Tuesday, June 2, 2009

The twin ...triplet??

Hari Jumaat lepas kami dikunjungi oleh pasangan kembar Emirul Zafran dan Emirul Zaqwan. Betui ka nama depa ni....hantam saja lah..hehe... Dulu ibunya sama department dengan kami. Sekarang dah bertukar di bahagian lain, namun masih di blok yang sama. Memang sudah lama kami nantikan nak jumpa si kembar nih. comei kan.... Tapi...sian abang dia... dulu kalu kat ofis, abang dia lah yang jadi tumpuan. Sekarang dia macam stress jer....sebab semua orang tk pedulikkan dia...asik2 adik kembar dia je....dia.....dipinggirkan... ohh tidakkk!!! hanya jadik tukang tolak stroller... huhu
peace no war gak lah..
Dulu acik pernah amek gambar dia dan masukkan di salah satu cerita di entry acik....tahun 2008.. biasa la tu Zarif...(err..betui ka nama hang ni..) .adat dunia artis.... ada naik turun...tpi klu dah turun tu, payah nak naik dah...hehhe.. tapi ni bukan artis okeh.. Kalu nak fofular smula... bajar pepandai...jadi Perdana Menteri sok sok...huhu.. Kita mang suka nengok bebudak kembarkan...tk kira lah kembar baper.... tapi tau tak betapa siksanya menjaga anak kembar ni....masa diorang kecit.... dan masa diorang dah besar.... dan masa dah tua...lagi susahhhhhhh... Tengok triplet ni pulak.... ato kembar tiga anak pasangan puan yusnizah dan en. Iwan nih..

Sampai kurus kering mak ayah dia menjaga... (stetmen palesu...) tapi..bebaloi kan...klu dah besar ensem camni.... uwaaaaaaaaaaaaaahhh.. Walau bagaimanapun, diorang ni kalau kawen, mesti masalah utk isteri nak carik mana satu suami diorg... sesilap ....diorg ni pakat2 tukar identiti... kan ke payah... ada kan??

Macam si kembar Zila dengan Zira ni cerita, diorang penah tukar2 identiti masa kat sekolah dulu.. nakai noooo hangpa...!!! .. errr...acik da lupa dah yg mana zira ..yg mana zila...

Ha...ni kalu dah tua.... cenggini lah kembar 3 nih... payah kan...nk tukar lampin tetiga orang ni klu serentak buat hal??? hehhe... Tak ada lah...mereka adalah insan istimewa.... yang sebenarnya tidak ada beza dengan manusia yang lain... istimewa nya mereka, cuma, mereka dijadikan serupa...tapi tk sama. Mereka dilahirkan dalam masa yang sama dikandung diperut yang sama...hanya minit2 yg memisahkan mereka. ye...mereka juga punya hati dan perasaan...punya sifat baik dan sifat keji.... punya kelemahan dan punya kelebihan... ternyata, mereka adalah manusia... macam kita yg lain gak.

Sekian.

15 comments:

kakpah said...

acik, kakpah dulu solalu borangan nakkan anak kombar. Sampai tutup kodai pun tak dapek-dapek. Sekarang ni borangan nak cucu kombar plak.
Cewah.. kalau gin takdo camanao lah nak dapek kombar kan?

lupekanje said...

kpah..

boleh..!! Mak Ayah Si kembar Zaqwan dan Zafran tu tk dak jin kembar....

InsyaAllah kpah...nnt dapek cucu kombar...masa tu acik golakkan uwan kek Bangi tuh....dongan atok eehh... bosilat ngan cucu kombar..elok2 beli barang bawak 3 troli...dah jadik onam troli....kehkehkeh.

Mas said...

Dalam famili saya ada gen kembar...belah ayah ada...belah mak pun ada. Takut nak ngandung sebab takut dpt kembar. Mesti kena operate.

kakpiah said...

saya dlm takot2 nak ngandong dan banak nih kan cik..
tp terselit gak keinginan nak anak kembar..
weee weee weee..

tp anak2 opismet acik tu kiut2 dan bakal jadik jejaka ensem2 la.. abg dia yg dah tak glemer lg tu pon hensem gak.. hehehe..

lupekanje said...

mas,
ala...rezki tu....terai la..terai la...heheh


Piah..
kalu kau banak kembar kan..pehtu lak kembar 3...pehtu....lelaki lak sesemua.....pppeeeeewiiiittt....

ngko mesti awet muda piah....

izawani/JEEN said...

kak... suami saya kembar... adik dia pun kembar... makcik dia kembar... tok dia kembar... sepupu dia kembar... anak sepupu dia kembar...

Tapi, saya yang nak anak kembar ni tak dapat pung...

dizz said...

kah kah kah.. mai dah otak giler2 cen, ada ka dlm kembar2 tu dia dok aim buat menantu dia.

tapi ayat yg paling best tang ni
"adat dunia artis.... ada naik turun...tpi klu dah turun tu, payah nak naik dah..." heheheeeeeee
ada disclaimer plak tu "tapi ni bukan artis okeh.." hahaha

Kak Nora said...

Acik,
Nak anak kembar? Makanlah pisang kembar. Yang nak anak kembar, rebut-rebut nak makan pisang kembar. Yang takut tu, menolak.

lupekanje said...

jeen,
terai la lagi...dan lagi...dan lagii...dan lagii...meriah rumah kau nnt...hehe


ktehhhhh..
wah...sesekali muncul eekkk...
kak teh...klu dpt nantu kembar...sok2 dpt la cucu kembar kot....meriah umah acik nih ha....hahaha..
mesti besilat mengejar cucu kombar kan...
brangaaannnn...brangan itu tidak perlu bayaran...ehh..saper cakap centuh eehh...kehkehkeh..

zany said...

camne kalau kembar, tapi kembar siam? ujian tuh, niat biar terperinci gitu, he, he......

lupekanje said...

zany,
err..err..Alhamdulillah....
setiap kejadian, ada hikmahnyer kan...
issskk kamu ni zany....potong stim acik nkkan kturunan kombar..hehe..
tk apa. ..sesungguhnya Tuhan menguji setiap hambaNya dalam pelbagai cara....dan semstinya ujian yang hambaNya mampu hadapi....

MuMMy slurppp said...

salam acik

sy dulu pn doa2 gak mintak anak kembar tp hapeh

skang dh tutup kilang pun... hehe..

Rantong said...

Salam ziarah. Such a great blog.

View Profile: Rantong™

lupekanje said...

salam mummy slurppp,
sampai tutup kilang noo..
takpe...terai cucu pulaks..haha..


Rantong,
thank you.

Kopi Suam said...

Acik saya pun kepingin nak anak kembo...isskhh geram betui lah kembo yang dua orang kat atas tu hensem...iskhhh heheh hehe...yang kecik tu la..cian kat abang dia...

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-