Saturday, April 4, 2009

Tiba-tiba

Kenapa aku menjadi aku yang bukan aku hari ini... Memula si Yani, anakku marah, sebab acik tk senyum kat bos ngan kenkawan dia masa diorg hantar dia balik kolej tah dari mana tah... Yani kata... ni bukan umi yang sebenar... Iyer... ummi mu ini sorang yang mudah tersenyum dan peramah.. kan kan kan... Kemudian malam, sesampai aku dari kampung magrib tadi...selepas menunaikan solat magrib, aku buka blog... demi blog... hingga sampai ke satu blog kunjungan tetapku... aku menangis tesedu-sedu.... tah kenapa yer.... kenapa aku camni... kenapa aku tangisi orang yang tidakpun aku kenali...maupun dia, memang tk kenal aku..... ini mmg bukan aku yang dulu. Yang keras hati... yang tidak mudah mengalirkan airmata, walau apapun ujian yang melanda... tak ramai manusia yang boleh buat aku menangis.... (tk temasuk pelakun2 industan dan cina tu ye...) Di saat acik menaip ini, airmata masih mengalir... acik tepaksa elak2 takut menitik kat keybod... Kenapa aku cenggini... Doaku buat sorang teman...semoga kembali sihat seperti sepatutnya..

8 comments:

Tijah said...

laa..apolak ni cik? sodeh2 na nih?? hahah. btw, lupo lak jawab sms tadi. telolap...loteh br blk dr KL.

lupekanje said...

acik lalu TTJ...lepas tgk arapaima kat Giant tadi..hehe

xiiinam said...

...tak ramai manusia yang boleh buat aku menangis...



Siapakah makhluk yang telah membuar Acik menangis tu????Meh sini aku taekwondokan dia....
.
.
.
.
.
.
.
.

Tiba-tiba...
Air mata ku juga bersungguh-sungguh mengalir sewaktu di rumah ini....
Rupanya...
Di alam yang maya ini...
aku punya teman...
yang menyayangi aku



terima kasih
teman maya ku.....

lupekanje said...

ckLah..
ye...ramai yang sayang kat ckLah...jgn lupa tuh..

zino said...

ada masa kita ketawa ada masa kita menangis..

lupekanje said...

ye zino...masa ni, masa utk acik menangis...tak pasti apakah esok lusa masih ada masa untuk acik ketawa lagi...

Tijah said...

ohh...ttj. sey ado kek lebende semlm. sazah ado la kek ttj tu...

hamzah said...

sapa2 nak join smartherbs...modal rendah cuma RM60 untuk satu lot..prluang dapat RM961 tiap2 bulan...kalau 11 lot anda kira sendiri kalau tak percaya...tak perlu jual..tak perlu cari orang...syarikat akan rasmi 28hb ini..cepat jadilah ahli yang terawal...rebut cepat peluang ini..layari smartherbs4u.com.my..untuk maklumat lanjut sila email kat saya....hamzah005@gmail.com...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-