Friday, April 17, 2009

Aku yg Letih

Masih letih...tapi akan teruskan perjuangan di pejabat hari ini. Banyak urusan perlu ku bereskan.. banyak bantuan, yang perluku hulurkan di sana nanti... Takkanku biarkan mereka terkapai2, tanpa kehadiran dua belah tangan, mulut dan telinga ku ini. Blog? ni kan dah hapdet nih.. Kak Pah.. mahap..memang tk boli piuk koli smua tu.. acik hanya mampu membawa pulang buku-buku...kertas-kertas, yg mendominasi isi perut beg acik ini. Acik tk mahu jadik cam sorang budak pempuan yg sama2 keluar dari ERL dgn acik semalam... di mana, ketika menaiki escalator menuju ke jalan keluar dari stesen itu, tiba2 beliau tergolek jatuh bersama barang2nya....dik kerana terlalu membawa banyak barang.... uwaaaaaaaaaahhh.. acik simpati tawww... tapi sebab ramai yg di bawah sana yg dah membantunya, maka acik hanya memerhati dari anak tangga di atas... sian dia...gimana ye...kalu acik yg tergolek itu... agaknya, barulah perempuan yang mementingkan diri sendiri itu akan menyesal...itupun kok dia ada pasaan kesian tuh...huhu..redha lah wahai acik.. Ok...dah azan.. acik benti dulu.

11 comments:

kakpah said...

cik, good morning cik.
Ala cik, tak kesah lah kalau acik tak nak bolikan. kakpah tau la acik memang tak sudi punyo (tongah monangih bojurai air mato ni ha).
haha..

sarapan apo ari ni. Ko tongah bodiet sobab dah tibai nasik bolauk banyak amek..

Ma_sUyinFiqah said...

Oh...ado ati nak suoh toyol amik tabung den yo? Lupekanje....pasang GPS kek toyol dulu. Peh tu....den pun pasang CCTV dopan pintu umah....kek tanggo pun ado.

Mont amacam dah ok? Kalu tak ok lagi.......ingat sapo nak jago anak acik sok????

kuIna Jentayutiara said...

klu sys tolong kebas barang... mana tau ada beg LV...
hehehe..

tak baik yer...
taubat sat..

lupekanje said...

kpah..
huhu..nasik dage pun tk dan nak raso tauuu...acik tk baper sihat masa kat sana. so, selera acik idak cam yg dibayangkan...huhu

mas,
cctv? heheh...toyol acik ado pakai ilmu halimunan...heheheh
ko goma kan ugut acik centu....
menci tauu..bio le anak2 acik tu jago diri sendiri memasing...hehhee..

kuina,
acik kat atas, budak pompuan tu kat bawah...tpi klu masa dia jatuh tu acik kat bawah kan...mungkinla...mungkin, acik tolong sorokkan...wakakaka...tak de la...astaghfirullahal a'zimmm..

Mak Su said...

aiyooo, sadisnya tergolek. saya pernah gaks, kat pertama, tiba2 jatuh terpeleot. aiyo, malu banget

xiiinam said...

Acik letih ye...
siaaaaan...


balik karang...
Ambil serai wangi
+
daun kantan
+
daun lengkuas
+
daun jarak
+
daun temu lawak
+
daun lempuyang
+
ranting pokok tulang-tulang


Rebus......
Setelah mendidih agak lama....
Bawa masuk bilik air...
Bertangas dan mandi waplah sescukup rasa....



Lepas tu...
ko akan rasa segar....


Lepas tu minum air jamu penghilang pegel-pegel ye......



Sekian. dari bomoh pencen....

muehehehe...

lupekanje said...

mak su,
acik ponah tegolek 2 kali lak tu..kat tompek yang samo....lopeh tu kan maksu, acik lontar yo kasut yg licin tuh...goram !!! dan hingga sekarang...acik gi kojo pakai sipar yo..
alahh..sipar yg boli kat alamanda tu yo...heheheh..

lupekanje said...

ckLah..
acik mang respek ngan ilmu kebomohan ckLah nih...
sobab tu acik kono nuntut lobih kat ckLah...hehehe..kito jumpo nnt acik bagi pengoreh yo..ajar acik tauuu...

hamzah said...

sapa2 nak join smartherbs...modal rendah cuma RM60 untuk satu lot..prluang dapat RM961...kalau 11 lot anda kira sendiri kalau tak percaya...tak perlu jual..tak perlu cari orang...untuk maklumat lanjut sila email kat saya...hamzah005@gmail.com...

hamzah said...

sapa2 nak join smartherbs...modal rendah cuma RM60 untuk satu lot..prluang dapat RM961...kalau 11 lot anda kira sendiri kalau tak percaya...tak perlu jual..tak perlu cari orang...untuk maklumat lanjut sila email kat saya...hamzah005@gmail.com...

hamzah said...

sapa2 nak join smartherbs...modal rendah cuma RM60 untuk satu lot..prluang dapat RM961...kalau 11 lot anda kira sendiri kalau tak percaya...tak perlu jual..tak perlu cari orang...untuk maklumat lanjut sila email kat saya...hamzah005@gmail.com...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-