Monday, April 20, 2009
akan datang
sabda rasulullah s.a.w lagi;
Akan datang nanti umatku mengasihi 5 perkara dan melupakan 5 perkara lain,
1. Kasih akan hidup dan lupa akan mati
2. Kasih akan harta dan lupa akan hisab
3. Kasih akan mahligai dan lupa akan kubur
4. Kasih akan makhluk dan lupakan Allah
5. Kasih akan dunia dan lupa akan akherat
Huraian versi acik
Kasih akan hidup dan lupa akan mati
Mengidap penyakit takut akan mati. Takut dan tidak sanggup meninggalkan harta yang ada, nikmat yang di rasa.
Berpoyer-poyer sesuka hati seolah-olah tidak akan mati dan hidup selama-lamanya.
Dan sebuah hadis qudsi, maksud firman Allah Taala;
Enam perkara dari Ku dan enam perkara darimu.
1. Ketuhanan dariKu, kehambaan darimu
2. Perkenan dariKu, pintaan darimu
3. Bala' dariKu, sabar darimu
4. Rezeki dariKU, syukur darimu
5. Keampunan dariKU, taubat darimu
ehhh...ada lima jer...mesti masa ni acik dah tetido..saper tau yang ke enam atau yang ke berapa pun la....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
cik, good morning. Takdo komen sobab nak poi mandi ni. Lupo lak bolum mandi lai hik..hik..
ReplyDeletekawan yang salu cubit tu tak do ker? Den nak kasik air lior acik meleleh tengok otak2 siam ari tu. Jangan claim tisu kek den sudah.
ReplyDeletetima kasih dgn entry ini :)
ReplyDeletesebagai peringatan
salam kpah..
ReplyDeletepatutlah pepagi lagi acik ada bau semacam je..macam bau kpahh...heheh
Hari ni acik de very bz...
da buat dan sampaikan pesanan kpah kemaren tuh kt ckLah..haha..
Mas..
kejammm..kau kejaaamm.
Mas..sok acik gi Koler...kau tgu dgn masakan pelbagai kau tu yo..
MakSu...
senornya entry ni tk siap..acik tk abih huraipun...pati dia jer ni..
tetiber acik terschedulekan arini...
pdhal acik belom habih edit lagi..
tgk..tajuk pun lupa nk letak..heheh..aper nk jadi la acik nih...thx MakSu.