Sunday, September 6, 2009

sakit 2

Terasa amat slow acik menghapdet blog sekarang ni. Tak per la...acik nak gak lawan si Wos yang kata nak hapdet blog sehari 8 kalik tuh...haha.. Minggu ni plisz ekskues me..ai yem not in de well. Mak acik masih belum lega sakitnya. Tapi ada kurangla dari petang yang sasepen aritu. Dia kini bertahan dan menahan kesakitan seorang diri di rumah. Sabtu, acik balik dengan Yani, untuk menghantarnya ke klinik untuk rawatan lanjut...tapi doktor pribodi dia tak ada la pulak..so, kami hanya pegi pasar belik ayam je....huhu.. si Nur Zayani ni bawak keter... dari Rantau itu, hingga ke kampung acik di Linggi. Namun, tika acik hampir mempercayainya 85% memandu kereta, tetiber dia menyebabkan acik tolakkan kembali kpercayaan tu tingga 50% je dulu...aper taknya.. sampai di simpang menuju ke rumah neneknya, dia boleh tekan minyak kekuat ...sambey tekan clutch beriye...dan lepas clutch..lalu keter itu....zoooommm...masuk di simpang itu... adeiiih...acik raser nk putus nyawa ... alasan dia..sbb dia nmpak lori di hadapan..lalu dia nk cepat...masuk simpang itu... hajat hatinya nk tekan brek...tapi dia tertekan minyakkk !! adeiiiihhh..yaniieee..yanieeee.. okeh..okehh...acik dgn mak acik menenangkan diri memasing...kami selamat... dan kereta terus jalan...menuju ke rumah... tapi pristiwa itu berulang lagikk ! sesampai di pagar rumah, dia tetiber tekan minyak lagikkk...lalu ..... toooooiiinggg..!!! .. ..sikittttttttttttttt lagii... dalam jarak 1mm lagi, keter acik akan bercium dengan tiang pagau itu.. sib dia masih dpt jumpa brek...! Alasannya, dia nak elak tahi lembu yg banyak di depan pagar...kmudian dia nak tekan brek...lalu sekali lagik dia tekan minyakkk...adeiiihhhh...sempot nyawa acik di buatnya.. sekian kisah saspen itu.. Di rumah pung..acik just lepak2, besedia utk balik smula ke putrajya belah petangnya...tpi tetiba mak acik kata sakit dia btambah... lalu minta kami hantarkan dia ke klinik di Port Dickson pula... oohh..ok..sebagai anak yang solehah...acik akurkan aje...tpi tk benarkan Yanie bawak kereta... kang tk pepasal nenek dia masuk wad lain lak.. Tiba di klinik itu, emak acik mendptkan rawatan...di injek di punggong okeh... Kemudian terus balik...walopun hati ni meronta2 nak ajak brenti mancing kat tepi pantai itu...iskk...mana ada bawak fancing kann.. dahh..baik la balik umah je.. mak acik minta kami tidur ajer di kmpung.. baekk!!! ...acik akur.. Maka menginap la acik di kampung malam tdi... tengahari, esoknya barulah acik balik ke putrajaya....rindu... pd rumah sendiri... lalu meninggalkan emak terbaring di ranjang sepi.. dia kata..; "kau ada pun, aku sakit gak...pegila balik...nnt kalu teruk sakitnya, aku tipon la..." huhu.... okeh... acik yang menurut perintah.... maka selepas menyediak bubur nasik spesel untuk emak acik, acikpun balik lah ke putrajaya... dannn...serahkan stereng pada Yanie...cuber membina keyakinan terhadapnya semula... hmmm... sib dia tk ulang kesilapan kemarin lagik... klu tk...tak merasa la dia pegang lagik stereng tuh... Ini lah antara yang menyebabkan acik tidak berkesempatan menghapdet blog... kerana ada urusan lain yang lebih fenting lagik di masa yang sama. Ader yang kisah???..hehe.. ok..pasni acik hapdet bebanyak kali...err.... ye la tu..

19 comments:

INNA AB said...

pengalaman mendewasakn dia bwa kete..kalu x bwa,cmna nk jmpa keslpn tu kn? sabor je lah..dlm 1 tika..time kita skit ke...kita xkn kisah apa pun dh...huhuhu...

lupekanje said...

salam inna ab,
yessz....harap begitulah..pengalaman akan mendewasakan dia...
err..dia pun salu kata...alerrr...umi memula bawak keter dlupun, teruk jugak aper... hehhe...

kak wos said...

cis acik ciss!!

so mak acik dah sehat ke belom nih??

lupekanje said...

wos...
belum...err..tpi dia kata jgn gisau....dia leh survive...acik doakan dan tinggalkan amanat kat dia, klu perlu...rojer acik je..huhu..
anak yg sedia berkhidmat...gitu.

yAnTI rOsmaN said...

semoga nenek yanie cept sembuh yek...
kpd yanie...bwk le kete lek lok..karang dengan ummi2 jatuh sakit...(jauhkan la)...

MY HEART said...

Acik...

