Saturday, June 13, 2009

Hari malas sedonia

Duk rumah sehari suntuk..nak balik kampung tk jadi.... basuh kaen....lipat kain...menyapu, mengelap cermin tingkap.. errr...idak le bermalas2 ekkk... Nak gi jenjalan, tak de kenkawan.

 Nak gi shoping, pun tk de kawan...sorang2???? huh...cam kera sumbeng jer nanti. Nk gi brenang pun tk de mood. Nak hapdet blog..cam tk do ilham je... buhsan gak ngadap si gogon kat Pet society facebook nih. 

Yanie pegi Muar arini dgn knkawan, kenduri kawin kawan dia... masa balik, singgah kat kampung... makan doyan ngan moktan... balik dari kampung, nenek dia bekalkan untuk umi dia ni doyan satu bekas eskerim tuh...dongan moktan sekarung.

 Acik bedal doyan sorang2 cam dah ompek tawon tk makan doyan. Pehtu giliran moktan lak....belasah dalam sepastik.... moktan tk berapa nak berair lagi....tapi lengkang... (errr...ckp NS, longkang ko...wakakakaa..) ader worang kata longkah... yakni, isi tk melekat kat kulit biji moktan tuh..
Sekian, hapdet arini...ngantuk nih..pewot penuh doyan ngan moktan...muahahaha.... buruk tebiat sungguh.

4 comments:

Tijah said...

hari ni sey makan moktan, duyan, manggih, temikai & manggo.

esok misti mencirit punyo nih...

zino said...

makan doyan mana boleh sorang2 hehe lain kali ajak lah org BTR ni hehe

kakpah said...

ekau kalau makan doyan ko motan ko, dondiam jo lah. Cito mo oghang moleleh dah air liur basi.
Cik, jom poi joging popagi ni. Kpah nak poi stadium lah. Joging mo atuk. Peh tu pau dio minum kek memano.

lupekanje said...

Tijah..
hehhe...lenkali ajak acik makan sesamo....
doyan tk baper menjadi...tpi jadilahutk pewot acik nih..Alhamdulillah dpt merasa gak...
minggu dopan balik kg ..yeay..



zino,
malu nak ngajak haaa... doyan ehh tipis yo isik ehh..hehhe..



Kpah..
acik dah bapo lamo tk gi joging... angin dah lari...
jauh bona studium tuh..baik acik joging kat shangrila ni yo...turun naik bukit...mencabar lagi..hehe

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-