Tuesday, September 22, 2009

Tentang Aku...

Acik ni sorang yang garang...tk baper nk tunjuk suka kat bebudak. Bagaimanapun, ada beberapa jenis bebudak yang blh ubah sikap acik, dari garang...kepada penyayang.. 1. Budak yang pandai amek ati acik... cam kat opis tu, anak si Hazreen... Aina...umur dia dalam lingkungan 3 tawon kot. Acik marah dia...sergah2 dia...takut2kan dia dgn bunyi gimau....auumm..auumm.. (keji giler acik ni kan..!!.) ..tapi satu hari tu.... dia datang kat acik.. dia kata, "I am sorry.." 2. Budak yang cam dalam video clip kat bawah nih... bila kita marah, dia buat kita ketawa dan tk jadik nak marah dah..... Bukan orang lain pun...budak ni pangkat cucu sedara ngan acik... Salu acik bgitau knkwan dan kat blog ni pun ada... bahawa acik sok sok, tk mo lah jadi bibik, jaga cucu duk umah anak. BIa acik duk umah orang tua2 je...ramai knkwan pun. Tapi kalu cucu acik tu cam budak tecit nih...acik rela gi temankan dia memain...huhu... cam tk pecaya aku cakap camni...kannnz..

8 comments:

en_me said...

garangnyerrr.. ehehe

lupekanje said...

garang2 sayang gitu...tak per kannz..

cHeRyNa PiReS said...

acik...prinsip acik ngan ibu sha tuh hampir same...sbb dia kata, "kalau nenek je bela budak2, nanti besok dia tak reti nak dgr cakap mak ayah dia."

tp ntahlah...sha nieh slalu ngan nenek gak...hehehe...

maybe...sha ada sikap kecairan seperti budak dalam video acik nieh....ehhehe...

i'M soryy!:P

(perasannye komen nieh...hihi...)

Ms.Lilies said...

hehehe...
acik garang??
kalo tgk saya mesti acik x garang2 dah...sebab saya kiut...

wakakakaka...matikla stetmen perasan

lupekanje said...

sha,
ada betulnya tu..elok setiap anak dibela dik mak ayah sendiri...jgn bgi duk ngan nenek...nnt ada risks..I said risks means akan banyak risiko nyer dri pelbagai sudut... bcakap bdasar pengalaman nih..

sha cam budat tecit tuh? hehe...jgn jadik cam anakku sazali sudeeeeh..
dia pandai amek ati bapak dia...tpi...aper dah jadik???

lupekanje said...

Ms Lilies,
Kiut?? hehehe.... meh sini acik cobit sikit...!

kakpah said...

mulo2 nak ajak faris poi borayo rumah acik. Tak jadiklah nampak e..

Cik, bagi alamat rumah kau cik. nak hantar kad ni. email ek..

lupekanje said...

kpahh...alahai...
faris nyer pasei...tk per la...heheh..
nk antar kad jemputan ye...nnti ya buk!

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-