Saturday, September 12, 2009
Kepiluanku
Tiba msanya, aku perlu berdiam diri...kerana aku telah terlalu banyak berkata.
ehehhe..munyik cam aper kan...bolehkah seorang yang bernama aku duk diam?
mungkin buleih..kerana aku memang pendiam.
Semalam hari yg amat bz...errr..bkn hari2 bz ke?
memangla...tpi semalam, hari jemaat, kaannnzz.. pepagi acik ke pejabat...sehari dua ni acik cuba sampai awal, agar punch card tk merah seperti seblum ni...
bukan sebab acik lewat..bukan..bukan..
tapi sebab jam tu yg cepat...hampesss kannn!
Jadi, tpaksa la acik mnukar waktu di jam tngn, di rumah di henpon, dgn waktu yg sama spt di 'time machine' tuh.. hasilnya, punch card acik idak lagi merah.... Alhamdulillah..
seterusnya, acik arini menyelesaikan keja-keja yang bos bagi... kena konsentrit okeh.. tpi sempat gak ngintai2 blog yg rutin acik pegi hri2..
tengahari lak, taim rehat, acik gi bank... mengeluarkan dan memindahkan wang dari akaun acik ke akaun adik ipar acik....acik tulun simpankan duit org...jadik, acik tk mo simpan lelama...
dlm situasi kewangan acik skrg ni, acik takut terpakai guna duit orang...baek acik serahkan smula kt tuanpunya nya..
Jadi, kerja acik, pegi 2 bank yang jarak nya jawoh tu.. jawoh la tu..satu kat presint 8, satu kat presint 2...dah..menggunakan sepenuhnya masa rehat acik. Mencarik parking je 3-4 round... last2 parking jauh..lalu menapak gi ke Maybank Presint 2 ituh.
Sampai di opis, solat dn buat kije lelain sikit, di samping sibuk menjawab panggilan tipon..
Dah pukul 4...acik kener besiap utk menghadiri majlis Khatam Quran pringkat KPM di blok yg sama. Gi dgn bos dan kenkawan senama yg lain..ye..nama kami betiga sama....di pjabat yang sama... jadik klu nk jumpa..ato tipon, orang kener tau bapak kami..ato pogrem yg kmi pegang.
Rupa2nya majlis khatam ni besekali dgn majlis buka poser dan taraweh skali. Adeiihh...acik tk besedia.... ingatkan blh balik masak....sbb anak acik ada balik umah gak..


dalam pd nk balik awal...kami terikut jugak majlis tu sampai la ke agenda majlis buka puasa selepas magrib berjemaah di dewan itu.
Akhirnya ..biler dah kenyang...acik ngan bos acik balik gak...tk tunggu taraweh... keji kann??? huhu..
balik je umah..masuk bilik...terus on PC...
Dah jadik kebiasaaannya gitu. Bukak je..pehtu acik tah ke mana.. dalam bilik air kot..
Anak acik dah masak ringkas utk buka poser dia..
Tapi tk la sesedap yg ummi dia makan kat majlis tdi....heheh..sedapp..ayam goreng rempah, Ikan bawal masak merah, Kari Daging, dan sayur2...buah bagai.
sedap la kanss..
err..sambung citer acik tdi..acik on PC....sekejap je...monitor gumuk tu tetiber berkelip2 di skrinnya...dan kemudian, terus ...gelapppp.....adeiih...
acik seperti berada dalam situasi sewaktu menyaksikan arwah suami acik meninggal 7 tahun lepas.... sampai gitu sekalik ye... kerana bila berlaku begitu, acik tawu...dah sampai masanya, ia akan menamatkan perkhidmatan setianya pada acik...
Bayangkan...PC ini telah bersama acik lebih lama dari waktu acik hidup bersama arwah somi acik..maka acik teramat sayangkan nya...
Acik tk mampu cam owang lain, guna laptop ato pc skrin nipis terkini yg canggih tu...yg ada beratus2 gig memory spacenya...kat opis pun, acik guna monitor jenis gumuks ni lagik...
jadi, guna je apa yg ada...asalkan blh gna...tanpa ada rsa nk carik yg baru... sama cam baju gak...selagi blh pakai..acik pakai...ato kereta..selagi baik...acik terus guna...klu cakap nk beli yg baru, nnt keter tu meragam..betul ke? heheh..
Teruskan.... maka acik rsa teramatla sedihnyer..membayangkan hari2 tanpa teman setia ini.. Nur Zayani memadankan muka ummi nyer...
