Hari ni 9 hari raya. Sementara menunggu hari raya ke 30...akan berderetan lah org membuat open house.... okeh..siler jemput acik..walopun acik tk pegi..hehe
Yang ingat, hari sabtu lepas, acik balik lagi, hantar mak balik kampung...sementelahan, nk hantar Hazirah balik ke kolej pada hari Ahadnya.
Sabtu itu tepat taim makan, acik sampai di Seremban. Adik ipar acik jemput dtg open haus beliau.... so, dgn kereta yang mcm lori itu, (pnuh barang2 Zirah dan Mak acik..) acik pun pegi, tpi smpai depan rumah beliau...kelihatannya amat ramai orang. Hazirah membuat bantahan tidak mahu masuk...lalu acik ikut je arahan dia... baekkan ummi dia..
Sedang menikmati nasik ayam tesebt...muncul sepupu acik n familynya... adeiiihh...tecekik nk ngabihkan nasik yang bnyk itu... sebab acik telah diserbu oleh kanak2 ribena.... *saper kata acik tak suka kat bebudak...??? tgkk je gambar tuh...bukti..bahawa bebudk suker kat acik..huhu..
Last jumpa diorg, kecik lagi...acik pun tk baper nak ingat...tapi pertemuan kali ni agak berbeza...sbb mereka semua telah menjadi ahli Pet Society di Facebook !!! Dan mereka telah memanggil acik 'AUNTY GONDRONG!!!' ..* Gondrong adalah nama acik di facebook okeh..
Rayyan: Tunggu la..sok sok aku pun nk register akaun kat Pet Society....heheh...
Ok..tu citer ari sabtu.
Ahad, antar hazirah pepagi balik ke kolej. Takut jalan jem kannnzz... Alhamdulillah...
pergi dan balik, selamat... kereta pun dah sedap drive.. Tukar tayar baru, brek baru.. baru serbis lagik.. baru basuh... minyak penuh ... Alhamdulillah...
Balik dari Koler Pilah, singgah lah rumah adik ipar semlam tuh..kli ni tkdek gangguan anak2 yg banyak songel...tanak singgah la..itulah..ini lah.....
sorang2 je...dan...makanan yg mnunggu acik... sungguh lumayan jugak...hahah...da lah makan sowang2...
Sampai tataw nk makan apa.. Nsik goreng, roti jala, pulut kuning cecah kuah kari, msak lemak cili api cendawan n tulang rusuk lembu...popia goreng...tahu sumbat....
tesandar acik nak makan gak sesemua tuh... lepas dah kenyang, acik permisi... dah tengahari.. memang taim mengantuk dah tuh.
Dahla memandu sorang2... otak dah tk dpt mikir...nk kaco saper utk tolong layan acik smbil mandu... sesekali tertekan gak minyak hingga kelajuan 12okmj...sikit je lebey kan.
Alhamdulillah...selamat jua sampai ke putrajaya pada pukul 2 petang...lebey kurang.
Petang, gi hantar nurzayani lak gi kolej.. hantar barang dulu..pastu dia balik semula ambil motor di rumah.
aaarrghh..maleh arr nk citer gimana pristiwa motor kawan yang dia bawa, pancit tengah jalan ...(pada malam harinya..)..pendek citer ..kami tinggalkan ajer motosikal tersebut di Masjid Uniten berdekatan dengan tempat kejadian...tawakal je..pagi ni baru dia akan bawa pomen repair motor tersebut.
Sekian. Nanti nk citer jamuan KPM tengahari ni. kalu rajin pegi la...huhu.
aunty gondrong! sha rasa macam nak men pet society sama2 plak:P
ReplyDelete* teringat kat ayah sha, dia pun suka men game kat facebook,. satu ari cucu2 sekalian add friend...maka kelam kabut nak melayan farville gift dr cucu2...hihi...
maybe aunty gondrong tgh sibuk layan anak buah:)
meh drift ke kelana jaya lak acik weih hehehe
ReplyDeletesha,
ReplyDeleteaunty gondrong bz kat opis la...hehehe...
u knw...kat opis pet society da kener block...Farmville pung...sedey kan.. dasar pemalas kerja...!
errkkk...ada yg lebey tua dari acik lagi men game kat FB ? uwaaaahh..
Ms. Lilies,
adeiiihh....acik tidak reti jalan nak ke Kelana Jaya...hampunnnn...
cukup fobia dan trauma dgn kesesatan di jlnraya...heheheh