Wednesday, September 30, 2009
Gegar di Putrajaya
Balik dari kijer tdi...ketika sdg duduk..acik rsa kosi begoyang..... acik kuar ke ruang tamu, tgk akuarium guppy acik berkocak kuat airnya...
wahhh...gempa bumi lagiiik..
lalu acik kluar rumah dah dpati jiran2 lain smua da kelam kabut turun ke bawah.... acik dari tingkat 14 bersama join diorg turun tangga...huhu...sib bek turun..klu naik tangga smpai tingkat 13....alangkahhh..
acik nengok memasing amat cemas....seret anak...tudung pung luper pakai.... sipar pun tak pakai!!..
acik sendiri lupa nk bawak ic ka..apa ka...klu mati..mati katak la aku owang tk kenal...
bila keadaan agak reda...acik naik atas smula...amek ini kamera....hehhe
dan lelain yg agak2 fenting...temasuk deduit baki yg ada...huhu..
Sekian...siaran lintas langsung dari Presint 14 Putrajaya...*acik dah naik pun..solat magrib....tawakal je...
sempat lagik amek gambo abang bomba nih..hehhe...
Doakan keselamatan kami yg duk di kayangan nih.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
ada tengok berita kat tv tadi pasal gempabumi kat padang indon..tidaklah pulak ku terasa gegarannya, mungkin rumah ku tak setinggi seperti rumah acik gamaknya.. apa pa pun bersyukur semuanya ok..
ReplyDeletekakpah tak rasa. anak buah yang duduk kat bandar tun razak cakap bergegar... tiang letrik pun nampak bergoyang.
ReplyDeletesibaik selamat.
sg.tankas tak rasa apa la acik..
ReplyDeletekalut gak nampaknya tu...
saya pun tinggal atas kayangan acik...tp time kejadian saya tgh lepak dalam kete depan sek anak...tunggu dia kuar gate....ingatkan kete saya yg dah nak out enjinnya sampai bergoyang2 kete...ghupenya gempa bumi...
ReplyDeleteSMM,
ReplyDeleteni kali, goyang paling kuat sejak acik duk sini 2 tawon lepas..Alhamdulillah...struktur bangunan masih kukuh...
Kak Pah,
biler tgk air ikan dlm akuarium tu punyer kocakan....acik mang tk sanggup dah duk dlm rumah tuh...terus kuar selai spinggang..
Cikgooden,
mang kalu , terserlah masa turun tangga, sorang ibu yang panik amat, seret anak kecit dia..sorang dikendong...sorang ditangan kiri...diseret...agaknya somi tk balik kijer lagi...muka nak nangis je. Masa tu memasing ingat mati jer... acik je yg cool...lenggang lenggok ngan anggunnya..*masih pakai baju opis... kira klu masuk TV3, okey lagi la...haha..lgi mawu main2!
Ms Lilies,
Keter goyang?? kannnn...kuat gegaran kali nih...
yang tdo je yang tk pasan...klu duk bawah, tk rsa sgt gegau tuh...tpi yg duk tinggi2...misti rsa.
takotnyer..
ReplyDeletetp syukorle tak de apa2 kan cik?
skarang nih dah makin kerap bergegar..apakah?
tanda²...sudah semakin hampir
ReplyDeleteAcik, kalo gegar lagi kan cik kan.. meh datang umah ryn.. umah ryn diyakini selamat dari gegaran gempa bumi ittew.. ahaks! Semalam pun ryn terasa gegarannya tapi masa tu kat opis. Dah arr Wisma Putra ataih bukit.. kalo runtuh bukit tu memang tak dan ryn nak dating ngan acik.. sedey ryn...
ReplyDeleteWos,
ReplyDeleteAlhamdulillah..
aper kah? da besedia? huhu...tidekk...!!
mamarempit,
tu yg takut tuh..
usia bumi dah ke penghujung kah?
Eryn...
laaaaaa..naper tk offer dri semalam....umah eryn kat mana..? lenkli acik leh jadikan sasaran mangsa gempa bumi...tk susah...just izinkan acik buat khemah kat bakang umah eryn je...
Ya lorr...wisma putra ataih bukit..amat bepotensi..errr...tk ..tk...insyaAllah selamat..
sempat lagik nk togeder2 jumpa ngan eryn...hehe
Umah ryn kat 'kerajaan langit'.. eh.. mukan.. mukan.. kang ada plak muka ryn kat ISA pulek. Umah ryn kat Kota Warisan lor.. jauh tuh.. meh arr
ReplyDeleteErk.. jangan lew cakap cenggitu.. kalo ada tsunami, wisma putra yang paling le selamat taw.. sebab ataih bukit ahaks
Jom lew deting sesama.. kita ge alamanda.. acik banjer makan nak x? Hahahahha
mungkin ke sbb sha tak duduk level tinggi tak rasa gegaran tuh? ataupon ada sesuatu yang tak kena di situ. isshhh...pelik betul.
ReplyDeleterisau plak sha macam nieh...kenapa sume org rasa dan sha tak?
Eryn,
ReplyDeleteKWarisan? hmmmm...okeh...nnt acik terjah...
Nak banjer makan? no hal punyer..nnt kita set..hehhe..
sha,
yg duk level rendah memang tk baper nak rsa, esp klu tengah tdo...
tpi yg duk dlm keter pun blh rasa....aper kah...sha tdo pepetang begitu? hahah..
dah dahh....jgn duk risau... elokla tk rasa...drpd yg dpt merasa nih...tapi jadik cam trauma..!
bersimpati dgn mangsa2x gempa Bumi di Padang dan pelajar M'sia yg belajar di negara seberang sane..
ReplyDeleteMy Name Is E,