Acik pulak rasa nak tanya diorg tu, saper panel interview...apa yang dia akan tanya.... nak panggil apa . Acik dah lama diminta bersedia untuk dipanggil temuduga..tpi acik leka.. dengan kesibukan yang melanda sepanjang bulan ini.
Lega bila dimaklumkan bahawa interview itu ditangguh.. mula lah acik leka semula..cam biasa.. kita ni memang suka persediaan last minute kan..!! Nk pegi brenangpun tk sempat...gindu dah kat kolam renang yang melambai2 acik. Begitu juga dengan jogging track kat shang rila tu....memanggil2 acik...sebab berat acik dah semakin bertambah... Sabarlah sayang...acik akan datang jua satu hari nanti... satu hari???? ohhh tidak....bukan satu hari... berhari-hari...
Petang kemaren, sorang teman dari Trengganu datang bertandang di rumah. malamnya kami kluar berpoyer2 kat Bangi....makan kerang bakar....walllaaa...sodapp...tpi nasi goreng yang kami order tu tidak menepati selera kami... err..selera acik...sebab... nasik gorengnya manis... ohhh..itu tdak menjadi masalah sangat pada acik. Yang menjadi masalahnya... pedasss...!!! Acik mang orang Negeri Sembilan jati... tapi acik tk suka pedas ok!.. Acik kurang suka makan pedas dan tak tahan pedas...!!
tk ambil gambar, sebab gelap..cam no flash.
Balik dari makan-makan, acik terus terlena diulit mimpi. Dalam mimpi tu, sempat juga acik menjawab beberapa sms yang masuk... (err..mimpi pun blh sms lagi...) ... tak per... demi keranamu.... hehhe.. Hampir terlupa untuk menyebut di sini, Hari Ulangtahun Kelahiran anak sulung acik, si Yani pada 20 April lepas, yang ke 22 tahun ! Happy Birthday to you...err..belated birthday .. Hmmm...dah tambah dewasa ye kamu.. semoga perangai juga akan tambah dewasa...
Kamu nak umi doakan jodoh kamu ke?? hehhe.. tak nak sebut lagi... tamatkan pengajian kamu dulu... soal jodoh adalah sesuatu yang rumit. Moga Allah tentukan yang terbaik untuk kamu... selebret??? hmmm.. tak perlu kot... Hadiah? bacakan Yasin untuk dia udahle.. YASINNNN?? ape kes? ingat ni orang mati ke? helllllooooo... Yasin bukan hanya untuk orang mati ok.. orang hidup pun bagus jugak dibacakan surah Yasin...
Hadiah yang tidak ternilai itu..! Beruntung diorg ni dapat ummi / ibu yang cam acik ni tau... acik jarang nk selebret birthday2 acik atau diorg ni. Sementelahan pula... dia sedang exam... sibuk tuh. Nanti lah..lelepas exam dia tuh...maybe blh ajak gi maen boling ke..hehehhe...saper nak join???
Apa-apa pun good luck for your forhcoming interview. Temudagu ...oooops temuduga naik pangkat ke?
ReplyDeletehepi belated besdei to yani. Cik.. tak lamo lai tu cik. Dah 22 dah tu. Kakpah dulu 23 dah kawin.hehe..
ReplyDeleteAcik slalu datang makan kek bangi yo. Kek bangi ni restoren bukan main punyo banyak. sampai tak tau nak poi yang mano satu. Acik ponah poi cat farish punyo kodai tak. okay okay lah. tapi kalau nak servis copek, kpah gomar poi cempaka rimba kek pkns tu. oder kojap yo sampai...
harini taak balik kampung ko.
salam kak nora,
ReplyDeletebukan naik pangkat...mintak jawatan baru nih...
tolong doakan saya ye...demi menanggung anak2 dan diri saya sendiri..hehhe.mekasih..
Salam Kpah,
thnk u...acik tawin umur 22 kak...heheh...tu yg bilo kabo kat dia..dia kata.."so what!!" adeeihh..lambat pick up tul.
Betul la kak..bnyk lagi tmpat makan kat Bangi yg saya tk gi lagi..malam tdi gi makan kat Village View pulak..blh tahan..tpi tomyam maaaasinn.....cat farish? tk ponah laiee..
betul..cempaka rimba sodap dan copek siap order..rasa nk pegi lagi nnt.
coppp, nak joinn kak chah..hehehe
ReplyDeletehappy belated birthday utk anak dara dia tu.. tak lama lagi bermenantu lah nampak gaya nya hehe..
ReplyDeletemain boling? bagus tu..
Salam ieqa,
ReplyDeletenak join...bulihhhh...pukul baper nk btolak dari edmonton? akak amek kat KLIA...heheh..
dahh...duk kat lab tu dendiam...:)
zino,
thx zino...lambat lagi kot..baru nak abeh bajar..
selamat ulang taun ke 20 buat anakanda Yani....
ReplyDeletesesekali...bacakan Yaasin untuk ckLah ye.....
salam ckLah,
ReplyDeletetimakasih...mesti suka yani klu tau ucapan bonda Lalah dia ni...excuse me...bukan 20.. tapi 22 !! ..hehhe.. pakai spek ke idak nih..
Baca Yaasin untuk ckLah?? errrr..errr... boleh, aper salahnya..
eeehhh acik dah ada anak dara dah ker... dah bosa sama bosa dgn maknya..
ReplyDeleteepy birthday utk dia yer..
kuina,
ReplyDeleteerrr...ni nak kata mak dia muda lah ni ye..kata lahh...kata lahh...hehhehe..
tima ksih kuina...tambah dewasa dia menandakan tambah tua nyer acik nih.