Biarkan dia bawak keta tu acik.. dia nak langgau taik ayam ke taik lembu ke biaukan... lelama tu dia tahu le makne 'learn from mistake' hehehheh.... tak gitu?

lupekanje said...

yanti,
mekasih...atas doa tuh..
klu ummi jatuh sakit...yanie la kener tulun masak dll...hehhe..misti best..


Eryn..
err...errr...betul la tu..learn from mistake.

tak dinafikan...taaapii... ini keter carik makan woo...tk rela klu patah kaki ini...hehehhe..
klu dia udah kije tkper...
sbb...u kiss, u pay...
keji tk ummi dia...hahaha..

iina said...

omak cik dah baik sakit dah? yolah kan cik bilo terpaksa berulang alik mmg lotih lah.. kena beringat2 tuh bwk keta.. klu den tuh.. mau dah bebel2 kot hehehe

lupekanje said...

iina,
lom sihat betul lagi..
acik sayang kat keter tu sbb tu keter carik makan tuh..huhu..

sabiqahAnuar said...

kpastu kak hah beli ayam tu masak ape buka? huuu comel jaa nampak gambar aym tu, licin togel jaa, hehe.
erm moga mak kak chah cepat smbuh ;)

lupekanje said...

ieqa,
kira blm masak lagik tu...tdi baru si yani goreng 2-3 ketul ja...hehe..
sempat tak simpan sampai rayer nnt...wat rendang....*teruknya...haha..
thx atas doa ieqa tu...

MY HEART said...

Heheheh... separuh keji ahaks!

araa said...

KALAU MAK ACIK SAKIT PERUT TANPA DEMAM ..TU HANYA ANGIN..PESAN KAT DIA JGN MAKAN BUAH LEPAS MAKAN NASI.CUBA ELAKKAN HALIA,,SEBAB DIA BAWAK MASUK ANGIN...BUKAN BUANG ANGIN ...JGN MINUM TEH,,DURIAN CDEMPEDAKNANGKA DAN SUKUN..TAPAI..TEMPOYAK..SEMUA BENDA YG BERCUKA...TERMASUK CILI SOS DAN TOMATO SOS.
TAPI KALAU DEMAM ...JANGAN MAKAN SEMUA YG BERKAITAN DENGAN AYAM ,,WALAU PUN KUAH AYAM ...SBB .AYAM PUNCA CANCER...DAN MENYEBABKAN BENTAN.
SEMUA MAKANAN BAWAH TANAH DAN COKLAT.

araa said...

KALAU MAK ACIK SAKIT PERUT TANPA DEMAM ..TU HANYA ANGIN..PESAN KAT DIA JGN MAKAN BUAH LEPAS MAKAN NASI.CUBA ELAKKAN HALIA,,SEBAB DIA BAWAK MASUK ANGIN...BUKAN BUANG ANGIN ...JGN MINUM TEH,,DURIAN CDEMPEDAKNANGKA DAN SUKUN..TAPAI..TEMPOYAK..SEMUA BENDA YG BERCUKA...TERMASUK CILI SOS DAN TOMATO SOS.
TAPI KALAU DEMAM ...JANGAN MAKAN SEMUA YG BERKAITAN DENGAN AYAM ,,WALAU PUN KUAH AYAM ...SBB .AYAM PUNCA CANCER...DAN MENYEBABKAN BENTAN.
SEMUA MAKANAN BAWAH TANAH DAN COKLAT.

araa said...

KALAU MAK ACIK SAKIT PERUT TANPA DEMAM ..TU HANYA ANGIN..PESAN KAT DIA JGN MAKAN BUAH LEPAS MAKAN NASI.CUBA ELAKKAN HALIA,,SEBAB DIA BAWAK MASUK ANGIN...BUKAN BUANG ANGIN ...JGN MINUM TEH,,DURIAN CDEMPEDAKNANGKA DAN SUKUN..TAPAI..TEMPOYAK..SEMUA BENDA YG BERCUKA...TERMASUK CILI SOS DAN TOMATO SOS.
TAPI KALAU DEMAM ...JANGAN MAKAN SEMUA YG BERKAITAN DENGAN AYAM ,,WALAU PUN KUAH AYAM ...SBB .AYAM PUNCA CANCER...DAN MENYEBABKAN BENTAN.
SEMUA MAKANAN BAWAH TANAH DAN COKLAT.

lupekanje said...

eryn,
keji kat anak...tk per.



Araa,

wahhhh..baeknye fetua ni...fatotla tmbah sakit....acik wat bubur nasik taruk halia ngan ayam pagi tu kasik emak acik makan...uwaaaa...
thx a lot.

araa said...

satu lagi kalau demam ,berenti makan atau minum semua yg manis.insyaallah dpt membantu.kalau bolih acik catitkan dan bagi dekat mak acik ...manusia mudah lupe.

lovelywa said...

moral of the stori..pakey la kete auto..takyah nk tekan clutch ke masuk gear byk2.. senang baituuu..ahaks..

araa said...

berapa umur mak acik...??

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-