Sunday, June 14, 2009

Kulit ahli syurga?

Pernah dengar bahawa di anggota kita ada seciput warna kulit ahli syurga? Ada sesiapa boleh bagi penjelasan? Acik pernah dengar dalam pengajian yang acik ikut, tah biler..tah ustaz / ustazah mana yang cerita. Dah telupa... tapi bila search kat internet nih.... acik ada gak jumpa cam artikel di bawah ni... dari laman web ini yang menceritakan kejadian Adam. Menurut riwayat ketika Adam masih berada di syurga, sangat baik sekali kulitnya. Tidak seperti warna kulit kita sekarang ini. Kerana Adam telah diturunkan ke dunia, terjadilah perubahan pada warna kulitnya. Sebagai peringatan: yang masih tertinggal warnanya hanyalah pada kuku manusia. Hal ini kita biasa lihat meskipun orang kulitnya hitam, tetapi warna kukunya adalah sama, ialah putih kemerah-merahan.

MasyaAllah.... sampaikah kita di Sana untuk memiliki kulit kemerah2an ini??? Moga kita tergolong dari kalangan orang2 yang beriman jua yang diampunkan segala dosa...klu tak...tk merasa lah nikmat surga...bahkan neraka menanti kita.... nauzubillahiminzalik.. (aku yang brangankan surga...tpi berkelaku dosa..)

5 comments:

kakpah said...

cik, kpah ado nengok orang hitan kuku e hitam cik. Hitam sobab tak bopotong dan diborsihkan. Osah hitam e cik. Goli nengok e.
hehe... memandai yo kpah nak mainkan acik kan. Iyo lah cik. Somo orang mongidam nak masuk syorgo. Tapi porangai yang nak mengarah ko situ sociput yo. Sodarlah kau kakpah oi hai....

lupekanje said...

kpah..
tu agak eh sobab dio makan banyak buah moktan dan manggis kakk...hehe..dio tk sompek nak basuh..basuhpun payah nak ilang eh..sobabkan banyk bonar melantak buah tu...heheh

tk per kpah...kita doa sesama...apapun, pastikan kita nk buek mondo yg bebaik yo maso idup ni kannn..

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

camtu acik ek..wana kulit kat syurga?...

jue mj said...

OOOO mcm tu ke... br tau...

lupekanje said...

ckgooden,
Wallahualam...

jue mj,
dari hasil pembacaan dan yg diberitahu oleh ustaz/ustazah...wallahualam.

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan dan komen anda.

APAKAH YANG DICARI DALAM HIDUP YANG SINGKAT INI? HARTA? PANGKAT? KASIH SAYANG MANUSIA?

Blogging Community, Blogosphere, Free Blog Submissions, Blog Directory, Article Submissions, Blog Traffic

Setiap yang bermula, akan berakhir...
Setiap yang baru akan menjadi lama...
Setiap yang bertemu akan berpisah...
Kalau sudah begitu, apa gunanya kita mulakan...
kalau sudah begitu, apa gunanya kita memiliki yang baru..
kalau sudah begitu, apa perlunya kita bertemu...
Jika yang bermula, akan ada akhirnya...
Jika yang baru, akan menjadi lama sudahnya..
Jika yang bertemu, akan terpisah juga penghujungnya
yang entah di mana dan bila..
Detik permulaan, ketentuan Tuhan...
Detik pengakhiran, Takdirnya Tuhan..
Yang baru, Tuhan yang jadikan
Kelakkan usang, fitrahnya begitu..
Pertemuan, adalah keizinan Allah
Perpisahan jua... adalah ketetapan Allah
Siapalah kita.. hanya hamba...
yang tidak berdaya...
cuma merancang,
tapi selalu pincang,
cuma berakal,
kekadang hilang akal,
cuma berusaha
tanpaNya kita tk berdaya.
-KC-