambahtingkatkan tahap kesedaran acik, bahawa hidup acik tidak lah lama lagi... bila2 masa sahaja acik akan pergi untuk selamanya. Acik kekadang risau...memikirkan, apakah anak2 acik sempat menikmati kehidupan seperti acik....atau mungkin cucu2 acik sok sok, sempatkah mereka berada di negara yang harmoni ni. Kerana terlalu kerap kita diingatkan tentang datangnya hari Kiamat. Ada yang meramalkan tak lama lagi... err...itu pulak yang acik bimbangkan... amal acik sendiri tidak acik pikirkan...dosa acik yang melonggok ini, gimana nak padamkan??? siksa acik di akherat, tak acik takutkan??? mikirkan anak cucu pulak kannnnn... dah lah...tak ada mood la....mata ni klu bulih nak tdo lama lagi.... tapi ada tanggungjawab lain kat dunia . Ada masa kita akan ketawa....ada masa kita kan gembira, ada masa kita akan sedih....ada masa kita akan berduka... ada ketika kita akan diuji...ada masa kita akan terlupa.... Jadi, sentiasa lah beringat. Sekian, perutusan ringkasku di hari nan mulia ini..

6 comments:

kakpah said...

acik,
salam dulu.
kabare. waras? wes sarapan? he..he..

ustad selalu kata. iman kita ni macam belon. Lama-lama tak diingatkan dia kempes. Sebab tu kena tiup slalu.

Time kasih jelah sebab acik baru je meniupkan belon kakpah yang dah mula nak kempes ni. I lap u cik.

kuIna Jentayutiara said...

trima kash acik...

entah esok entah lusa kita prgi buat selamanya...

lupekanje said...

kpah..
belon kpah yang dah nak kempes??? ..ohhhh tidakk..!!!

Kuina,
Betul tu...ntah tk sempat tunggu esok...

Mak Su said...

hhhmmm, iya ler. huhuhhu, tiba-tiba teringat nak beli susu anlene

kakpah said...

cik, engkau sungguh berpikiran kotorrr....... kpah ni luruss je cik tak reti main kona-kona. wakaka....
kpah i suci orang nye. (sendiri rasa geli geleman pulak)

lupekanje said...

maksu,
beli...dan minum...jgn jadi cam acik...beli dan simpan..hehehe...tulang dah reput sedekit demi sedikit nih..

kpah..
oohh tidakk kpah... pemikiran saya yang amat telus dan mulus...saya tidak sukakan pencemaran dalam wilayah saya nih...(kononla tu..) hehhe..

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-