Ha..tu lahh..hukuman orang yang meninggalkan majlis sebelum majlis tamat... !! Huhuhu...
bisa tuuh... tapi ternyata dia masih besimpati dgn ummi dia. Dia tawu, ummi nya misti sunyi sepi dan syahdu klu idup tanpa tenet... maka dia dia beri pinjam lappy dia nih...
heheheh... anak yg solehah sungguh.
acik ingat dia bagi malam tdi je...
pehtu, pepagi subuh sblm dia bertolak menuju ke kolej...dia kata..
Akak tinggalkan laptop...ummi guna la.... sementara akak nk gi Perak nih...
Acik raser nk lompat2 je depan dia masa tu...kehkehkeh...
Maka dapatla acik ke sini lagi, menghapdet dan mengomen dan mengomel di taman siber ini..inilah taman sorga acik...biler nk insap ntah..
Dan acik mengharapkan agar dpt menggantikan monitor gumuks ni dgn yg sejenisnya selewat2nya hari senin nnt..atao idup acik akan diselubungi misteri....sbb tatau apa yg akan acik lakukan tanpanya di kamar sepi ini.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Bersahabat Kena Ingat Kita Bukan Sempurna
Dunia sekarang, media sosial sangat memainkan peranan menentukan segalanya. Mudah sungguh tersebar, mudah sungguh berhubung, mudah sungguh...
-
Dalam kegilaan sesetengah masyarakat IT di Facebook, mengambil bahagian dalam kuiz demi kuiz....(I'm not one of them...) acik terseremp...
-
Hmm...teringin bergosip harini... boleykan..boleyy?...boley laa... Acik tengok paper hari ni.. tentang sorang bekas menteri besar kawin d...
-
Sempena Tahun Baru Cina, memasing ambil peluang balik kampung temasuk acik. Sementelahan anak pun balik bercuti, kecuali Yanie, yg bercuti ...
acik oooo acik
ReplyDeletebuka pintu nie ada orang datang..
kite nie ibarat suami isteri(eh tak bukan ngn acik)ngn blog la
tak dapat dipisahkan..yuyee kalu pegi memana msti otak dok pikir nak tengok blog..jejalan kat blog orang..bahaya nie..nasib la taim semayang tak teraddict sekali..kalo tak
sesia je semayang..heh..cik bilo nak mai ukm pulak nie??warta dah pegi tak kan ukm tak leh singgah kot?jom berpoklak,harap bawa la anak teruna acik tu..haha(marah kak tipah nnti)
eh kite yang pes ke??wow mengancam..hehe
ReplyDeleteaha..betui tu yuyee..
ReplyDeleteacik ketagih blog..tpi lom sampai tahap teruk sampai giler isim la klu tk dpt...jenuh nk ngobatnya sok..
acik salu lalu dpn ukm tu..takat menjeling je la..tatau la klu zirah dpt bajar kat situ tawon depan..leh la gi carik yuyeee..
Potlak? klu acik bawak jeruk potai je boleh tak??? Tipah takisah..dia menghantu yg pasrah...tapi anak bujang acik la pulak pemalu...wakakkaa..
acik dah blk potong rumput lom? hehhe
ReplyDeleteacik.. bilo kito nak buko pose sam0 nie hehehe ;)
ReplyDeleteye ... ye... dah sampai masa tukar monitor anak gajah ni... pakai skrin yg nipis laa... pakai anak gajah tu membazir ruang jeee.... hehehe
ReplyDeleteTijah,
ReplyDeletebelum tijah...sehari selom rayo baru acik mesin rumput...kiro pagi rayo tu fresh lagik bau rumput...muahahha..
iina,
haah..mehla buka poser sesama..iina datang sini ke ato acik poie sanun?
nnt acik nk booking tiket jap yoo..hehhee
shifu,
ReplyDeletegajah pun gajah la shifu...acik tk kira, janji kuar gamba kat skrin tuh..
klu cam skrg ni...amat tesiksa rsanya..gelapppp...menyelubungi idupku.
acik, ghayo balik kampung tak?
ReplyDeleteAcik pakai yo lah pc yang gomok tu selagi mano dio tak jem. Dah jem sok, umbankan kek tasik putrajaya tu.
datang mah kpah cik..
kpah..yg gumuk ni la yg jem ni...tebakau gamaknyer...huhu.
ReplyDeletetuanpunyo laptop dah mai nk tuntut laptop dio smulo...tanpa belas kasian...uwaaaaaaaaaaaahh..
nk kono carik gumuk yg lain lak..adeiihh...
kpah jemput dtg rayo ko...dtg buko poser ni kak??? hehehe.
acik... lawo bonar yg tudung pink tu... anok sapo tu eh? anok daro ko..?
ReplyDelete