Thursday, April 16, 2009

teperangkap di lif

Nak story...Ari jumaat aritu.. acik balik dari kijer.. kemudian, sampai kat lif, ader la satu ibu besama 2 anaknyer... bila pintu lif tebuka je...anak dia terus masuk...acik nak masuk mencelah tk dapat, sebab terhalang dik stroller anak kecik yg sorang lagi.. pehtu kan..tau apa jadi??? pintu lif tertutup sebelum sempat kami yg lain masuk, kecuali budak yang berusia 3 tahun itu.... masalahnya, bila kmi nak tekan2 button kat luar tu, pintu lif idak gak terbuka....adeiiihhh... sayu dengar budak tu nangis ketakutan... panggil mak dia.... tiba2, pintu lif satu lagi terbuka, lalu acik masuk la... yg si emak dan anak kecik tdi masih mencuba tekan button tu...dengan kalutnya dia.. ye la...mak mana yg tk gisau kan.. Yang acik ni, masuk kat lif tu sebab mikirkan mungkin acik boleh panggil maintenance melalui microfon kat dalam tu... acik test la tekan... tk ada org jawabpun... patutnya camner eeekk?? acik tk penah tekan butang microfon tu...tingin sgt nak tekan..so acik tekan..tpi tk de bunyik pun..hehehe..tetiber pintu lif tu pun tetutup dan lif tu naek ke atas...acik tekan la destinasi acik.. tapi dlm ati kata, nanti apa lak kata emak budak tdi...mesti kata aku ni tk nak tolong dia...tinggal kan dia..pentingkan diri sendiri... uwaaaaaaaaaaaaaaa.. tk rela aku... jadi, acik tekan butang turun ke bawah semula... bila acik intai...emak budak tu dah tak ada... aikk...dah setel gaknya... tapi acik sampai sekrang ni dihantui rasa besalah...sebab lepaskan diri sendiri. Bukan sengaja tau.. kan asalnya acik nak tolong tu... pehtu, dah lif tu nak bawak acik naik atas....acik chiaw la...huhu.. Kalu ngkorang jadi emak budk kecit tu, apa agaknya ngkorang akan kata tentang acik???? Hampeh kan......!! Moral of the story.. kener bijak mencari jalan penyelesaian apakala berlaku kecemasan. Jangan lepaskan diri sendiri. aku masih di KB DN

8 comments:

zino said...

sedih ati ibu tu... tapi semua dah settle kan.. bukan di sengaja kan...

Shifu67 said...

niat ko nak tolong tu, dah dpt markah... tapi kena potong la separuh pasal dah terlambat nak tolong hehehe...

aku pun dah lama nak try picit butang emargency kat lif tu... nak tau cam mana jadi... tapi aku yakin mesti tak de sesapa yg jawab... hehehe

lupekanje said...

salam zino,
mesti la dia sedey..kalut dia masa tu.

salam shifu
camne nk mintak tolong klu lif gosak klu camtu ekk..

kakpah said...

ekau memang cik momontingkan diri sondiri jo. Kau tinggakan omak budak tu tokapai-kapai moncari ponyolosaian sondiri. Kpah memang tuduh kau cik.....

Huwaaaaa... jangan lah nangih cik oi. kpah memain yo tu.

Tijah said...

bila ku rinduuuuu...
aku tersebut namamuuuu...
dlm n3 kuuuu....

hikhik!!

lupekanje said...

salam kpah,
janganla takut2kan acik kakpah...kang tk lolap tdo lak kang.. acik tk tau nk koba an apo kat mak budak tu klu jumpo laiee kat lif tu nanti...agak2 eh dio pcayo tk kalo acik ekplin kek dio ..huhu..

Tijah,
padan acik tosodak2 dlm tdorku...
ponek lagi acik ni ha...kau dah ajak pojek bosa2...nanti kau jah..heheh
(jah...sib la anak daro den da bebosa...klu tk...ndak juo la den ni bobesan ngan kau..untunggg!!)...muahahah..

HappyIrfa said...

kalau sayalah,mesti x sempat pikir psl org keliling,duk pk psl anak yg dah lepas ke dalam lif tu.tp lepas dah ok mesti saya kutuk acik kaw2 punya.haha

lupekanje said...

ceh irfa..
jgn la kutukss...hahaha..acik janji tk buat camtu lagi...tpi masa kat ERL semalampun acik perati je owang tu jatuh escalator tuh...kekekekke...dah tu...takkan acik nak jadi superwoman terbang samatkan dia dari atas kan...hehehe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-